joi, 29 martie 2012

Neale Donald Walsch despre Constiinta Extinsa - Creatia Constienta

Am invatat din viata ca traiesc intr-o lume plina de iluzii.
Niciodata nu mi-a fost mai clar aceasta ca in extraordinara carte Comuniune cu Dumnezeu. Vreau sa va spun chiar acum ca, in cazul in care nu ati citit cartea, ati pierdut ceva extrem de important in intelegerea intregii cosmologii a trilogiei Conversatiilor lui Dumnezeu. Comuniunea cu Dumnezeu este singura carte informativa, din seria cartilor cu Dumnezeu, despre iluzia oamenilor. Nici un text nu ne-a dat vreodata mai multe lamuriri de cum sa recunoastem iluzia si cum sa ne ferim de ea. Nici o carte nu ne spune mai multe despre cum sa traim cu iluzia si nu in ea. Niciodata nu ni s-a dat vreo data care sa clarifica faptul de a utiliza iluzia vietii mai degraba de a fi abuzata de ea.

Asa incat, cu toate acestea, daca nu ati citit Comuniune cu Dumnezeu, gandindu-ma ca deja ati citit tot ceea ce aveati nevoie din seria cu Dumnezeu, sau in afara faptului ca ultimile carti pur si simplu repeta ceea ce au spus deja primele carti, duceti-va sa cautati o copie si s-o cititi. Veti descoperi ca ea contine explicatii bogate si noi asupra misterelor profunde ale vietii.

Mi-am dat seama ca odata ce inteleg iluzia vietii, cele 10 Iluzii ale Oamenilor asa cum sunt descrise in cartea Comuniune cu Dumnezeu, totul s-a schimbat. Modul in care simt viata insasi s-a schimbat pe masura ce constiinta mea s-a extins. Am putut sa ma reintorc a Conversatii cu Dumnezeu si sa inteleg mai mult invataturile sale despre gandul, cuvantul si fapta ca cele trei nivele ale creatiei.
Acum, pot vedea in viata mea atat de multe din efectele exterioare care au fost create de lucrurile la care m-am gandit. Am inteles atunci ca ceea ce spuneam a rasarit din gandurile mele si ca ceea ce faceam rasarea din ceea ce spuneam si gandeam. Intai venea gandul, apoi venea expresia lui prin cuvinte si apoi venea experienta mea prin fapte.

Deseori gandurile mele, cuvintele sau faptele un sunt aliniate. Este ceva ce am observat in propria mea viata de mai multe ori. Asa ca pot sa ma gandesc la ceva si sa spun altceva, sau as putea spune ceva si sa fac ceva care este opusul. Numai cand gandurile, cuvintele si faptele mele sunt aliniate, toate exprimand aceeasi intelegere, ele produc actiuni in cel mai puternic mod in viata mea fizica.
In momentul in care aceste trei aspecte ale creatiei divine nu sunt aliniate, eu creez ceva necorespunzator. Actiunile vietii mele sunt incomplete sau temporare la superlativ. Aceasta deoarece ma gandesc la un lucru si spun altul, sau spun un lucru si fac altul, sau ma gandesc la un lucru dar nu fac ceea ce ma gandesc sau spun un lucru si un ma gandesc la ceea ce spun sau, intr-un fel sau altul, ma deconectez de Sine.
De aceea am invatat sa analizez in viata cele trei instrumente ale creatiei deoarece sunt foarte puternice. Am invatat sa privesc indeaproape la ceea ce ma gandesc – sa fac ceea ce unii folosofi ar spune - sa ma gandesc la ceea ce ma gandesc. Am invatat sa vorbesc despre ceea ce vorbesc. Cand vorbesc despre ceea ce vorbesc, care inseamna ceea ce fac chiar aici in scris, atunci vad mai clar despre ce vorbesc. Si cand fac ceva despre ceea ce fac vad mai clar ceea ce fac. Astfel utilizez instrumentele creatiei pentru a le indrepta din nou spre creatia insasi si sa creez ceea ce creez.

Cand incep sa creez constient ceea ce creez, mai degraba decat sa creez inconstient, ma deplasez in viata cu ceea ce numesc Noua Constiinta. La aceasta se refera societatea contemporana ca schimbarea constiintelor. Este despre constiinta extinsa. Este despre constienta extinsa – cand ma deplasez pe al doilea nivel al constiintei si devin constient de ceea ce sunt constient.
Deci cel mai important instrument pe care l-as da cuiva si cel mai important instrument de creatie despre care as vorbi cuiva este acesta: Gandeste-te la ceea ce te gansesti, vorbeste despre ceea ce vorbesti si fa ceea ce faci.

Neale Donald Walsch

Comuniune cu Dumnezeu - Cele 10 Iluzii ale oamenilor:
1. Nevoia exista
2. Esecul exista
3. Lipsa de unitate exista
4. Lipsurile exista
5. Cerinta exista
6. Judecata exista
7. Condamnarea exista
8. Conditionarea exista
9. Superioritatea exista
10. Ignoranta exista

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu