joi, 5 iulie 2012

"Questions appear real for as long as you consider yourself to be a person. When you realize you are the immutable Self, all questions vanish." Mooji
Frumuseţea lui Bhuvaneshwari este menţionată adesea. Celebrul tratat Tantrasara o descrie ca fiind o femeie cu un chip frumos, încadrat de un păr inelat de culoarea albinelor negre şi având un zâmbet plin de bunăvoinţă. Ochii săi sunt limpezi şi calzi, buzele ei roşii sunt pline, şi nasul său este delicat. Sânii săi fermi sunt unşi cu pastă de santal şi şofran. Talia sa e îngustă, coapsele, fesele şi ombilicul sunt încântătoare. Gâtul său superb este decorat cu bijuterii, şi braţele sale sunt făcute pentru îmbrăţişare. În imnurile închinate ei în tratatul Shaktapramoda, ea este descrisă ca fiind o tânără fată frumoasă ce zâmbeşte misterios şi al cărei yoni (organ sexual feminin) este fermecător. Se spune că simbolul ei este triunghiul (reprezentarea schematică a yoni-ului). Aici ea este descrisă ca având patru braţe, cu două dintre ele făcând gesturile acordării graţiei şi respectiv cel al îndepărtării fricii. Aceste gesturi exprimă atitudinea sa plină de bunăvoinţă asupra lumii întregi şi în caz particular asupra discipolilor devotaţi. În celelalte două mâini ea ţine un laţ şi o ţepusă. Divina Mamă Bhuvaneshwari foloseşte laţul pentru a-l controla pe adoratorul a cărui energie este nestăpânită şi ţepuşa pentru a-l disciplina pe aspirant, ajutându-l astfel să atingă iluminarea spirituală şi oferindu-i Graţia Sa. În ceea ce priveşte imaginea iconografică a Marii Puteri Cosmice Bhuvaneshwari, ea este asemănătoare cu cea a lui Tripura Sundari, radiind o natură eminamente benefică. Bhuvaneshwari este de culoarea soarelui la răsărit, având semiluna pe creştet, patru mâini şi trei ochi. În două din mâinile sale ţine un laţ şi o ţepuşă, iar cu celelalte două mâini ea face gestul de îndepărtare a fricii (abhaya mudra) şi gestul de oferire a unor minunate daruri spirituale (varana mudra). Uneori ea este reprezentată ţinând în două din mâinile sale un lotus şi un vas de bijuterii, iar alteori piciorul ei stâng este figurat ca fiind aşezat pe un vas cu bijuterii. Bhuvaneshwari este aşezată pe un pat asemănător cu un tron, care constă în reprezentarea celor cinci forme de manifestare ale lui Shiva (aşa cum au fost ele descrise în cazul Marii Puteri Cosmice Tripura Sundari) şi de pe care ea controlează şi organizează mişcarea în întreg Universul (Macrocosmos). Alteori Bhuvaneshwari este reprezentată ţinând un fruct în prima mână şi cu cea de-a doua mână face gestul oferirii protecţiei (raksha). Ea este de asemenea descrisă ca având culoarea aurie, roşie sau albastră, fiecare dintre aceste culori semnificând cele trei Guna-uri. O altă descriere a sa o arată ca având 20 de braţe în care ţine diferite obiecte, de exemplu: arc cu săgeţi, o pereche de foarfeci, o spadă, o ţepuşă, o bâtă, un disc, un trident, un laţ şi un toiag, o scoică şi o ghirlandă de flori şi făgând gestul protector de alungare a fricii (abhaya mudra). În alte două mâini ea ţine o floare roşie de lotus şi o cutiuţă cu bijuterii preţioase. Ea este aşezată goală pe o floare roşie de lotus în mijlocul unui lac plin de lotuşi.
Lakshmi is worshipped by Brahmins: