Cum puteţi avea o zi perfectă:
Ziua are patru „încheieturi”. Încărcarea energetică şi invocarea
bunei sorţi are un efect mai puternic atunci când sunt practicate la
aceste „încheieturi”, sau schimbări de lumini.
Schimbările de lumini:
- dimineaţa
- amiaza
- seara
- miezul nopţii
„Foloseşte bine răsăritul şi asfinţitul, oprindu‑te atunci din orice
lucru şi lăsînd mintea în stare de mare curăţenie câteva minute.”
Ziua perfectă o vei croi cu gândul, dimineaţa. Repetă mental de trei
ori: „Ziua aceasta este un dar de la Dumnezeu, să o primesc ca atare”.
Dimineaţa, la sculare, ridică‑te din pat lent, dar ferm. Evită
gesturile bruşte pentru a obişnui inima cu ritmul diurn. Spală‑te până
la brâu, dar cu apă puţină. Purifică limba. După spălare, fă următorul
exerciţiu:
„Ținând mâinile împreunate, cu palmele ca pentru rugăciune, expiră
lung, purificator; inspiră apoi în voie, desfăcând larg mâinile şi
simţind că te umpli cu lumină albă ‑ lumina Christică”.
Să începi aceste exerciţii numai într‑o zi de sărbătoare. Cu faţa
spre răsărit, spune mental, de două ori: „Este o zi bună”. Norocul are
forma gândului.
Ziua întâi
Învaţă să te trezeşti, învaţă să mănânci.
Ziua perfectă se sprijină pe doi piloni: gândul pozitiv; mâncarea potrivită (cu lucrul tău).
Regula este: „învaţă să te trezeşti, învaţă să mănânci”.
Dimineaţa, după purificarea limbii, bea un pahar cu apă: apa nu
trebuie să fie rece, ci la temperatura camerei. Niciodată de la
frigider! Poţi pune, în paharul cu apă, o linguriţă de miere.
La trezire să‑ţi spui: „Este o zi fastă”!
Fiecare zi are un simbol şi un stăpîn care‑ţi sunt releuri spre tărie.
Sărbătorile sunt repere ale salvării.
Astăzi este ziua puterii tale în lume. Şi asupra lumii. Când deschizi
ochii, atrage binele şi creează împrejurări favorabile ţie.
Precizează‑ţi scopul, şi scopul va veni singur spre tine. Dar ai grijă
să‑l formulezi precis, cu ochii deschişi şi cu mintea senină.
La mâncare, evită două greşeli şi anume: abundenţa şi întunecimea
hranei. Să nu mănânci niciodată peste trebuinţele corpului. Nu mânca
între mese.
Ziua a doua
Gândeşte‑te că pâinea este mai mult decît pâine.
Corelează mâncarea cu o atitudine mentală pozitivă.
Profită de momentul mesei, când corpul este ascultător şi ajută‑l să trăiască mai sus de nivelul biologic.
Când ai întâlniri importante, dacă vrei să învingi, mănâncă foarte
puţin. Dacă ai şedinţe sau treburi pe la parlament sau primărie,
dimineaţa nu te îmbuiba cu prea multă mâncare.
Cantitatea de mâncare pentru o masă apreciaz‑o astfel: „maxim cît ar intra în şoseta piciorului tău, pînă la gleznă”.
Tot ce depăşeşte această măsură, strică la supleţea minţii.
Te aşezi la masă pentru a lua micul dejun. Corpul tău este stabil.
Alungi grijile, preocupările. Te linişteşti. Nu citeşti ziarele.
Înainte de a începe mâncatul îţi spui mental : „Pâinea este mai mult
decît pâine”.
Repetă de trei ori, adică timp de douăsprezece secunde, cu ochii
deschişi, dar privind lăuntric. Trăieşte intens şi liniştit conţinutul
următoarei fraze: „Nu căuta sensurile, ci doar trăirea ‑ o stare de
recunoştinţă”.
Mai gândeşte‑te că pâinea nu este aliment, ci medicament. Aşa se face
trecerea de la mâncat ca act biologic la actul conştient şi spiritual.
Această conştientizare te predispune la mobilitatea mentală de care
ai nevoie în această zi. Asocierea între un act biologic şi o gândire
divină conduce la „euharistie”. Saltul de la grosier la subtil, de la
simţuri la spirit.
Ziua a treia
Spune mental: „Am doar trei trebuinţe”.
O zi prielnică pentru reducerea trebuinţelor! Omul scindat are 1001
de trebuinţe şi trăieşte în continuă agitare şi stres. Tabloul real al
trebuinţelor umane este în numar de 36. Omul perfect echilibrat are 18
trebuinţe. Omul optimizat are doar 9. În afară de acestea, mai sunt două
categorii: înţeleptul şi bogatul. Ei au doar trei trebuinţe. Iar
eliberatul are zero trebuinţe.
Dimineaţa, la răsărit, stai pe scaun; coloana trebuie să fie dreaptă,
mîinile pe genunchi cu palmele orientate, fie în sus, fie în jos ‑ cum
te simţi mai comod. Ferm şi destins. Ochii deschişi, dar privind
lăuntric.
Spune mental: „Am doar trei trebuinţe”.
Repetă aceasta de şase ori. Bate la uşa subconştientului şi ţi se va
întredeschide doi milimetri. Respiră profund, expirând mai lung decît ai
inspirat, apoi repetă iarăşi de şase ori: „Am doar trei trebuinţe”.
Apoi rămâi douăsprezece secunde cu mintea complet liberă, transparentă.
Spun douăsprezece secunde pentru că este o unitate temporară tainică.
Nu‑i nevoie să te uiţi la ceas. Poate fi şi mai mult dar să nu fie mai
puţin de atât. La sfârşit respiră lung ‑ va rezulta o linişte bună. Nu
te preocupa ce nume au aceste trei trebuinţe, dimineaţa şi ori de câte
ori constaţi asaltul miilor de trebuinţe care vor să‑ţi clatine puterea!
Ziua a patra
Autocontrolul expresiei feţei ca depăşire a hipnozei spontane.
„Lumea este o oglindă şi‑ţi restituie chipul pe care i‑l arăţi”, zicea un înţelept.
Dacă îi arăţi chip posomorât, îţi restituie eşecuri, dacă îi arăţi chip senin, îţi restituie seninătate şi realizare.
La ieşirea din casă, coborârea în stradă, controlează‑ţi expresia feţei.
Să nu aibă nici o urmă de față de înmormântare.
Oricâte griji şi preocupări ai între pereţii casei, pe stradă descreţeşte‑ţi fruntea şi construieşte‑ţi un chip senin, destins.
Chipul tău programează lumea cu nuanţe afective. Tu eşti un
programator inconştient al lumii. Mereu funcţionează între tine şi alţii
o hipnoză spontană, neştiută, dar puternică. Oamenii se sugestionează
tacit prin chip, atitudine, culori, aşteptări.
Aminteşte‑ţi azi, de două ori, exerciţiul zilei; când te vei afla
între oameni, să‑ţi controlezi atent seninătatea feţei. Destindere şi
seninătate.
Să‑ţi spui: „Chipul meu senin îmbunătăţeşte aura corpului meu şi a celor pe lângă care trec”.
Un om îmbunătăţit are efect pozitiv, prin simpla lui prezenţă, asupra a 100 de oameni.
Pe stradă, în metrou, în tramvai, la birou, toţi vor primi de la
tine, fără să ştie, un program pozitiv. Tu însuţi vei resimţi pozitiv
reflexia acestui program, căci lumea este o oglindă.
Ziua a cincea
Nu te enerva că doi şi cu doi fac patru.
Iată un test pentru a verifica starea nervilor unui om. Întreabă‑l cît fac doi şi cu doi.
Un nevrotic îţi va răspunde: „Doi şi cu doi fac patru, dar chestia asta mă enervează teribil”.
Aşadar, nu te enerva că doi şi cu doi fac patru, nu te enerva că
lumea este cum este, că strâmbul este prea strâmb. Nu fi mânios.
Mânia este mare consumatoare de energie.
Păstrează‑ţi calmul şi vei rămâne puternic într‑o lume neisprăvită încă, într‑o ţară care trece prin experienţa junglei.
