duminică, 14 septembrie 2014
Legea Unimii
Legea Unimii afirmă că tot ceea ce vine
din Dumnezeu este de la Dumnezeu. Orice îşi are originea în întreg,
aparţine întregului. La fel cum Dumnezeu nu poate fi divizat, nici o
expresie a lui Dumnezeu nu poate fi divizată. Fiecare este întreg şi
complet. Nici o expresie a lui Dumnezeu nu are vreo lipsă şi toate
expresiile lui Dumnezeu sunt Bune. Aceasta este legea care a făcut
posibilă crearea lui Adam, primul om. Aceasta este semnificaţia
cuvintelor din Geneză, când se spune că omul a fost făcut “după
asemănarea Sa”.
Dumnezeu, Esenţa Creatoare a Tot Ceea Ce
Este, nu poate fi descris pe deplin. Dar, deşi nu-L putem descrie
complet prin folosirea cuvintelor şi conceptelor, noi Îl putem
experimenta pe Dumnezeu. Această trăire este, în mod esenţial, MISTICA.
Este trăirea pe care au avut-o profeţii. Ei au experimentat starea de a
fi Una cu Dumnezeu.
Ei au venit la Dumnezeu cu evlavie si
respect, dar nu cu frică. La urma urmei, nu se apropiau de “un altul”,
ci de sursa – de creatorul lor. La fel ne apropiem şi noi de Dumnezeu,
cum vine un fiu sau o fiică la Tatăl sau la Mama sa. Ne apropiem cu
mintea şi inima deschise, căutând sfat, înţelepciune, călăuzire,
înţelegere şi sprijin.
Iisus ne-a spus că Împărăţia Cerurilor sălăşluieşte în interiorul nostru. Cu toate acestea, mulţi dintre noi am căutat în
zadar să-l găsim pe Dumnezeu în afara noastră. Învăţăm să venim la
Dumnezeu cu mâinile goale, să venim la altar cu smerenie şi respect.
Învăţăm să vorbim direct cu El, din inima noastră – şi să-I cerem
îndrumare sau ajutor. Aceasta este adevărata rugăciune. Ea vine din
străfundul inimii şi este sinceră.
Atunci când venim la Dumnezeu, intrăm în
templul interior. Ne deschidem posibilităţii de a primi iubirea, grija
şi îndrumarea lui Dumnezeu. Ne deschidem către posibilitatea ca,
indiferent cât de mult ne-am luptat sau am suferit în această viaţă, să
ne conectăm la iubire şi adevăr şi să readucem viaţa, din nou, la o
stare de armonie şi aliniere cu legile spirituale.
Legea Unimii spune că esenţa noastră
trăieşte în Dumnezeu. Este “calea, adevărul şi viaţa” la care trebuie să
ne aliniem şi pe care trebuie să le urmăm. Nimeni altcineva nu ne poate
da răspunsurile şi nu ne poate purta către acest adevăr. Trebuie să
venim la el benevol. Trebuie să ne cerem legătura cu esenţa creatoare
din interior. Locul în care cerem acest lucru este adevăratul templu. Nu
este vorba despre un loc exterior. Nu e un loc din lume. Este un loc
din inima si mintea noastra. Este un loc sfânt, deoarece acolo Îl
întâlnim pe Dumnezeu. Nici un alt loc din lume nu este atât de sfânt
precum acesta, fiindcă numai în acest loc putem găsi adăpost.
Atunci când Îl găsim pe Dumnezeu în
interiorul inimii şi al minţii noastre, nu ne putem da puterea altora şi
nici nu vom căuta să devenim o autoritate pentru altcineva. Vom
respinge autoritatea exterioară şi vom descoperi autoritatea din
interior.
Dat fiind că Dumnezeu este întreg şi
complet, iar noi suntem din Dumnezeu şi de la Dumnezeu, şi noi suntem
întregi şi compleţi. Esenţa lui Dumnezeu se află în mine şi în tine,
căci suntem puieţi al aceluiaşi copac. Scânteia Divină trăieşte în inima
noastră. Putem uita că este acolo. Ne putem pierde în spectacolul
dramatic al lumii şi în viaţa noastră agitată. Însă scânteia rămâne în
miezul fiinţei noastre şi o putem găsi şi îngriji.
Într-adevăr, aceasta este ceea ce
practica spirituală aduce după sine. Este comuniunea cu Dumnezeu, în
tăcerea inimilor noastre. Practica spirituală are grijă de Scânteia
Divină lăuntrică şi o ajută să se dezvolte într-o flacără constantă,
care îşi revarsă lumina asupra tuturor locurilor întunecate ale
sufletului. Aceasta scoate la lumină greşelile şi arde neadevărul. Ne
centrează şi ne ţine conectaţi la Sursa noastră, astfel încât să putem
servi în lume cu compasiune pentru alţii şi pentru noi înşine. În felul
acesta, dăm naştere propriei divinităţi în timp ce ne aflăm încă în
formă umană.
Conştiinţa unităţii este
starea de conştiinţă în care intrăm atunci când simţim prezenţa lui
Dumnezeu în interiorul inimilor şi minţilor noastre. În această stare de
conştiinţă, Siritul lui Dumnezeu locuieşte înăuntrul nostru. Putem
experimenta această stare ca o căldură sau energie în centrul inimii –
şi ca pace şi linişte în interiorul minţii. Trăim în profunzimea deplină
a momentului prezent, fără dorinţa de a ne gandi la trecut sau la
viitor. În acest moment, ştim că suntem perfecţi exact aşa cum suntem şi
la fel sunt şi ceilalţi. Nu vedem probleme. Nu există nimic care ar
trebui schimbat sau reparat. Nu există lipsă sau neajunsuri. Totul este
perfect, aşa cum este.
Cum este timpul petrecut în comuniune cu
Dumnezeu? Este o experienţă de extaz, întrucât simţim recunoştinţa
pentru tot ceea ce înseamnă viaţă şi binecuvântăm şi iubim totul.
Atunci când trăim în conştiinţa unităţii,
nu ne simţim separaţi de Dumnezeu sau de fraţii şi surorile noastre.
Aceasta este semnificaţia “raiului” pe Pământ, întrucât Dumnezeu este
prezent în inimile şi gândurile noastre.
Nerespectarea acestei legi atrage după
sine starea de separare si de a nu merita ceea ce-ţi doreşti. Mulţi
oameni se simt singuri, izolaţi, bandonaţi de Dumnezeu de a cărui
existenţă nici nu sunt siguri. De asemeni, sunt mulţi oameni care se
luptă cu ideea că poate nu merită să aibă tot ce-şi doresc. Dacă suntem
manifestarea umană a unui aspect dumnezeiesc, nu merită oare orice
părticică din Dumnezeu să primească tot ceea ce e mai bun? Nu vorbim
aici despre pretenţia la titluri sociale sau la un stil de viaţă
extravagant, cu cheltuieli frivole, pur şi simplu fiindcă “ni se
cuvine”, ci despre a ne îngădui să merităm superlativul absolut al unei
vieţi echilibrate, împlinite, conştiente şi bogate, pentru că suntem
aici ca să-l slujim pe Dumnezeul din noi.
În contextul universal al vieţii mai
există un mod de a aborda chestiunea meritului. Toţi venim pe lume cu
trei sarcini principale:
1 – să ştim cine suntem,
dintr-o perspectivă spirituală, înseamnă să ne explorăm fiecare aspect
al fiinţei, nelăsând nici o piatră neîntoarsă. Prin această explorare,
ajungem nu numai să ne cunoaştem Sinele, ci începem să-L cunoaştem şi
să-L înţelegem mai bine pe Dumnezeu, din moment ce noi suntem în
Dumnezeu şi El e în noi.
2 – să ne trăim misiunea
spirituală înseamnă să ne menţinem fiecare aspect al vieţii în armonie
şi în concordanţă cu acea misiune. Atunci, fiecare gând, fiecare cuvânt,
fiecare faptă vor fi o reprezentare a esenţei noastre divine şi un dar
pentru lume. Trăindu-ne misiunea sufletului ne lăsăm însemnul unic
asupra lumii şi creem în mod conştient o moştenire pentru generaţiile
viitoare.
3 – învăţarea lecţiilor
înseamnă să acceptăm şansa de a învăţa şi de a ne dezvolta cu fiecare
experienţă. Fiecare interacţiune cu lumea din jurul nostru ne oferă un
dar. Avem îndatorirea să cunoaştem darul sau lecţia, s-o primim şi s-o
integrăm în conştiinţa noastră, pentru a ne extinde în continuare
sentimentul de Sine. Când ne concentrăm viaţa asupra acestor trei
sarcini, nu se mai pune problema că merităm să ni se împlinească
visurile, ci, mai degrabă, că avem responsabilitatea să le concretizăm.
Pentru a ne realinia la conştiinţa
unităţii putem apela la ajutorul îngerului păzitor, al Arhanghelului
Mihail, al Arhanghelului Metatron, al ingerilor credinţei, fiinţei, ai
iubirii, ai recunoştinţei sau a oricăror îngeri pe care sufletul este
inspirat sa-i cheme.
Pentru că toate fiinţele umane iniţial au
fost parte integrantă a conştiinţei divine, acum se realizează procesul
invers de reintegrare. Şi de cele mai multe ori reintegrarea se
realizează prin acelaşi aspect prin care fiinţa la un moment dat s-a
îndepărtat. De aceea, este bine să ne lăsăm inspiraţi de îngerul
păzitor, care cunoaşte cel mai bine povestea sufletului nostru încă de
când a fost creat.
Legea egalitatii
Această lege afirmă că fiecare fiinţă
umană este egală şi că nu putem iubi un om, în detrimental altuia.
Bărbaţii şi femeile sunt egali, rasele neagră, albă, galbenă şi roşie
sunt egale. Hinduşii, creştinii, musulmanii, evreii şi budiştii sunt
egali. Heterosexualii şi homosexualii sunt egali, cei bolnavi şi cei
sănătoşi, cei cu handicapuri şi cei fără, sunt egali.
Pentru că toţi suntem aspecte ale lui
Dumnezeu, nici unul dintre noi nu este, în esenţa lui spirituală, mai
bun sau mai rău decât celălalt. Pornim toţi pe picior de egalitate, ca
aspecte ale divinului. La nivelul sufletului, nimeni nu poate avea
putere asupra ta, nici tu nu poţi avea putere asupra altcuiva. Sufletul
nu stie de titluri, de poziţie socială sau de statut economic. Sufletul
ştie doar că întâlneşte un alt suflet şi cinsteşte călătoria făcută
împreună.
Iisus a mers chiar mai departe, spunând
că trebuie să învăţăm să-i iubim pe toţi, până şi pe cei mai sadici
criminali. El a spus: „Aşa cum aţi făcut unuia dintre aceşti prea mici,
aşa Mi-aţi făcut Mie”. Iar aceasta nu este o învăţătură simplă.
Legea Egalităţii creează o punte între
oameni – punte ce deschide canalul spre iubirea divină. Iubindu-se şi
acceptându-se unii pe alţii, oamenii îşi pot redeştepta conştiinţa
legată de iubirea lui Dumnezeu. Nimeni nu este mai spiritualizat decât
altul. Din punct de vedere spiritual, noi suntem cu toţii egali. Cu
toţii merităm iubire şi toţi trebuie să învăţăm să o dăruim şi să o
primim fără condiţii. În lumea spiritului, nu există ierarhie.
O persoană care trăieşte conform Legii
Egalităţii simte, în mod constant, că e nevoie să-şi extindă limitele şi
să păşească dincolo de propria zonă de confort. Simte că e necesar să
renunţe la prejudecăţi şi să-şi însuşească o perspectivă mai largă şi
mai altruistă în ceea ce-i priveşte pe ceilalţi. I se cere să „intre în
pielea” duşmanului său şi să înţeleagă perspectiva aceluia cu care nu
este de acord.
Cel care îşi propune să respecte
drepturile omului – care sunt dovada, pe planeta Pământ, a principiului
spiritual al egalităţii – nu poate avea o minte îngustă şi o inimă
închisă. Calea spirituală a acelora care îşi iau un angajament faţă de
egalitatea dintre oameni le prezintă ocazii mereu provocatoare de a
renunţa la ideile false şi limitate de a adopta un adevăr mai profund şi
mai cuprinzător. O astfel de persoană îşi ia angajamentul de a-i iubi
nu doar pe aceia care îi aprobă setul de valori şi credinţe, ca şi pe
cei care nu o fac.
„Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face”. Aceasta este regula de aur pentru toate interacţiunile umane.
Învăţăturile separării
spun că unii au dreptate şi alţii greşesc – iar cei care au dreptate
trebuie să-I învingă sau să-i doboare pe aceia care nu au dreptate.
Învăţăturile egalităţii afirmă că nici una dintre părţi nu deţine
adevărul întreg. Prin urmare, fiecare parte trebuie ascultată cu
respect. Calea spre pace, conform învăţăturilor egalităţii, este de a
onora viziunea şi credinţele unei persoane care se află de partea opusă –
chiar şi dacă nu suntem de acord cu ele.
Practica acceptării afirmă că nu e nevoie
ca o persoană să fie de acord cu alta pentru a o accepta, ci doar să
asculte ce are de zis, să-i respecte părerea, chiar şi dacă o face să nu
se simtă în largul ei. Prin practica acceptării noi creăm egalitatea,
pornind tot timpul de la atitudinea că idea celuilalt este la fel de
importantă şi demnă de a fi ascultată, ca şi a noastră.
Aceasta reprezintă un progres
revoluţionar în interacţiunea umană. Este o deplasare din perspectiva
deosebirii – care alimentează conflictul şi neînţelegerile, spre cea a
egalităţii – care susţine pacea şi toleranţa. Dacă vrem să avem pace în
suflet şi pace în lume, trebuie să renunţăm la următoarele nevoi: nevoia
de a avea dreptate (a considera că alţii greşesc) şi nevoia de a fi de
acord.Emiterea de judecăţi atrage după sine nerespectarea acestei legi divine.
Cu toţii avem în viaţă oameni pe care îi
excludem din legea egalităţii. Suntem dispuşi să acceptăm egalitatea
oricăror altor oameni şi grupuri, dar nu şi a „acestuia” – indiferent
cine este acesta pentru noi. Mai mult, în fiecare zi, fiecare dintre noi
emite sute de judecăţi în legătură cu alţi oameni.
Încercăm să justificăm aceste judecăţi în
mintea noastră. Considerăm că sunt obiectivi, atunci când nu suntem. Îi
privim pe ceilalţi, nu aşa cum îi vede Dumnezeu – cu înţelegere şi
compasiune – ci aşa cum îi percepem noi la un moment dat. Nu avem
perspectiva spirituală care să cuprindă întreaga imagine – şi anume,
reţeaua de interconexiuni ce o influenţează pe persoana pe care o
judecăm. Această perspectivă vine doar dintr-o conştiinţă eliberată de
judecată.
Unul din primele lucruri pe care e
necesar să le conştientizăm pe cărarea spirituală este că judecăţile
noastre nu sunt corecte, nici justificabile. Ceea ce percepem nu este,
în mod necesar, adevărat. Ori de câte ori vedem o persoană într-o lumină
negativă, o atacăm pe ea şi, în cele din urmă, ne atacăm pe noi înşine.
A considera că cineva este rău, nu numai că este supărător pentru acea
persoană; este supărător şi pentru noi înşine.
Fiecare inegalitate pe care o percepem
este, pur şi simplu, o eroare de percepţie. Dacă dorim să trăim o viaţă
de adevăr, trebuie să ne rectificăm percepţiile de inegalitate, înainte
de a le lăsa să ne influenţeze şi să provocăm astfel suferinţă pentru
noi înşine şi pentru alţii.
Conştiinţa noastră este rezultatul
gândurilor pe care le avem şi, dacă emitem multe gânduri negative sau
neadevărate, vom fi temători şi necăjiţi tot timpul. Cu toate acestea,
nu este nevoie să încercăm să ne formăm să fim pozitivi, atunci când
avem gânduri negative. Acest lucru nu face altceva decât să întărească
negativitatea, făcând-o să fie ceva rău sau greşit.
Trebuie doar să devenim conştienţi de
gândirea noastră negativă şi să ne amintim că nici unadintre judecăţile
noastre nu este corectă sau justificabilă. Trebuie doar să înţelegem
judecata, fără să ne pedepsim sau să ne umilim pe noi înşine şi, pur şi
simplu, să spunem: „Sunt conştient de faptul că judec”, sau „Pot vedea
că mi-am închis inima şi că, atunci când ma aflu în această stare, nu
privesc lucrurile corect sau drept”.
Conştientizarea este, prin ea însăşi, o
rectificare. Nu trebuie să schimbăm nimic. Nu trebuie să negăm judecata
sau să o îndepărtăm. Nu trebuie să o considerăm ca fiind ceva rău sau
care necesită modificări. Trebuie doar să fim conştienţi de existenţa ei
şi să o tratăm cu blândeţe.
Dacă ne tratăm judecăţile cu blândeţe, ne
vom da seama că multe dintre ele se nasc din frică. Apoi, ne putem
privi frica în faţă şi o putem aborda cu compasiune. Dacă procedăm
astfel, într-un final, frica se diminuează. Frica se dizolvă întotdeauna
în prezenţa iubirii. Iar judecata nu poate rămâne prezentă , atunci
când ne-am luat angajamentul de a practica egalitatea.
Dacă avem nevoie de ajutor, mai ales în
procesul de conştientizare a emiterii judecăţilor, dar şi în cel de
raportare concretă la cei din jur, îngerul păzitor, îngerii iubirii, ai
iertării, îngerii cunoaşterii, ai discernământului, Arhanghelul Mihail,
îngerii compasiunii, îngerii împăcării, ai păcii sau ai fraternităţii ne
sunt alături şi aşteaptă chemarea noastră. Să nu ezităm să o facem,
întrucât procesul de eliminare a judecătilor este anevoios şi necesită o
înţelegere profundă a lucrurilor şi multă atenţie, cu atât mai mult cu
cât avem în jur persoane care judecă. Iar pacea sufletului nu poate fi
obţinută decât integrând această lege divină în viaţa noastră.
Legea reflectarii
Legea
reflectării afirmă că ceea ce e deasupra, la fel şi dedesubt, ceea ce e
înăuntru, la fel şi în afară. Fiecare din noi are întreg universul în
interiorul său – fiecare om este o reprezentare a universului la nivel
microcosmic. Iar Universul, la rândul său, ne reprezintă pe fiecare la
nivel macrocosmic.
Legea reflectării ne spune că totul
există la fiecare nivel de realitate. Prin urmare, persoana care-ţi
doreşti să devii există deja în tine. Transformarea personală înseamnă
înţelegerea profundă a firii noastre divine – trebuie să învăţăm să ne
mişcăm permanent între sfera fizică şi cea spirituală, între perspectiva
eului şi cea a sufletului şi, în cele din urmă, să vedem toate
perspectivele în acelaşi timp.
Există o armonie, un raport, o
corespondenţă între diferitele planuri de manifestare a vieţii şi a
fiinţei. Tot ceea ce conţine universul emană din acelaşi izvor; aceleaşi
legi, aceleaşi principii, aceleaşi caracteristici se aplică la fiecare
unitate sau la orice combinaţie de unităţi, de activităţi şi fiecare
dintre ele manifestă propriile sale fenomene pe propriul său plan.
Dumnezeu a creat omul după chipul şi
asemănarea sa. Cu alte cuvinte, omul este o reflectare a divinităţii.
“Precum în cer aşa şi pe Pământ” ne spune Iisus în rugăciunea “Tatăl
nostru”. Ceea ce nu se potriveşte cu această reflectare face parte din
experienţa umană.
Din perspectiva experienţei umane,
această lege ne spune că fiecare persoană pe care o întâlnim ne reflectă
înapoi ceva legat de noi înşine. Viaţa din planul orizontal (lumea
exterioară) este o oglindă a ceea ce se întâmplă în conştiinţă (lumea
interioară).
Mulţi dintre noi încercăm să găsim
soluţii pentru problemele din relaţii privind mai întâi tiparele
comportamentale interpersonale şi încercând să le schimbăm. Acest lucru
nu e valabil decât uneori, întrucât ignoră cauzele care au declanşat
respectivele probleme, ca şi structura persoanelor implicate.
Problemele de natură exterioară reflectă
problemele de natură interioară. Dacă ne urâm pe noi înşine şi dacă ne e
ruşine de vreun aspect din viaţa noastră, nu vom putea să acţionăm cu
consecvenţă într-un mod iubitor faţă de altcineva. Este vorba de relaţia
conflictuală pe care o avem cu noi înşine. Există blocaje sau obstacole
în conştiinţa noastră. Nu vrem să ne vedem prejudecăţile, să ne uităm
la suferinţa sau mânia noastră. Nu vrem să înţelegem de ce îi minţim pe
alţii sau nu ne ţinem promisiunile. Nu vrem să ne analizăm frica şi
nesiguranţa sau să verificăm de ce suntem ambivalenţi ori tensionaţi.
Considerăm că relaţiile ar trebui să fie
distractive şi ar trebui să ne distragă atenţia de la problemele pe care
le avem şi că nu ar trebui să ne facă să muncim. E necesar să ne găsim
curajul de a privi aceste impedimente şi a le remedia.
Greşeala face parte din experienţa umană –
ne arată că suntem oameni. Ea are rostul de a ne oferi ocazia să
învăţăm şi să evoluăm. Cu cât profităm mai curând de această ocazie, cu
atât vom învăţa şi vom evolua mai repede, altfel vom repeta greşelile
până când vom fi dispuşi să învăţăm din ele.
Nu se pune problema de a încălca această
lege, pentru ca universul nostru interior se reflectă încontinuu în
universul exterior, indiferent de starea de spirit sau de gradul de
evoluţie pe care îl avem. Ci mai degrabă să urmărim să ne recunoaştem ca
fiind reflectarea divinităţii şi să împlinim scopul pentru care am fost
creaţi. Dar cum ajungem să facem acest lucru? Pentru că suntem
implicaţi prea mult în sentimente de vină, ruşine şi în proiecţie
reciprocă, astfel încât nu mai putem vedea ce anume ne aparţine nouă şi
ce aparţine celorlalţi.
De fapt, este foarte simplu, dar trebuie
să ne reamintim acest lucru, întrucât tendinţa de a proiecta este foarte
puternică. Dacă suntem furioşi sau trişti, cine este responsabil pentru
furia şi tristeţea noastră? Dacă învinuim, criticăm sau încercăm să
reparăm ceva, cine este responsabil pentru cuvintele noastre? Dacă ne
plângem de milă, pretinzând că suntem victime sau ne rănim intenţionat,
cine este responsabil pentru comportamentul nostru?
Ceilalţi oameni s-ar putea să ne
declanşeze aceste stări, dar noi suntem responsabili pentru tot ceea ce
gândim, simţim, spunem sau facem. Deseori ştim că suntem responsabili,
dar nu îndrăznim să ne asumăm răspunderea. Asumarea se exersează şi este
un semn al maturităţii emoţionale şi spirituale. Altfel, vom continua
să ne proiectăm lucrurile personale asupra altor oameni. Există foarte
multe modalităţi de a proiecta şi cu toţii suntem extrem de inventivi
atunci când se pune problema de a crea noi metode.
Înţelegerea felului în care ne proiectăm
ne poate ajuta mult, dacă avem curajul de a privi acest proces. Însă
toate formele de proiecţie pot fi reduse la un simplu mesaj: „Nu e vorba
despre mine, ci despre tine”. Acesta este substratul. Refuzăm să ne
uităm la ceea ce ne aparţine şi încercăm să transmitem totul celuilalt.
Proiecţia este un mecanism al negării (nu eu sunt cauza) şi al
exteriorizării sau asumării false a răspunderii (tu eşti cauza).
Cu toţii avem tendinţa de a refuza să
recunoaştem şi sa ne asumăm răspunderea că am făcut o greşeală. Pentru
că ne e teamă şi refuzăm să ne simţim vinovaţi sau ruşinaţi, prin
urmare, evităm să ne asumăm responsabilitatea. Dar, procedând astfel, nu
mai avem ocazia de a ne îndrepta greşelile. Acest tipar este un cerc
vicios. Evitând recunoaşterea şi asumarea, dăm vina pe ceilalţi – iar
aceştia ne răspund, învinuindu-ne la rândul lor. Ciclul de atac şi
contra-atac continuă la infinit, până când cineva îşi face curaj şi ia
atitudine.
Cealaltă persoană se va simţi eliberată
şi odată ce înţelege că nu vrei să o învinuieşti sau să o umileşti, nu
se va mai simţi ameninţată, chiar mai mult va avea respect pentru
curajul dovedit.
Iisus ne-a vorbit despre spovedanie.
Aceasta presupune sa-ti recunoşti vina, să-ţi asumi greşeala şi să-ţi
ceri iertare. Un asemenea gest este foarte puternic; este ceva care te
transformă profund. Cheia integrării corecte a acestei legi în viaţa
noastră este recunoaşterea. Recunoaşterea propriilor gânduri,
sentimente, cuvinte şi acţiuni, asumarea lor şi recunoaşterea
reflectării divinităţii în noi înşine. Sunt procese care se produc
simultan.
Recunoaşterea şi asumarea a ceea ce ne
aparţine atrage după sine răspunsul din noi înşine a acelui aspect divin
recunoscut. Cu cât facem mai des acest lucru, cu atât accelerăm
procesul cunoaşterii de sine şi al recunoşterii scânteii divine din noi.
Cunoaşterea de sine nu e un lucru uşor.
Dumnezeu ne-a dăruit întreaga libertate pentru a reuşi acest lucru şi o
lume în care să ne oglindim. Ne-a mai dăruit o mulţime de îngeri care să
ne asiste în acest proces. Să nu ezităm să cerem ajutorul îngerului
păzitor, Arhanghelului Metatron, îngerilor cunoaşterii, ai
discernământului, ai fiinţei, îngerilor maturităţii sau ai iertării.
Legea cauzei si efectului
Legea cauzei şi efectului spune că orice cauză are un efect rezultant si fiecare efect devine cauza unui alt efect. Nu
există nimic la întâmplare. Nimic nu începe un nou lanţ de evenimente.
Universul e un ciclu perpetuu. Orice spunem sau facem are o consecinţă.
Asta nu înseamnă că trebuie sa privim consecinta ca pe o pedeapsă.
Pur şi simplu, are un rezultat. Karma e doar rezultatul sau consecinţa unei acţiuni.
( Nota: Vremurile exceptionale pe care le traim permit ca prin cresterea vibratiei sa iesim din karma: http://www.lucratorul-in-lumina.com/channels/transmutarea.htm
Există multe expresii
care ilustrează această lege: “Ce semeni, aia culegi”,”Părinţii mănâncă
aguridă şi copiilor li se strepezeşte gura”, “Cum îţi aşterni, aşa
dormi”, “După faptă şi răsplată”. Altfel spus, ceea ce emiţi se întoarce
la tine (de fapt, nici nu te părăseşte vreodată).
E important să examinăm efectele din
viaţa noastră şi cauzele lor. Trebuie să devenim conştienţi de toate
alegerile pe care le facem, pentru că toate vor deveni cauzele
rezultatelor de pe parcursul drumului. Dacă gândurile noastre sunt cele
care ne creează viaţa, cum trebuie să ne schimbăm gândurile (cauza)
pentru a obţine un efect diferit? Şi căror forţe exterioare le permitem
să provoace efecte asupra vieţii noastre?
Legea karmei este legea vindecării în
acţiune. Ea afirmă că nu poţi ataca o persoană, fără să te ataci pe tine
însuţi. Într-un final, trebuie să simţi suferinţa pe care ai cauzat-o.
Agresiunea este o forma de proiecţie prin
care încercăm să-i dăm altuia durerea noastră. Dacă suferim, dorim ca
şi alţii să sufere – aşadar, agresam, iar apoi ne simţim vinovaţi. Vina
menţine agresiunea în câmpul nostru energetic. Credem că am scăpat de
suferinţa noastră, dar nu este aşa. Ea se află încă acolo. Apoi, într-o
zi, în viaţa noastră intră cineva sau ceva care ne declanşează vina şi o
aduce la suprafaţă pentru a fi vindecată.Poate că suntem agresati sau
răniţi de către altcineva. Poate că doar vizionăm un film sau citim o
carte care ne tulbură. Atunci când vina se ridică la suprafaţă şi ne
cuprinde, iese la lumină şi ocazia de a ne vindeca. Primim o şansă
pentru a ne asuma greşelile şi remuşcările cu privire la ceea ce am spus
sau făcut altuia. Avem ocazia să ne recunoaştem greşeala, să o corectăm
şi să cerem iertare.
Negarea ne împiedică întotdeauna să ne
manifestăm responsabilitatea adecvată pentru gândurile, sentimentele,
cuvintele şi acţiunile noastre. Până nu înlăturăm acest mecanism de
negare, nu putem înfrunta adevărul despre noi înşine. Legea karmei ne
asigură că vina şi ruşinea noastră vor fi conştientizate şi aduse spre
vindecare. Deci, chiar dacă nu facem nimic spre a ne sparge cochilia
negării, viaţa o va face, într-un final, în locul nostru, întrucât, mai
devreme sau mai târziu, trebuie să ne asumăm responsabilitatea
corespunzătoare.
Majoritatea dintre noi suntem mai
fericiţi atunci când ne oferim benevol să ne asumăm responsabilitatea,
decât atunci când suntem “forţaţi” de evenimente să o facem. De ce să ne
proiectăm vina asupra celorlalţi, când aceasta creează o distanţă
inutilă sau o amânare între păcatul nostru şi îndreptarea lui? De ce
să-i implicăm şi pe alţii în melodrama noastră, dacă putem descoperi
rădăcina suferinţei sau a fricii şi tratarea ei?
Roata karmică nu reprezintă decât oameni
care îşi proiectează durerea şi încearcă să o trateze într-o relaţie cu
altcineva. Ea ne oferă multe ocazii de a ne privi problemele şi de a ni
le asuma. Roata karmică nu este alimentată de electricitate. Ea se
autosusţine. Prin urmare, nu încetează să se rotească. Nu te dai jos de
pe roata karmică, oprind-o. Te dai jos, prin asumarea propriilor
probleme – o dată pentru totdeauna.
Acesta nu e însă un lucru uşor, dar avem
cu toţii însoţitori puternici, iar ajutorul de care avem nevoie ne va fi
dat. Trebuie să avem încredere în acest lucru. Şi, cu cât vom crede mai
mult, cu atât mai repede vom avea rezultate.
Arhanghelii Metatron, Gabriel, Mihail,
Uriel şi Rafael, îngerul păzitor, îngerii înţelegerii, ai cunoaşterii,
ai dicernământului, îngerii înţelepciunii aşteaptă momentul în care să
le solicităm ajutorul. S-o facem chiar în momentul în care ne confruntăm
cu situaţia în sine, înainte de a trece la fapte şi a crea efecte pe
care apoi să le regretăm. Să le cerem îndrumarea şi ea ne va fi oferită.
Sfantul Vladimir Ghika
Sfantul Vladimir Ghika
Ghidata
de glasul inimii am ajuns astazi la biserica Sfantul Iosif din
Bucuresti, un loc special, cu o vibratie aparte. Sfantul Vladimir Ghika,
ne privea adanc si bland, patrunzand pana in adancul sufletului, chiar
daca o facea doar dintr-un afis. Un sfant al Romaniei, mult har si
binecuvantare. In catedrala ii sunt prezente moastele, iar cei ce simt
se pot ruga pentru canonizare: (http://vladimiri-ghika-amicus.blogspot.ro/p/rugaciunea.html).
Iata o parte din mesajele sale:
Înălţimile nu sunt atât de cutreierate ca pieţele publice. Cu cât urci mai sus, cu atât ai mai puţini tovarăşi de drum.
Unele flori cresc numai acolo unde au căzut lacrimi.
Se suferă proporţional cu dragostea pe
care o ai. Capacitatea de a suferi este în noi aceeaşi cu capacitatea de
a iubi. Este, într-un fel, umbra ei arzătoare şi teribilă.
Adevărata iubire nu vorbeşte despre sine, adevărata iubire este cea care nu are nevoie să fie numită pentru a fi recunoscută.
Nu scăpa din vedere că eşti pus la
încercare să faci binele când îţi stă în putinţă, şi să nu faci răul
atunci când eşti tentat să-l faci.
Ne tragem în linie directă din bucuria lui Dumnezeu.
Nu-L iubim pe Dumnezeu asa cum se cuvine dacã, iubindu-L, nu stim sã-l facem iubit.
Cu privire la lucrurile lui Dumnezeu, singurii care stiu ceva cu adevãrat, sunt cei care iubesc.
Dumnezeu dãruieste celor care dãruiesc.
Dumnezeu Se dãruieste celor care se dãruiesc.
Dumnezeu Se dãruieste celor care se dãruiesc.
Dacã stii sã-L pui pe Dumnezeu în tot ceea ce faci, o sã-L regãsesti în tot ceea ce ti se întâmplã.
Viata este frumoasã prin ceea este.
Mai frumoasã încã prin ceea ce ascunde.
Dar mult mai mult încã prin ceea ce dobândeste.
Mai frumoasã încã prin ceea ce ascunde.
Dar mult mai mult încã prin ceea ce dobândeste.
Tot ceea ce deformeazã viata nostrã
interioarã se poate reduce la felul, mai mult sau mai putin constient,
în care denaturãm în noi textul din “Tatãl Nostru”.
Il loc sã spunem “Tatãl Nostru care esti
în Ceruri”, ceea ce spunem este potrivit calitãtii noastre sufletesti,
“Judecãtorul Nostru care esti la Tribunal”, “Furnizorul Nostru care esti
la Tejghea”, “Creditorul Nostru care prea des ne bati la usã”, “Cauza
noastrã primã al cãrei efect pierdut în depãrtãri suntem”, “Stãpânul
nostru Suprem în fata cãruia nu suntem decât pulbere”, “Camaradul nostru
cu care tratãm liber” – si asa mai departe, într-o dezolantã varietate…
Nu mai spunem în adevãrul lor tocmai cuvintele pe care Dumnezeu ne-a
învãtat sã le rostim cînd ne rugãm. Tatãl Nostru… si care esti în Ceruri.
Cu cât Îl iubim mai mult pe Dumnezeu, cu
atât simtim mai mult cã vointa noastrã se face nu numai asemãnãtoare cu a
Sa, ceea ce ar fi natural (si n-ar merita sã fie subliniat), dar, lucru
surprinzãtor, cã voinþa Sa devine din ce în ce mai asemãnãtoare cu a
noastrã…
A fi supus numai lui Dumnezeu – nu poate
exista o libertate mai absolutã decât aceasta, si oricare fiu al
Bisericii o poate cunoaste…
“Itinerarul sufletului cãtre Dumnezeu”
este, aici pe pãmânt, calea urmatã de Spiritul Sfânt de la Tatã spre Fiu
si de la Fiu spre Tatã, prin mijlocirea tuturor lucrurilor.
Cele nouã coruri ale îngerilor în suflete cântã, în timp ce urcã scara:
A-L iubi pe Dumnezeu.
A iubi întru Dumnezeu.
A nu iubi decât întru Dumnezeu.
A iubi totul din dragoste de Dumnezeu.
A iubi totul întru Dumnezeu.
A nu iubi totul decât întru Dumnezeu.
A nu-L iubi pe Dumnezeu decât pentru Dumnezeu.
A nu iubi nimic atât de mult ca pe Dumnezeu.
A-L iubi pe Dumnezeu cu toatã puterea lui Dumnezeu.
A-L iubi pe Dumnezeu.
A iubi întru Dumnezeu.
A nu iubi decât întru Dumnezeu.
A iubi totul din dragoste de Dumnezeu.
A iubi totul întru Dumnezeu.
A nu iubi totul decât întru Dumnezeu.
A nu-L iubi pe Dumnezeu decât pentru Dumnezeu.
A nu iubi nimic atât de mult ca pe Dumnezeu.
A-L iubi pe Dumnezeu cu toatã puterea lui Dumnezeu.
De la un Dumnezeu al filozofilor la
Dumnezeul cel Viu… Dumnezeu despre care se vorbeste… Dumnezeu care
vorbeste… Dumnezeu care ne vorbeste… Dumnezeu care ne vorbeste despre
El… Dumnezeu care vorbeste pânã si în noi…
Poti avea dusmani. Tu însuti n-ar trebui sã fii dusmanul nimãnui.
A sti cum trebuie sã-ti iubesti dusmanii, înseamnã a începe sã întelegi ce este Dumnezeu.
Dacã nu iubesti din profunzimea ofensei care ti-a fost adusã, încã n-ai ajuns cu adevãrat sã rãscumperi, prin bine, rãul.
Nu reprosa nimãnui ingratitudinea sa fatã
de tine. N-ai reusi decât sã-i faci ingratitudinea mai putin ingratã,
fãrã sã aduci vreun remediu potrivit greselii sale. Acestea sunt
obligatii care, pentru a fi bine fãcute, trebuie sã fie îndeplinite de
altii decât de fiinta nesocotitã sau rãnitã.
A fi tratat cu ingratitudine: unul din felurile – si nu cel mai neînsemnat – de-a semãna cu Dumnezeu.
Simtitã, o absentã de Dumnezeu e mare ca
însusi Dumnezeu si, tocmai prin aceasta, ea ni-L readuce ca prezentã, în
chip straniu si uluitor.
“Dacã par a nu-ti da nimic, o fac pentru cã Eu vreau ca tu sã pari a-Mi da ceva…”
Dumnezeu si-a deschis gura ca sã spunã:
“Sã se facã Luminã !” si s-a fãcut Luminã. – Acelasi lucru s-a petrecut
uneori si în sufletul tãu. – Dacã alteori însã aceastã gurã – totusi
atât de apropiatã si de dãtãtoare de har- pãrea sã se fi închis fãcând
loc întunericului cu aceeasi fortã cu care a fãcut luminã, nu te teme.
Dimpotrivã, lasã bucuria sã te îmbete… Buzele se-nchid când vor sã
sãrute… Repetã dimpreunã cu Cântarea: “Sãrutul gurii Tale Tu mi l-ai
dat”.
Pentru a sãruta, buzele se-nchid.
Suferinta este [...] o vizitã a lui Dumnezeu; un fel de sacrament
nemaiauzit, prin care Fiinta eternã vine la noi, pe fondul unui neant,
al unei absente, în care privatiunea, nu numai de un lucru, ci de un
lucru iubit, posedat ori dorit, înseamnã Dumnezeu si poate produce un
har [...] Este o vizitã, dar una misterioasã, o vizitã a Fiintei
supreme, pãtrunzând în noi tocmai prin acea imputinare a fiintei
noastre, prin acea lezare a iubirii noastre…”Pentru a sãruta, buzele se-nchid.
(Vladimir Ghika – “Gânduri pentru zilele care vin”)
http://naturadivina.com
Porţile Ierusalimului Celest
Extras din conferinta minunata a maestrului Omraam Aivanhov:
“Stă scris în Apocalipsă: “Şi am văzut
Cetatea Sfântă, Noul Ierusalim, pogorându-se din Cer, de la Dumnezeu… Şi
avea zid mare şi înalt şi avea douăsprezece porţi, iar la porţi
douăsprezece Îngeri şi nume înscrise deasupra, care sunt numele celor
douăsprezece seminţii ale fiilor lui Israel. Spre răsărit trei porţi şi
spre miazănoapte trei porţi şi spre miazăzi trei porţi şi spre apus trei
porţi… Iar cele douăsprezece porţi sunt douăsprezece mărgăritare;
fiecare din porţi este dintr-un mărgăritar”.
Veţi spune: “Cum să fie făcută fiecare
poartă dintr-o singură perlă ? Ar trebui să existe stridii gigante
pentru a produce perle de o asemenea dimensiune ! Unde se găsesc acestea
? Sunt stridii şi în Înalt ?”… Evident, aceste perle reprezintă un
simbol. În ştiinţa ezoterică perla simbolizează puritatea şi ea este
consacrată lunii prin analogie cu puritatea lunii.
Rolul unei porţi este de a permite
trecerea dintr-un loc în altul, dacă nu pentru fiinţele umane, cel puţin
pentru curenţi, forţe sau entităţi. Această problemă a porţilor este
esenţială. Apocalipsa vorbeşte despre douăsprezece porţi ale
Ierusalimului Celest (din Cabală), despre cele cincizeci de porţi ale
lui Binah… Iar copilul care vine pe pământ nu trece şi el printr-o
poartă ? Fiinţa umană posedă, deci, şi ea porţi, şi nu numai porţi
fizice, ci şi porţi spirituale. Deseori unele sunt închise, înfundate,
iar puritatea face tocmai ca aceste porţi să se deschidă cu scopul de a
lăsa să treacă numai entităţile celeste. Deocamdată, acest lucru nu vă
este prea clar, dar aveţi răbdare…
V-am vorbit, de mai multe ori, despre
Noul Ierusalim explicându-vă că nu trebuie să îl aşteptăm ca pe un oraş
care coboară din Cer. Îl aşteptăm de două mii de ani sub această formă
şi putem să mai aşteptăm încă multe mii de ani, fiindcă el nu va coborî
în acest fel. Noul Ierusalim este un simbol. Când vorbim despre un oraş,
acest lucru presupune un mare număr de locuitori, iar Ierusalimul, ce
coboară din Cer, reprezintă o adevărată categorie de creaturi atât de
pure şi evoluate încât fiecare dintre ele va avea 12 porţi deschise
complet pentru curenţii divini.
Ce reprezintă cei 2 ochi ai noştri ? 2
porţi. Dar cele 2 urechi ? Alte 2 porţi. Dar cele 2 nări ? Încă 2 porţi
pe unde trec cei 2 curenţi Ida şi Pingala. Deci în total 6. Dacă adăugăm
şi gura, totalizăm 7. Alte două porţi se află în piept (sânii). Ele
sunt diferite de altele, dar totuşi sunt porţi, chiar dacă la oameni ele
nu mai au nici o funcţie. A zecea poartă este buricul de care este
ataşat cordonul ombilical; prin această poartă mama îşi hrăneşte copilul
trimiţându-i sângele şi toate elementele de care are acesta nevoie. Cât
despre cele 2 ultime porţi (organul sexual şi anusul), vă las să le
găsiţi voi înşivă. În total 12. Nu este extraordinar să vedeţi cum a
lucrat natura asupra corpului omenesc pentru a deschide aici 12 porţi ?
Or, deseori, aceste porţi nu funcţionează foarte bine pentru că ele sunt
înfundate: ochii văd, dar rău, fiindcă se opresc adesea asupra a ceea
ce este negativ şi urât; urechile aud, dar deformat sau nu reţin decât
ceea ce flatează sau jigneşte personalitatea; gura vorbeşte, dar
pronunţă, deseori, numai cuvinte nocive, distructive sau lipsite de
sens.
Atunci când Ioan descrie Ierusalimul
Celest, ca pe un oraş poleit în aur cu temeliile din pietre preţioase şi
o lumină ce nu se va stinge niciodată, el vroia să spună că vor coborî
din Cer fiinţe evoluate şi foarte pure în care lumina va străluci: fii
şi fiice ale Domnului care vor veni să aducă Noul Învăţământ.
Există multe lucruri de spus despre
porţi. Deseori eraţi miraţi pentru că insistăm asupra necesităţii de a
şti să deschideţi şi, mai ales, să închideţi uşile dintr-o casă. Da,
eraţi uimiţi că mă opresc asupra unor detalii aparent nesemnificative.
Dar multe accidente vin pentru că nu aţi ştiut, niciodată, când să
închideţi şi când să deschideţi, nici măcar ce să închideţi şi să
deschideţi. Dacă ar fi fost cazul, numai, porţilor fizice, nu ar fi fost
atât de grav, dar există şi alte porţi în afară de cele fizice şi
despre aceste porţi doresc să vă vorbesc. În spatele lumii fizice, eu
descopăr o altă lume, şi când constat, de pildă, că anumiţi fraţi şi
surori lasă, în mod inconştient, porţile caselor sau ale camerelor lor
deschise, eu ştiu dinainte că alte porţi, din sinea lor, sunt,
deopotrivă, larg deschise pentru toţi vizitatorii şi spiritele nepoftite
care pătrund după bunul lor plac (citiţi conferinţa: “Nepoftiţii”), sau
fiindcă nu au ştiut să păstreze toate bogăţiile spirituale ce le-au
fost dăruite… Din moment ce totul este deschis, este uşor să fie
prădaţi.
Mulţi mi se plâng că, întorcându-se
acasă, după o zi la Izgrev sau la Bonfin, nu mai simt acelaşi entuziasm,
acelaşi elan. Dar este foarte simplu, ei nu ştiu să păstreze, prea mult
timp, lumina şi căldura spirituală aici. Veţi spune: “Da, dar cum să le
păstrez mai mult timp ?”. Închizând uşile. Dacă am pierdut atât de
repede inspiraţia, înseamnă că suntem neştiutori şi nu am ştiut să ne
închidem porţile, şi din moment ce ele erau deschise, hoţii au intrat şi
au furat totul. Iată lucruri la care nici nu ne gândim ! Atunci când
este zgomot, într-o cameră alăturată, închidem uşa şi zgomotul se
atenuează. Ştim deci ce este de făcut în planul fizic; dar în planul
astral, lăsăm totul deschis şi apoi ne întrebăm de ce suntem tulburaţi
şi bolnavi. Această problemă a porţilor este, deci, foarte vastă. De
exemplu, inima si intelectul vostru sunt, de asemenea, porţi, dar cum nu
stiţi pentru cine să le deschideţi şi pentru cine să le închideţi, îi
lăsaţi să intre pe filfizoni şi hoţi, iar pe Dumnezeu îl lăsaţi afară.
Întreaga viaţă se bazează pe aceste două
mecanisme: închidere – deschidere. Este ceea ce ne învaţă cochiliile,
stridiile, dar noi nu le-am înţeles. Cochiliile care de deschid şi se
închid ne învaţă că viaţa nu este altceva decât o alternanţă a
deschiderii şi a închiderii. Este, deci, esenţial pentru ca omul să ştie
în ce moment să se deschidă şi în ce moment să se închidă, altminteri
el nu va putea fi niciodată pur.
Cât despre perlă, există, de asemenea,
multe de spus. Cum apare perla dintr-o scoică ? Mai întâi, există un
grăunte de nisip care cade în scoică, iar acel grăunte de nisip
constituie o dificultate pentru scoică, el o irită. “Ah, îşi spune ea,
cât mă enervează ! Cum să scap de el ? El mă zgârie, îmi mănâncă pielea,
dar eu nu am nici braţe, nici picioare pentru a-l alunga… Cum să
procedez ?”. Şi iată că începe să gândească; se concentrează, cere
sfatul, şi învaţă că există un întreg proces chimic de transformare: să
iei un element sau altul pe care să îl combini într-un anume fel sub
influenţa lunii etc. Şi scoica se pune pe treabă, respectând fazele
lunii, iată ceea ce voi nu ştiţi. Evident, trebuie mult timp pentru a
fabrica o perlă, dar sunt anumite perioade în care ele sunt în
activitate şi alte perioade în care se opresc. Cum ştiu acest lucru ? Am
mers să le observ…
Deci scoicile secretă o materie specială
cu care învăluie grăuntele de nisip care este rugos, iritant, astfel
încât devine neted, lustruit, catifelat. Şi când ele au reuşit, sunt
mulţumite şi îşi spun: “Am învins un obstacol !”.
De mii de ani scoica perlieră îi
instruieşte pe oameni, dar oameni sunt atât de limitaţi încât nu au
înţeles lecţia. Şi care este această lecţie ? Că trebuie să facem la
fel. De ce nu învăluiţi greutăţile voastre şi tot ceea ce vă supără
într-o materie luminoasă, strălucitoare ? Veţi avea bogăţii minunate în
interiorul vostru. Iată ceea ce trebuie să înţeleagă discipolii: că este
necesar să lucreze asupra greutăţilor lor pentru a face perle
preţioase. Acest lucru vi se pare că a venit dintr-o poveste din “O mie
şi una de nopţi”, dar este adevărul: adevăraţii discipoli încearcă să
îşi învăluie greutăţile, chiar şi duşmanii, şi să îi folosească pentru a
deveni foarte bogaţi. Dar atât timp cît nu faceţi altceva decât să vă
plângeţi, cât timp sunteţi nemulţumiţi, nu veţi reuşi să secretaţi
această materie specială ce vă poate învălui greutăţile.
Dacă v-aş spune că toate perlele pe care
le am se datorează greutăţilor pe care le-am întâlnit în viaţă !… Şi
chiar atunci când întâlnesc o persoană insuportabilă, mă bucur
spunându-mi: “Doamne Dumnezeule, ce şansă ! Iată încă o perlă în
perspectivă ! Şi ţin o conferinţă formidabilă fără ca voi să ştiţi
vreodată că acest mic firicel de nisip care mă deranja şi care a devenit
cauza conferinţei se află în sală. Nu am pretenţia că am transformat
toate greutăţile mele în perle preţioase, nu voi face mari declaraţii
pentru a nu provoca lumea invizibilă, dar totuşi, sunt multe firicele de
nisip pe care am reuşit să le învăluiesc. Dar ce faceţi voi când
întâlniţi o dificultate ? Oare o folosiţi pentru a vă înălţa, pentru a
vă întări ? Mă îndoiesc. Mergeţi, însă, înainte ! Cât timp voi fi
alături de voi pentru a vă vorbi despre toate acestea ? Dacă înţelegeţi
această imagine, a scoicii perlifere, veţi avea de lucru întreaga viaţă.
Aţi citit, în Evanghelii, parabola omului
care caută perle valoroase; când a găsit o perlă de mare preţ, a vândut
tot ceea ce poseda pentru a o putea cumpăra. Trebuie să ştiţi ce este
această perlă şi de ce acest om a vândut totul pentru a o avea. Este un
simbol.
Perla este de o culoare albă foarte
specială şi prin emanaţiile sale are legături cu luna. Pe Arborele
Sefirotic (din Cabală) scoica perliferă este Iesod, baza, căreia îi
corespunde, simbolic, organele genitale. Ei bine, aici trebuie să se
formeze perla. Această perlă reprezintă chintesenţa cea mai pură a
iubirii dezinteresate. Scoica perlieră este principiul feminin, femeia
care aduce pe lume o perlă, copilul; şi deseori, cum anumite scoici nu
reuşesc să formeze o perlă cu adevărat pură şi sclipitoare (am adus din
Japonia perle care sunt aproape negre), există şi femei care aduc pe
lume copii bolnăvicioşi sau răi, copii care vor fi, mai târziu, hoţi,
criminali. Iată perla: copilul.
Perla este un simbol care merge
foarte departe. Scoica perlieră, adică principiul feminin, trebuie să
formeze Copilul Iisus din interiorul nostru, adică corpul de glorie. Noi
suntem această perlă şi din chintesenţa noastră cea mai pură vom forma
în noi perla preţioasă. Corpul de slavă, corpul de veşnicie, corpul de
lumină, corpul lui Hristos, aceasta este perla.
V-am explicat, deja, ce vedea Ioan
atunci când vorbea despre această imagine extraordinară a Noului
Ierusalim coborând din Cer cu cele douăsprezece porţi de perle
(“Ierusalimul Celest” volumul XXVI). Dar să revenim la puritate, fiindcă
nu am terminat de explicat profunzimea şi bogăţia ei.
Să ne referim la virginitate şi la
castitate la care făceam aluzie la început. Mulţi oameni îşi imaginează
că puritatea nu este altceva decât castitate fizică şi consideră
apropierile fizice ca impure. Dar au existat atât de mulţi Înţelepţi şi
Profeţi căsătoriţi ! Şi chiar dacă nu ar fi fost căsătoriţi, s-au născut
tot dintr-un tată şi dintr-o mamă. Şi ce au făcut acest tată şi această
mamă pentru a-i aduce pe lume ? Contacte fizice… Dar cum se face că au
adus pe lume Iniţiaţi, Maeştri, Profeţi, Divinităţi ? Pentru că erau
puri… Când apropierile fizice, între oameni, sunt primitive şi senzuale,
în acel moment, da, pot fi considerate impure. Dar când aceste
apropieri sunt sublime, printr-un gând, un ideal, o iubire şi prin
metode potrivite, ei pot face să coboare divinităţile pe pământ.
Chiar şi pentru cei mai mari Maeştri,
care vin să se încarneze pe pământ, trebuie să existe un bărbat şi o
femeie care să îi aducă pe lume. Dar uniunea lor nu trebuie să fie nici
senzuală, nici pasională; corpul fizic nu este decât un mijloc de care
se folosesc pentru că este imposibil să facă altfel. În spatele acestor
apropieri fizice sunt impulsuri luminoase, divine, şi în acel moment
sunt genii şi divinităţi care vin să se încarneze. Krishna şi chiar
Iisus – dacă creştinii nu ştiu nimic despre naşterea lui Iisus – nu s-au
născut altfel.
Nimeni, nu va putea dovedi, niciodată, că
o creatură a ajuns în planul fizic fără să fi avut un tată şi o mamă –
nu vorbesc aici despre cazurile de înseminare artificială… poate că,
într-un viitor îndepărtat, va fi posibil, şi de altfel am ţinut
conferinţe despre acest subiect, explicând că, într-o zi, copiii nu se
vor mai naşte în aceeaşi manieră. Dar până atunci se va mai continua, cu
bucurie sau cu dezgust, ştiu eu, dar perpetuarea umanităţii se va face
prin contacte fizice ! Vor exista întotdeauna binefăcători care se vor
ocupa să nu lase să piară biata rasă umană, şi nu câţiva mistici sau
câţiva puritani cu teoriile lor bizare vor putea să îi împiedice.
Îmi pare rău dacă îi şochez pe unii
dintre voi, dar am căutat, am comparat, şi am văzut că ceea ce se spune
despre naşterile virginale, sub influenţa Duhului Sfânt, este în
contradicţie flagrantă cu tot ceea ce se întâmplă în natură. Fie că
acceptaţi sau nu, îmi este egal, eu sunt obligat să spun adevărul, poate
nu pentru voi, dacă nu doriţi să îl acceptaţi, dar pentru toţi aceia
care vor dori, într-o zi, să îşi lărgească înţelegerea.
Bărbatul şi femeia pot concepe un copil
în cea mai mare puritate atunci când nu mai există în ei nici pasiuni,
nici dorinţe. Dar ceea ce se povesteşte despre Duhul Sfânt, că el ar fi
tatăl copilului, nu. De altfel, dacă ar fi fost cu adevărat Duhul Sfânt
acela s-ar fi ocupat de crearea unui copil, el l-ar fi putut, foarte
bine, face să se nască imediat fără a-l lăsa să rămână nouă luni în
pântecul unei femei. Bineînţeles, este posibil să fii conceput Duhul
Sfânt, dar nu cum se înţelege în general. Duhul Sfânt înseamnă că toate
forţele, calităţile, sentimentele, sunt absolut pure, că ele nu conţin
nimic uman, nimic terestru. Toate fiinţele pot fi locuite de Duhul Sfânt
şi aduce pe lume copilul divin. Astfel au venit pe lume aproape toţi
Marii Fondatori de Religii, chiar şi Iisus. Dar iată un lucru pe care
creştinii nu vor să îl accepte. Li s-a prezentat naşterea lui Iisus aşa
cum spunem copiilor atunci când nu dorim să le spunem adevărul şi acum
ei cred acest lucru cu străşnicie. Nici eu nu doresc să îi conving de
contrariul. Să îşi păstreze credinţele dacă acestea îi pot ajuta !
