sâmbătă, 31 martie 2012

A învăţa să asculţi în interiorul profund al fiinţei "neauzitul sunet" este în sine însuşi un act
mental armonizan
t şi creator. Ea formează una dintre cele mai importante tehnici în disciplinatantrică. "Părăsind toate gândurile şi toate sforţările angoasante şi meditând numai asupra sunetului singur, mintea se transformă şi se absoarbe treptat în sunet" (NADABINDU UPANISHAD), iar în final trecând chiar dincolo în însăşi eterul conştiinţei pure.

Perceptia în mod directmanifestările subtile ale sunetului cosmic, precum clinchetul îndepărtat al clopotelor, ca acordurileunei lăute ajungând în final să perceapă distinct euforica şi fascinanta "muzică a sferelor" invizibile
cosmice.
"Astfel sunt ascultate o infinitate de sunete, care cresc şi se amplifică gradat pentru ca apoi să
se sublimeze din ce în ce mai mult, devenind din ce în ce mai rafinate. Dar numai când sunetele grave şi profunde ca acelea ale unei tobe mari sunt ascultate,va putea după aceea, prin practică neobosită să ajungă să le perceapă numai pe cele mai subtile".
(NADABINDU UPANISHAD)

Descrierea sufletului după KATHA UPANISHAD (II, 13):
"Sufletul este o entitate individualăcomprimată de formă şi dimensiunile degetului mare de la mâna care locuieşte în mijlocul corpului (inimă) ca o flacără vie fără fum. El este supremul stăpân al trecutului şi al viitorului. El este etern neschimbat astăzi ca şi mâine".

"Fiul meu, preafericit este omul
asupra căruia coboară o asemenea nebunie; întregul universeste nebun; unii sunt nebuni după bogăţii, alţii după plăceri, alţii după glorie, alţii după sutenimicuri încă. Ei sunt nebuni de aurul lor, de soţul lor sau de femeile lor, nebuni după micile lor obiecte, nebuni de dorinţa de a putea să tiranizeze pe cineva, nebuni după toate prostiile dar nunebuni după Realitatea Absolută. Şi ei nu pot să înţeleagă decât propria lor nebunie. Dacă unom este nebun în dorinţa sa de a atinge Eternul, nebun în dorinţa sa de a atinge Esenţa Supremă, cum ar putea ei să-l înţeleagă?"

RAMAKRISHNA intonează cântarea să pentru Sublima Mamă Cosmică:
„Da, Sublima mea Mamă nu este alta decât Realitatea Absolută Ea este în acelaşi timp Unul şi Multiplu şi dincolo de Unul Şi de Multiplu... Sublimă mea mamă spune: "Eu sunt mama Universului,
Eu sunt BRAHMAN din VEDANTA, eu sunt ATMAN din UPANISHADE, Eu sunt BRAHMAN care a cauzat această diferenţiere. Acţiunile Bune, ca şi cele rele, mi se supun. Există fără îndoială legea KARMEI (SUBTILĂ ŞI COMPLEXA LEGE A ACŢIUNII ŞI REACŢIUNII).
Dar eu însumi sunt LEGIUITORUL. Mie îmi stă în putere să fac şi Să anulez legile. Eu provoc orice KARMĂ, fie bună, fie rea. Veniţi La mine! Fie prin iubire (SHAKTI), fie prin cunoaştere (JNANA),Fie prin acţiune (KARMA), căci toate acestea conduc către Absolut. Şi eu vă voi conduce atunci (ca un fir călăuzitor) prin această lume,Ocean al oricărei activităţi... Şi vă voi da chiar cunoaşterea directă A realităţii Absolute, dacă voi vreţi cu ardoare aceasta. Voi nu trebuie Niciodată să vă desprindeţi de mine. Chiar şi aceia care au realizat absolutul
În SAMADHI, revin la Mine, prin voinţa Mea... Sublimă mea Mamă Este Misterioasa Energie Primordială. Ea este pretutindeni. Ea este în acelaşi timp În interiorul şi la exteriorul fenomenelor. Ea a dat naştere lumii. Şi lumea o poartă În inima ei. Ea este infinitul Păianjen şi lumea este pânză pe care o ţese. Păianjenul îşi extrage pânza din propria sa substanţă şi apoi începe să se desfăşoare Acolo mama mea este simultan conţinătorul şi conţinutul...
Ea este coaja. Ea este sâmburele."


"La început, această lume era numai Sinele, în forma unei persoane. El privi împrejur şi nuvăzu nimic altceva decât pe sine însuşi. Înainte de toate el tipă: Eu sunt! Şi atunci deveni speriat,căci oricine este speriat când se vede singur".
(BRIHAD-ARNYKA UPANISHAD)

"Ce este aici în fiinţa umană, se află pretutindeni. Ce nu este aici în noi înşine, nu-i nicăieri în afara noastră".
(VISHVASARA TANTRA, 87, III)

AVALON spune în acest sens despre SADHAKA că "el atinge eliberarea, mâncând totuşi
fructele dulci ale lumii".

"Forme, culori, densităţi, mirosuri, oare ce este în mine care se acordă şi rezonează (searmonizează) cu voi?
(WHITMAN, "Înverzirea ierbii")

La unirea lor, nectarul subtil (AMRITA) care curge într-un
flux ambrozial, aleargă de la MULADHARA LA BRAHMARANDRA inundând microcosmosul. Acum este momentul când SADHAKA uită în întregime de tot ce mai există în această lume şi este scufundat în inefabilă beatitudine (SAMADHI, extaz). Împrospătare, putere mentală mărită şi o desfătare grandioasă urmează după fiecare ascensiune la sursa eternă a vieţii" (A. Avalon)

"Contopirea (fuziunea) minţii cu conştiinţa cosmică se realizează prin ascultarea subtilului sunet interior".
(HATHA-YOGA PRADIPIKA)

Femeia,spune SAKTISANGAMA TANTRA este:

"creatoarea universului manifestat, universul este forma sa, femeia este fundamentul lumii; femeia este forma proprie a corpului. Orice aspect pe
care ea îl ia, fie în formă virilă, fie în formă feminină este formă supremă; în femeie este formăa orice şi a tot ceea ce este animat în lume. Nu există bijuterie superioară femeii, nu există regat,nu există asceză care să se poată compara cu aceea a femeii, nu există, nu a existat şi nu vaexista loc sacru asemănător cu acela al femeii".

"Pătrunsă la nu contează ce distantă de săgeata incandescentă a SAMYAMA-ei, fecioara
aleasă cedează îmbătată de plăcere la esenţa ei ascunsă care, asemănătoare cu luminăînvăluitoare şi sublimă a lunii, îi linişteşte (consolează) pe aceia arşi de întreitele flăcări ale mizeriei terestre".

"Cât timp durează tinereţea? Tot atât de mult timp cât suntem iubiţi".
Timpul nopţii corpului este timpul zilei sufletului.


"Nu-mi plac discuţiile...Realitatea Supremului Absolut e dincolo de puterile de raţionament. Eu văd că tot ceea ce există este Supremul Absolut. La ce bun să raţionezi numai? Acţionaţi, intraţi în grădina, mâncaţi sublimele fructe. Şi dacă aţi intrat, nu staţi pentru a număra frunzele copacului dătător al acestor fructe. Pentru ce vă risipiţi timpul discutând despre reincarnare sau despre un Suprem Absolut abstractizat schematic?
Căci în fond, are putină importantă dacă calculele cad bine sau nu!""Oricare ar fi calea pe care o urmaţi, punctul vital este dorinţa arzătoare, infinită, de adevăr.Ceea ce gândeşte un om, aceea devine".
La RAMAKRISHNA deci, GÂNDUL trebuie să se facăACŢIUNE, căci dacă cele două nu concordă deloc, survine neputinţa şi deci înfrângerea.

"La fel cum un giuvaergiu lucrând o bucată de aur poate fabrica cu ea o altă formă nouă cumult mai frumoasă, tot aşa de îndată ce Sinele Suprem (ATMAN) s-a
lepădat de corpul său, îşi face apoi pentru sine însuşi o formă nouă şi mai frumoasă de zeu, geniu, om sau de altă fiinţă".
(BRINAD- ARAMYAKA UPANISHAD)

RAMAKRISHNA i-a înlăturat însă această impresie:
"Pentru că doreşti tu să vezi Supremul Absolut cu ochii închişi.Caută să vezi Supremul Absolut cu ochii deschişi.