Miercurea este considerată cea mai bună zi a săptămânii, şi asta
pentru că este ziua obstacolelor. În tradiţia noastră, Sfânta Miercuri
este cea care pune obstacole pentru a‑ţi stimula duhul treziei, şi tot
ea ridică obstacolele…
Ceea ce ţi se pare o înfrângere, nu‑i decît o faţă a ascezei. Iar cele obţinute fără asceză se sting repede.
Nu te mânia că există obstacole. Mânia „perforează” şi strică acel
înveliş nevăzut, acea compunere de câmpuri de energii care protejează
corpul tău.
Există boli grave din mânie şi există vindecări miraculoase prin „isihia” (practica liniştii lăuntrice).
Nu te mânia pe Balcani şi pe balcanici, ci deschide ochii. Nu există duşmani, ci doar victime ale propriei lor dizarmonii.
Dacă înţelegi aceasta, mintea îţi va inspira soluţii optime în orice situaţie.
Ziua a şasea
Trei soluții pentru combaterea stresului.
Motivul stresului este lăuntric, nu exterior. Stresul nu este o înfrângere obiectivă ci o autoînfrângere.
La serviciu, te stresează ritmul muncii şi lipsa de timp. Japonezii,
care lucrează 72 de ore pe săptămână, nu sunt deloc stresaţi. Balcanicii
lucrează 44 de ore pe săptămână, dar adesea se plâng de stres.
Combaţi stresul anulând sau dizolvând două conflicte: conflictul cu
Munca şi conflictul cu Timpul. Munca te stresează când o faci în silă.
Practica optimizării ne îndeamnă să privim munca ca pe o slujire a
semenului. Asta este foarte greu într‑un sistem degradat şi corupt.
E greu să‑l slujeşti pe cel care te jefuieşte. Dar dacă reuşeşti asta, vei diminua nu jaful ci nevroza.
Conflictul cu Timpul este în realitate un conflict cu tine însuţi.
Impresia de lipsă de timp provine întotdeauna din lipsa de bucurie şi
eficienţă. Găseşte mulţumirea şi astfel vei găsi timpul.
Primul pas:
Stopează gândirea negativă ‑ dacă nu definitiv, măcar un minut la fiecare douăsprezece minute.
Al doilea pas:
Educă‑ţi gândirea pozitivă; schimbă‑l pe „imposibil” cu „posibil”. Căci reuşita este o părere transformată în decizie. Cum?
După fiecare două ore de lucru, te opreşti două minute şi 30 de
secunde, rămânând în acest scurt interval de timp într‑o stabilitate
perfectă, cu coloana vertebrală dreaptă, cu mintea fără gânduri.
Capacitatea de răspuns la factorii de stres creşte şi poţi rezolva astfel chiar şi singurul stres dramatic: cel de nesolicitare.
Ziua a şaptea
Respiraţia luminată
Azi te ajuţi de respiraţie ca să faci trecerea de la biologic la
spiritual, să faci trecerea de la rudimentar la îmbunătăţit, căci tot ce
este rudimentar este şi vulnerabil.
Respiraţia se numește „luminată” când te concentrezi pe actul
respirator şi‑l însoţeşti cu sugestii pozitive. O numim luminată ca s‑o
deosebim de cea biologică; inspirăm lumină.
Eşti în picioare, în faţa ferestrei, cu ochii deschişi. Expiri lung,
apăsînd palmele una peste alta unite în dreptul bărbiei. Accentuezi
presiunea între palme. Continui să expiri „storcând” abdomenul, apăsând
bărbia spre gât, aplecând capul în jos. Rămâi fără aer în piept cinci
secunde. Cardiacii să nu forţeze, ceilalţi să stea aşa minim cinci
secunde.
În acest timp, mintea se concentrează pe ideea de purificare a celor
trei zone solicitate: abdomen, gât, frunte. Sunt cele trei locuri ‑
funcţii răspunzătoare de soartă: metabolism, vorbire, gîndire.
Apoi inspiră liber, spunând: „Inspir lumină albă”. În practica
optimizării, „lumina albă” înseamnă lumină încărcată cu cele trei
atribute dumnezeieşti (credinţă, nădejde, dragoste).