Acum vă voi cere să păstraţi în voi
imaginea Noului Ierusalim care coboară din Cer. Gândiţi-vă că, într-o
zi, veţi fi, poate, acest oraş celest cu cele douăsprezece porţi de
perle, adică ochi care vor vedea, urechi care vor auzi, un nas care
respiră chintesenţa pranei, o gură care va profera cuvinte magice pentru
a ajuta, a lumina, a însufleţi fiinţele. Nu doresc să vă revelez
celelalte cinci funcţii ale fiecărei porţi; deocamdată nu cunoaşteţi
decât două, dar ele sunt şapte, iar pe celelalte cinci nu le cunoaşteţi,
nu aveţi nici cea mai mică idee de ceea ce se poate face cu aceste
porţi. Dar să lăsăm aceste lucruri; ele sunt prea profunde, prea sacre.
În aceste lucruri sunt mistere, perlele pe care lumea invizibilă le
apără nedorind să le dăruiască oricui. Într-o zi acest lucru se poate
întâmpla, dar pentru a primi aceste revelaţii mai trebuie să lucraţi.
Aveţi răbdare, vă voi mai da şi alte explicaţii despre Iesod, fiindcă mistele lui Iesod sunt mari. Un minut de meditaţie.”
(recomand ” Misterele lui Iesod Al nouălea sefirot în Pomul Vieţii”)
http://naturadivina.com
Rani din trecut, temeri din prezent, vindecari din viitor
Am auzit de multe ori expresia ' timpul vindeca', sa mai treaca putin
timp si va trece, etc. O mare tampenie - pentru unii oameni totul s-a
intamplat ieri, acum cinci minute, se intampla acum, totul ramane
proaspat intens si dureros, chiar daca 'pe calendar' evenimentele s-au
intamplat acum zeci de ani. Nu. Timpul nu vindeca. Estompeaza, poate, in
cel mai bun caz. Dar pentru asta exista o explicatie cat se poate de
fireasca, si ea vine din chiar modul in care creierul nostru este
construit. Pentru a putea acumula informatii noi, amintirile vechi
trebuie sa fie 'arhivate', trecute undeva in planul secund, in
inconstient, in subconstient. Nu avem capacitatea de a functiona in
parametri normali daca nu 'uitam'. Este si motivul pentru care cei ce au
suferit traume si socuri puternice isi pierd pentru un timp memoria
recenta, devin amnezici. Este modul organismului de a se auto-apara. Dar
incet incet ei trebuie sa accepte trauma, pentru a putea sa-si recapete
sanatatea. De aici nevoia de psihanaliza, de sondare a straturilor
profunde ale mintii noastre. Tocmai pentru ca nimic nu 'dispare' cu
adevarat, nici la nivel mental, nici emotional. Ramane undeva ingropat
in adancuri, si atata timp cat nu este constientizat, poate sa ne scape
de sub control. Devenim noi insine cel mai mare dusman al nostru.
Apropos de timp, exista un proverb care mie imi place foarte mult : Absenta este pentru dragoste, ceea ce este vantul pentru foc: pe cel mic il stinge, pe cel mare il aprinde si mai tare.
Ochii care nu se vad se uita doar atunci cand 'focul' era mic, cand era
doar un 'foc de paie'.Dar ochii care au fost iubiti cu puterea unui foc
mistuitor ce-si inalta flacarile la zeci de metri spre cer, nu vor fi
uitati niciodata.
La fel este si cu ranile trecutului: sa pui un bandaj peste o rana adanca, in speranta ca timpul o va vindeca, nu ajuta la nimic. Oricat de mult timp ar trece, si oricate bandaje ai pune peste acea rana, tot puroi ramane dedesubt, si mai devreme sau mai tarziu, va iesi la suprafata, cand te astepti mai putin. Este mentalitatea pe care multi o au, ca nu e 'frumos' sa vorbesti despre ceea ce te framanta, in unele familii exista subiecte care nu au fost deschise niciodata, dintr-o jena prosteasca, dintr-o teama stupida, sau din inconstienta. Lasa, ca trece. Mai punem un bandaj, ne mai prefacem ca nu s-a intamplat nimic, mai zambim amar, si trece.
La fel este si cu ranile trecutului: sa pui un bandaj peste o rana adanca, in speranta ca timpul o va vindeca, nu ajuta la nimic. Oricat de mult timp ar trece, si oricate bandaje ai pune peste acea rana, tot puroi ramane dedesubt, si mai devreme sau mai tarziu, va iesi la suprafata, cand te astepti mai putin. Este mentalitatea pe care multi o au, ca nu e 'frumos' sa vorbesti despre ceea ce te framanta, in unele familii exista subiecte care nu au fost deschise niciodata, dintr-o jena prosteasca, dintr-o teama stupida, sau din inconstienta. Lasa, ca trece. Mai punem un bandaj, ne mai prefacem ca nu s-a intamplat nimic, mai zambim amar, si trece.
Nu, dragii mei. Nu trece.
Si iata ca intr-o zi, ajungi aproape de peritonita. Pentru unii este al
doisprezecelea ceas. Vine cineva si-i trezeste la realitate, si le spune
' ori tai cu bisturiul tot, ori mori'. Ce preferi?
O sa ziceti - normal ca preferi sa traiesti, sa renunti, sa tai, sa
cauterizezi. Sa lasi totul in urma. Sa poti sa o iei de la inceput,
curat, cu o cicatrice dar cu sansa la o noua viata.
Din pacate nu toti aleg asta. De ce? Din comoditate, pentru ca s-au
obisnuit cu suferinta lenta, e a lor, face parte deja din modul lor de
gandire. Din lipsa de iubire de sine, in cazul altora (aud atat de des
ca nu sunt buni de nimic incat ajung chiar sa creada asta), din teama ca
nu merita ceva mai bun, din teama de a nu rani pe ceilalti, si asa mai
departe.
Incet incet ajung in faza in care nici nu mai concep ca se poate trai si
ALTFEL.Si cu cat aluneca mai mult pe panta regretelor,a neiertarii, de
sine si de ceilalti, a fricii de separare, isi fac si lor si celor din
jur mult mai mult rau.
Eu fac parte din categoria celor care prefera sa ia bisturiul in mana si
sa taie 'din radacina' decat sa se minta ca totul e in ordine. Am taiat
legaturi pe care altii nu le-ar fi taiat, pentru ca asa am simtit ca e
cel mai bine. Nu doar pentru mine, dar si pentru celalalt.
Ce facem defapt, atunci cand continuam o relatie care este daunatoare,
doar din teama de separare? Credeti ca e un act de egoism sa te
eliberezi, nu-i asa? Si daca v-as spune ca egoism inseamna sa impiedici
evolutia celui de langa tine, si ca tu incurajand un comportament
daunator, stopezi evolutia acelui om? Este exact invers! Nu-i faci bine
celui langa care stai 'cu orice pret'. Nu, din contra. Pentru ca daca
stai in minciuna este egal cu zero. Mintindu-ne impiedicam trezirea
reala. Constientizarea. Acel om, atata timp cat nu primeste de la tine
adevarul, va trai in continuare in credinta ca ceea ce face este bine,
si corect. Nu va vedea motivatia de a se schimba, atata timp cat i se
accepta tot ce face.
Asa ca nu mai stati pe ganduri. Luati bisturiul si taiati si scoateti
puroiul. Si traiti liberi. Plecati acum din minciuna, din durere si din
frica, lasati-le in urma. Dumnezeu v-a deschis intotdeauna drumuri noi,
usi noi, trebuia doar sa vreti sa le vedeti, si mai ales, sa pasiti prin
ele.
Aveti dreptul la fericire. Aveti dreptul la liber arbitru. Aveti dreptul sa alegeti o noua viata. Curaj!
Cuvintele pot fi arme
Doar cei foarte puternici reusesc sa nu se lase atinsi de cuvinte, sau sa le transforme (ca la sfarsitul clipului) in altceva - in lectii de viata, in intelepciune, in evolutie.
Ma gandesc la ceva ce s-a intamplat recent in familia mea, si la suferinta care a urmat.
