Se spune că într-o primăvară, după o lungă perioadă de extaz spiritual,
Utpala a deschis ochii şi a văzut flori de migdal presărate la sol de
către vânt. În faţa acestei imagini el a exclamat spontan: „Ah! Devoţii
au realizat adorarea lui Shiva şi L-au împodobit cu ghirlande de flori.
Doar să mă reîntorc la El, asta vreau.”
"Oriunde călătoresc cu trupul, cu sufletul ori cu mintea şi în tot ceea ce există, doar Tu, Unicul, exişti, o, Doamne, de-a pururi. Fie ca acest sfânt adevăr să înflorească pe deplin în interiorul meu, transformându-mă astfel cât mai repede într-un perfect adorator al Tău.” Utpaladeva
"Oriunde călătoresc cu trupul, cu sufletul ori cu mintea şi în tot ceea ce există, doar Tu, Unicul, exişti, o, Doamne, de-a pururi. Fie ca acest sfânt adevăr să înflorească pe deplin în interiorul meu, transformându-mă astfel cât mai repede într-un perfect adorator al Tău.” Utpaladeva
Tradiţia şivaită afirmă că după trezirea sufletului (jivatma) şi după trezirea profundă a Inimii (revelarea Sinelui nemuritor individual – Atman),
începe o altă etapă evolutivă, mult mai înaltă, care te îndreaptă şi
care te face conştient că Inima, centrul fundamental al fiinţei umane,
este de fapt o reflectare a Totului, fiind în esenţă parte din Inima
Supremă a lui Dumnezeu. Aici nu mai este vorba doar de Sinele
individual, ci de Sinele Divin Universal al cărui corp sau veşmânt este
întregul Univers.
Iată, deci, în evoluţia celui care adoptă drept cale spirituală şivaismul, trei etape fundamentale (Jivatma, Atman - Sinele Suprem Divin şi Paramatman
sau Inima lui Dumnezeu) care marchează cea mai directă, cea mai scurtă
şi cea mai divină cale spirituală, aceea a aprofundării ideii de Inimă,
aceea a trezirii Inimii, cale specifică şivaismului caşmirian. Aceeaşi
cale este specifică şi adevăratului creştinism ezoteric, însă în
şivaismul caşmirian avem păstrată întreaga cale, cu tot ceea ce îi este
ei aferent. Pentru acele fiinţe care sunt capabile să se deschidă
într-atât de profund, calea este extrem de scurtă, de multe ori ea nu
este decât o pură recunoaştere, reamintire, căci ajungi să îţi
reaminteşti aproape instantaneu cine eşti cu adevărat.
Cele trei etape prin care trebuie să treacă aspirantul la eliberarea supremă, jivatma sau purusha (sufletul individual), Atman (Sinele Divin individual) şi Paramatman (Inima lui Dumnezeu sau Sinele Divin Universal) formează esenţa şivaismului, iar în fiecare dintre aceste etape esenţială este Graţia divină.
Fără Graţia divină nu se poate vorbi despre trezirea sufletului, despre revelarea Sinelui, sau despre fuziunea beatifică, ultimă, cu Dumnezeu transcendent. Această Graţie care revelează Inima în toate aspectele sale este chiar libertatea lui Dumnezeu sau, altfel spus, Shakti – Energia Divină, aspectul dinamic al lui Dumnezeu.
Şi în creştinism apare ideea de Graţie divină (Shakti) aceasta fiind numită aici Duhul Sfânt.
În şivaism se explică faptul că nu ar fi cu putinţă Manifestarea şi Creaţia, fără a exista o legătură strânsă, implicită dar directă, între Dumnezeu şi Creaţie. Această legătură este însăşi Shakti, care la modul absolut este Energia Divină Supremă, cea care ne conduce la Inima lui Dumnezeu, şi care la nivelul condiţiei umane este ocultată sub forma energiei fundamentale Kundalini. Toate manifestările şi energiile fiinţei au ca sursă energia Kundalini, care la fiinţele limitate rezidă latentă pe nivelul cel mai de jos, Muladhara Chakra.
Pentru o fiinţă, în funcţie de gradul de conştientizare a Inimii spirituale, Shakti generează 3 universuri:
Cele trei etape prin care trebuie să treacă aspirantul la eliberarea supremă, jivatma sau purusha (sufletul individual), Atman (Sinele Divin individual) şi Paramatman (Inima lui Dumnezeu sau Sinele Divin Universal) formează esenţa şivaismului, iar în fiecare dintre aceste etape esenţială este Graţia divină.
Fără Graţia divină nu se poate vorbi despre trezirea sufletului, despre revelarea Sinelui, sau despre fuziunea beatifică, ultimă, cu Dumnezeu transcendent. Această Graţie care revelează Inima în toate aspectele sale este chiar libertatea lui Dumnezeu sau, altfel spus, Shakti – Energia Divină, aspectul dinamic al lui Dumnezeu.
Şi în creştinism apare ideea de Graţie divină (Shakti) aceasta fiind numită aici Duhul Sfânt.
În şivaism se explică faptul că nu ar fi cu putinţă Manifestarea şi Creaţia, fără a exista o legătură strânsă, implicită dar directă, între Dumnezeu şi Creaţie. Această legătură este însăşi Shakti, care la modul absolut este Energia Divină Supremă, cea care ne conduce la Inima lui Dumnezeu, şi care la nivelul condiţiei umane este ocultată sub forma energiei fundamentale Kundalini. Toate manifestările şi energiile fiinţei au ca sursă energia Kundalini, care la fiinţele limitate rezidă latentă pe nivelul cel mai de jos, Muladhara Chakra.
Pentru o fiinţă, în funcţie de gradul de conştientizare a Inimii spirituale, Shakti generează 3 universuri:
- Ca fiinţe individuale trăim într-un univers limitat, al percepţiilor senzoriale, gândurilor şi emoţiilor, al tuturor trăirilor de natură mentală, emoţională sau fizică. Acest univers individual este creat de Prakriti, energia sufletului individual (purusha sau jivatma) sau natura manifestatoare a fiinţei limitate.
- Când ne revelăm Sinele începem să trăim într-un univers mult mai extins, de o frumuseţe inefabilă şi de o bogăţie extraordinară. Este universul generat de energia Sinelui, în care prezenţa Divinului este mult mai clar percepută, iar limitările obişnuite de spaţiu, timp, ataşament etc. nu ne mai afectează conştiinţa noastră dilatată.
- În final, când ajungem să fim chiar una cu Dumnezeu, trăim în realitatea creată de Energia Supremă a lui Dumnezeu, trăim în Tot şi în toate, trăim chiar în Inima Sa, pentru că acum suntem uniţi beatific cu Dumnezeu însuşi.
Dumnezeirea înseamna sa simti viata ca un dans, ca un cantec, sa o accepti în toata complexitatea ei, fara nici o judecata – sa o iubesti pentru ceea ce este. Osho
RăspundețiȘtergere