Când spui „Inspir lumină albă”, spontan te umpli cu cele şase
calităţi divine ‑ mai precis le reactualizezi în propria ta făptură, iei
cunoştinţă de ele.
Mintea cunoaşte astfel extindere şi calitate.
Dimineaţa, să faci şase respiraţii luminate. Lucrează încet, fără să
forţezi. Expiraţia este mult mai lungă decît inspiraţia. La urmă, după
cele şase respiraţii luminate, închide ochii, lasă mâinile pe lângă corp
şi rămâi destins şi detaşat, fără gânduri, două minute, ascultând
senzaţiile din trup, ascultând tăcerea lăuntrică.
Această „ascultare” a tăcerii este chiar relaţia ta imediată şi
personală cu El ‑ Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu al Dragostei şi al Luminii ‑
iar în planul psihic exerciţiul aduce o necesară stare de trezire şi
vitalitate.
Ziua a opta
Citeşte versetul 3, psalmul 23 din Biblie.
Există două categorii de oameni:
unii care ratează ziua de duminică;
alţii care se mâhnesc pentru că nu au cu cine s‑o rateze.
Sîmbăta şi duminica, cei singuri simt dureros şi disperat
singurătatea. Acumularea nemulţumirii se transformă direct în simptom de
angoasă.
Pentru cei singuri, sărbătoarea trebuie redescoperită, pentru însănătoşirea omului.
Pentru aceasta unii se duc în casa împărătească la liturghie. Alţii ştiu că şi urcarea pe munte este o rugăciune.
Alţii descoperă azi „lecţia divină”.
Este un pas spre meditaţie. Citirea unui text sacru, contopindu‑te cu înţelesurile lui, se numeşte „lecţia divină”.
Ca exerciţiu de iluminare, se practică patru ore pe zi.
Dacă în alte zile citeşti jumătate de verset din Biblie, duminica să te decizi să citeşti un verset întreg!.
Versetul 3 din Psalmul 23 – Citeşte‑l contopindu‑te cu conţinutul
său, repetă‑l şi vei vedea că el conţine secretul vindecării şi al
ascensiunii tale.
Şi nu uita: eşti un om cult în măsura în care ai înţeles litera
Bibliei şi eşti un om eliberat în măsura în care ai înţeles spiritul ei.
După „lecţia divină” sunt sigur că vei fi inspirat despre cum să
câştigi duminica, de atâtea ori pierdută. Vei şti ce să faci cu ziua
vieţii tale.
Vei şti că fericirea care se întemeiază pe un obiect exterior este fragilă şi atunci vei căuta unde trebuie.
Ziua a noua
Postul împărătesc
Mâine hotărăşti să posteşti. Ţii post ca să‑ţi întăreşti sănătatea
sau ca să vindeci pe altul; să te purifici de toxine sau să pregăteşti
terenul minţii clarvăzătoare. Căci postul este profilaxie şi
spiritualitate. Este şi ofrandă, ajutor.
În India, în statul Kerala, femeile postesc o zi pe săptămână, ca Dumnezeu să dea viaţă lungă bărbaţilor lor.
Şi cum ofranda te sporeşte pe tine, ele postesc pentru longevitatea
bărbaţilor, iar efectul este că ele trăiesc mult mai mult decât
bărbaţii.
Postul împărătesc este când mănânci o dată pe zi, seara după apusul soarelui.
Toamna, masa zilei de post împărătesc să fie la ora 18.00. Rupi
postul printr‑o mâncare uşoară şi „luminată”, de pildă pâine cu legume
ca să nu strici ce ai clădit o zi întreagă.
Mâncarea „luminată” înseamnă acel „tablou” alimentar stabilit după
criteriul reflexului ereditar; observă ce au mâncat oamenii locului timp
de 30 de generaţii, apoi fă o medie.
Asadar, pentru spaţiul românesc, pe primul loc stau cerealele şi
produsele cerealiere. Pâinea reprezintă 65% din alimentaţie. Urmează
legumele, ulei de floarea soarelui, fructe şi miere. De abia apoi vin
alte produse, în proporţii mici.