Tineti minte secventa din Matrix cand personajul principal, Neo, realizeaza in final care-i este rolul, si in loc sa se mai lupte, intinde mana si gloantele se opresc si cad, fara sa mai ajunga la el? Va doresc sa atingeti acel prag al evolutiei, in care sa realizati de ce vi se intampla ceea ce vi se intampla, in care sa intelegeti 'matricea' din spate, sensul profund al intamplarilor din viata voastra, iar propria putere si propriul potential sa va fie atat de evidente, incat sa nu mai aveti nevoie de lupta. Sa nu mai fie nevoie nici macar sa va 'feriti' de gloante. Ci pur si simplu sa nu va mai atinga ..
http://voceainimii.blogspot.ro/
Cand sufletul iti este tulburat
Prizonier
al disperării şi al angoasei lui fiind, omul îşi refulează fără
încetare fiinţa lui profundă. Din această suferinţă care zvâcneşte,
inexplicabilă la început pentru conştiinţa obişnuită, se poate naşte o
imensă nostalgie, nostalgia a ceva ce nu cunoaştem şi care totuşi ne
locuieşte. O anume agitaţie, simţămintele de frică, de vinovăţie şi de
gol lăuntric devin însoţitorii noştri obişnuiţi. Ei sunt acolo fără un
motiv aparent şi nimic de pe lume nu poate remedia ceva: toate măsurile
noastre de siguranţă lasă neschimbată această frică aflată în noi, nici
una din bogăţiile acumulate nu acoperă acest gol ce se cască tot mai
mult iar omul onest, care duce o viaţă fără reproş, continuă să resimtă o
ciudată vinovăţie. Căci este vorba, de fapt, de cu totul altceva.
Într-un
anumit fel, este impulsul Fiinţei. Prin nostalgia lui, omul actual
presimte, în secret, existenţa unei plenitudini eliberatoare, dincolo de
orice „a avea, a putea, a şti” care înlănţuie şi reduc eul lui la
zădărniciile lumeşti. El presimte posibilitatea de a fi un cu totul
altul într-o transformare niciodată terminată, precum şi existenţa unui
sens dincolo de toate sensurile şi non-sensurile tuturor dreptăţilor şi
nedreptăţilor, aşa cum le înţelege doar raţiunea lui. El presimte, în
definitiv, existenţa iubirii dincolo de orice iubire particulară,
independentă şi capabilă să zămislească independenţa, dincolo de orice
singurătate depopulată.
Unitatea
fiinţei este întreruptă şi conştiinţa de a aparţine unui Tot nedivizat,
deschiderea spre dincolo din adâncul lui, unde omul îşi are originea şi
de unde se primeşte, s-a pierdut. Ancorarea lui nu mai este în Absolut.
Divizat în sine şi în consecinţă separat de restul universului, al cărui
rezumat era el însuşi într-un anume fel, separat de la Sursa de viaţă,
el s-a întors spre „micul eu” de suprafaţă care exacerbează voinţa lui
proprie. Şi iată că domeniul nelimitat al misterului lui devine o
închisoare minusculă în care el, singur, ajunge să se adore pe sine
însuşi! Descentrat fiind de Dumnezeu, concentrat asupra sa, omul se
situează pe sine însuşi ca scop ultim al vieţii lui. „Patimile au intrat
toate în suflet odată cu autarhia” , spune Teofan Zăvorâtul
Duhul,
separat de Dumnezeu şi ne mai hrănindu-se din El, parazitează sufletul,
hrănindu-se din acesta. Dar sufletul, negăsind decât vidul acolo unde
Dumnezeu transmitea plinătatea vieţii Lui, parazitează la rândul lui
corpul şi caută plăcerile trupului. Mai mult, corpul însuşi, Templu
profanat de acum, ne mai locuit de Sfântul Sfinţilor, este literalmente
ca şi aruncat în afară, extravertit prin toţi porii şi prin cele cinci
simţuri, dedat avariţiei şi posesiunii, parazitajului universului
ambiant şi al cosmosului întreg.
… A „păcătui”, într-unul din sensurile lui etimologice, înseamnă a rata ţinta, a se înşela asupra direcţiei şi deci de a rata scopul…
Omul care
s-a separat astfel de rădăcinile lui în divin, de dincolo din adâncul
lui însuşi, nu mai trăieşte decât în dimensiunile reduse ale spaţiului
şi timpului (dimensiunea orizontală) cu o conştiinţă redusă la „micul
lui eu”. El a încetat să fie om şi nu mai este decât individ. Şi-a pierdut dimensiunea lui esenţială, de dincolo de spaţiu şi de timp, cea care îl constituie ca persoană. Va putea acest om să fie vreodată fericit?
În
definitiv aventura cea mai eroică a omului nu este explorarea
universului său exterior, oricât de infinit ar fi acesta, ci aceea de a
deveni om. Adevăratul infinit pentru om este omul însuşi.
Începând de acolo şi numai de acolo se va putea re-crea lumea, căci
acolo este originea ei: forţa interioară a omului! Omul cunoaşte trei
feluri de revoluţii. Cele materiale au rezultate puternice; cele morale
şi intelectuale sunt infinit mai vaste prin orizontul lor şi mai bogate
prin roadele lor; dar cele spirituale sunt marile semănături
Cea mai mică
căutare de puteri sau de efecte, satisfacţia personală şi privirea
narcisiacă, adesea atât de subtile şi pitite în intenţiile noastre
sincere, opresc evoluţia noastră.
Singurul
remediu: o dublă decizie. Mai întâi cea de a-L urma pe Cristos şi numai
pe El, apoi cea, motivată de prima, de a ne crucifica patimile. De aceea
crucea este întotdeauna personală, ca şi calea însăşi, ea este pe măsură,
la dimensiunea ego-ului meu, intim legată de individualitatea şi
profunzimea mea. Ea îmi este, într-un fel, constitutivă şi numai
acceptând-o mă revelează ea propriei mele realităţi. Această cruce nu
are nimic de a face cu „relele” exterioare din cotidian, cu care a fost
prea adesea identificată; ea este Legea mea de maturizare interioară şi
profundă, Calea Crucii a mea, Scara mea de realizare; este ceea ce
anticii numeau entelechia, program înscris în fiinţa
mea unică şi care trebuie să se realizeze dacă vreau să mă împlinesc,
tensiune a Chipului lui Dumnezeu în mine spre Asemănarea sa, dorinţă a
Fiinţei de a lua formă în mine… Cu alte cuvinte, este Chemarea lui
Dumnezeu adresată mie, ca şi copilului lui unic, iar răspunsul meu
oricât ar costa, îl ştiu: cu preţul morţii mele celei mai personale…
Cine mă face
surd la această Chemare? Cum se traduce foarte concret pentru mine, în
viaţa mea şi în istoria mea de astăzi, orgoliul? Este capital să ieşim
din generalităţi referitoare la toată lumea şi să fim realişti până în
detaliul banal unde se încrustează răul în mine. Numai această privire asupra noastră
cum o numesc Părinţii, constantă şi regulată, în lumina lui Dumnezeu,
afinează conştiinţa mea, dezvăluie puţin câte puţin înclinaţia mea
principală, pune în relief motivele gândurilor mele, ale dorinţelor
mele, ale acţiunilor mele. Unde se îndreaptă fără oprire preferinţele
mele, aspiraţiile mele…? Poate că nu există decât o povară care să mă
tragă fără încetare în jos şi tot restul să graviteze în jur! Fiecare
are Isaac-ul lui, unicul lui ataşament, pe care este invitat să-l
sacrifice… Căci „acolo unde este comoara voastră, acolo este inima
voastră!”.
Cu cât ne
apropiem mai mult de Cristos, cu atât mai mult luăm cunoştinţă de
îndepărtarea noastră de El şi de nivelul la care suntem purtători ai
răului sub toate formele lui. Cel mai mic lucru pe care-l facem este
amprentat de orgoliu, dincolo de cel mai mic detaliu al acţiunii sau al
comportamentului nostru, se strecoară inconştient dorinţa de a fi văzut.
Iar de când începem să ne dăm importanţă se deschide în noi abisul
neantului. Dumnezeu este dat afară…
Prima
condiţie pentru vindecare este recunoaşterea şi acceptarea deplină.
Departe de a căuta în meditaţie nu ştiu ce puteri sau daruri, trebuie să
intrăm acolo şi să ne apropiem de Dumnezeu ca şi ultimul dintre
păcătoşi şi să nu aşteptăm altceva decât iertarea Lui. (Dincolo, în adâncul nostru, de Alphonse si Rachel Goettmann,Editura Herald, Bucuresti 2008)
http://naturadivina.com
"Auziți cum se spun niște acuzații la adresa
cuiva...Evitați să le difuzați, mai ales dacă nu sunteți siguri că
aceste acuzații sunt întemeiate. Fiindcă orice cuvânt are o consecință.
Dacă rostiți niște critici mincinoase, să știți că într-un
fel sau altul treziți ceva negativ la cel care face obiectul lor, la
cel care vă ascultă, și deopotrivă în voi. Da, lucrurile merg foarte
departe! Aș adăuga chiar că, dacă sunteți obligați să menționați că o
anumită persoană a acționat greșit, încercați, din rațiuni pedagogice,
să încheiați conversația menționând una din calitățile persoanei...ea
trebuind să aibă cel puțin una! Menționarea defectelor oamenilor nu a
folosit niciodată la îndreptarea lor. Așadar, atunci când criticați pe
cineva fără să indicați că are totuși anumite calități, puneți un rău
peste alt rău: nu este o atitudine constructivă. Dacă vreți să acționați
ca o ființă conștientă, luminată, atunci când veți fi obligați să
rostiți niște cuvinte negative, încercați să încheiați prin ceva pozitiv
– menționând o a doua persoană care posedă calitățile ce îi lipsesc
celei dintâi. Da, esențialul constă în a încheia mereu printr-un cuvânt
pozitiv." Omraam Mikhaël Aïvanhov
Abonați-vă la:
Postări (Atom)