Posteşte numai cu un însoţitor sau doi dar niciodată singur. Evită în
post orice supărare : o mânie de numai cinci minute îl anulează.
Ziua a zecea
Postirea nu înseamnă înfometare
Când începe unul din posturile mari de peste an, să vă gândiţi la
exemplul lui Ioan de la Sihla. Ioan a fost un om cu studii, dar a văzut
că şcolile nu dau soluţia trăitului şi a ales calea liniştii.
Prin calea liniştii lăuntrice (numită şi isihia), el a dobîndit puteri miraculoase, între care citirea perfectă a gândurilor şi căldura vitală permanentă.
Într‑o zi de iarnă, în Postul Crăciunului, el a fost întrebat dacă nu
îi este frig desculţ şi dezbrăcat. Ioan a răspuns: „Eu sunt cetăţeanul
Munţilor Carpaţi şi Domnul are grijă de mine. Nu simt frigul, nici
arşiţa, nici foamea, nici setea, nici altă nevoinţă pământească”.
Acest om (a cărui viaţă o ştim din Patericul român ) a obţinut aceste
daruri prin post şi rugăciune, cele două „aripi” ale vieţii sporite.
Ioan a lăsat un mesaj în privinţa vieţii alimentare: el observă că
fiecare etapă a evoluţiei spirituale este însoţită şi determinată de o
îmbunătăţire a regimului alimentar, dinspre întunecat spre lumină,
dinspre cruzimea lăcomiei spre inteligenţa şi smerenia meselor simple şi
uşoare.
Duceţi astfel postul, gândindu‑vă că postirea nu înseamnă înfometare,
ci regândirea hranei, şi o atitudine sufletească îmbunătăţită.
Postul nu‑i slujire, ci prilej de corectare a unor obiceiuri alimentare greşite.
Şi învăţarea meditaţiei, şi sentimentul de recunoştinţă, amintirea că
pâinea este simbolul timpului divin: astfel te programezi, la masă, cu
atribute divine, iar mâncarea devine prilej de trecere de la biologic la
spiritual.
Şi postul de cuvinte, făptuit prin evitarea asprimii şi prin păstrarea tăcerii.
Mănâncă atât cât să nu‑ţi refuze pofta de meditaţie.
Dacă după masă ai poftă de meditaţie, ai mâncat adevărat.
Ziua a unsprezecea
O soluţie împotriva suferinţei de a trăi
Există 64 de remedii împotriva suferinţei. „Luarea de cunoştinţă”
este primul remediu, adică conştientizarea. Şi dacă începi să‑l practici
corect, consecvent şi continuu vei fi scutit de celelalte 63 de
remedii.
„Luarea de cunoştinţă” este mutarea atenţiei de la grijile tale spre
corpul tău, de la grijile mari şi însemnate la neînsemnatul corp.
Grijile sunt expresia ego‑ului.
Corpul este exprimarea vibraţiei universale. („Materia este un ritm, substanţa este o frecvenţă”).
Luarea de cunoştinţă se practică astfel:
‑ Te aşezi ferm şi stabil pe un scaun (sau mai bine pe un taburet,
dar niciodată pe un fotoliu), căci coloana vertebrală trebuie să fie
dreaptă, fără efort, iar genunchii să fie ceva mai jos de osul iliac,
sau cel mult la acelasi nivel ‑ niciodată genunchii să nu fie mai sus
decît nivelul bazinului.
‑ Mâinile împreunate în poală, cu stânga peste dreapta, pentru că
stânga antrenează, prin legare, emisfera din dreapta: emisfera cerebrală
a tăcerii, a rugăciunii, a înţelegerii „psi”.
‑ Capul trebuie să fie drept, ochii deschişi, dar lăsaţi oblic în jos, privind ca şi lăuntric.
În poziţia aceasta, rămâi nemişcat cel puţin două minute şi treizeci
de secunde. În acest timp, te concentrezi pe ordinea corpului tau, adică
fixezi mental, rând pe rând, coloana pe care o ţii dreaptă şi părţile
corpului, păzind stabilitatea lor.
Alte două minute şi treizeci de secunde te concentrezi pe fluxul respiraţiei, devii martor al respiraţiei tale.
Încă două minute şi treizeci de secunde păstrezi mintea pură, fără
nici un gând. Apoi pendulezi uşor bustul de cîteva ori, spre stânga şi
spre dreapta, după care te ridici şi faci câţiva paşi prin cameră.
Acest exercitiu, atît de simplu, are putere de liniştire şi de încărcare energetică, activând pulsul vieţii.
Ziua a douăsprezecea
Iniţierea în terapia iertării
Exerciţiul iertării se practică la apusul soarelui. Foloseşte energia
finalului de zi pentru cel mai important exerciţiu al optimizării tale.
Nu te culca niciodată apăsat de neiertare. Să nu rămână în mintea ta,
peste noapte, cel neiertat. Tot ce rămîne neiertat în tine se
transformă în program negativ şi produce, în viitor, rău.
Adversitatea este o impuritate, n‑o păstra în tine, dizolv‑o. Aşadar,
ierţi pentru tine, nu pentru altul. Ierţi ca să dizolvi un focar
patogen.
Boala este o informaţie despre încătuşare. Când ierţi un adversar, te
eliberezi de el ‑ tu rupi lanţul (cea mai dură legatură este între
victimă şi călău). Ierţi ca să programezi mintea serii cu sănătate.
Mânia îţi sparge aura corpului, iertarea o face strălucitoare.
Eşti în picioare, cu faţa spre fereastră. Deschide braţele, larg.
Măcar o dată pe zi deschide braţele. Spune în gînd: „Sunt deschis şi
receptiv la bogăţia lumii”.
Concentrează‑te pe ideea că tu protejezi şi hrăneşti, cu energia ta, spaţiul din jur: oraşul tău, apoi România, Europa, planeta…
Expiră lung. La expiraţie expulzezi din mental că „tu eşti tu”. La
inspiraţie te umpli de mulţumire şi încredere în tine. Apoi rămâi fără
gânduri, cu sentimentul că protejezi.
Cea mai bună iertare este să faci binele. Să trimiţi un gând bun
către ei. Tu eşti ei. Repetă fraza: „Sunt uşor, sunt tot mai uşor”. Ca
şi cum, iertând, te despovărezi de o greutate. „Mă eliberez iertând, mă
dezleg, sunt uşor”.
Să foloseşti bine asfinţitul. Iertând, tu arzi negativitatea din trupul tău actual şi din soartă.
Adevărata iertare este să faci un dar celui iertat. Este o ofrandă.
Braţele şi trupul tău fac simbolul unei cruci, iar crucea e paradigma
cosmosului; pentru om este îmbrăţişare, hrănire, protejarea semenilor.
Dăruieşte ca să ierţi. Evocă mental pe cel iertat şi dăruieşte‑i
gândul însănătoşirii, al unei bune sorţi. Nu‑i un dar simbolic, e chiar
real; gândul construieşte, partricipă la arhitectura vibratoare a
semenului tău şi, mai departe, a lumii. Gândul iertării aduce armonie,
iar tu vei locui într‑o lume armonioasă.
Gândul e mai puternic decît fapta.
Ziua a treisprezecea
Eşecul este o formă a nerăbdării
Postirea prilejuieşte o încărcare energetică şi o purificare. Mintea
dobândeşte claritate perfectă, trupul ‑ supleţe, tonusul psihic urcă,
aura e strălucitoare.
Cei care au viaţă de cuplu vor evita actul sexual în timpul postului.
Un act sexual anulează rezultatele unui post de 21 de zile. De aceea,
cei care nu au putut să se abţină de la a avea contact sexual în post,
sunt îndemnaţi ca, după sărbători, să repete 21 de zile de postire.
Postul nu‑i prilej de interdicţii, nici de mortificare, ci un prilej
de deşteptare la minte, de observare că omul, în general, este tentat să
acumuleze greşeli şi eşecuri.
Ce este eşecul?
Eşecul este o forţă a nerăbdării noastre. Postul este un exerciţiu de
răbdare, chemând în ajutor fie instinctul de conservare, fie pe
Dumnezeu.
Dealtfel, între Dumnezeu şi instinctul de conservare este o
continuitate perfectă (exprimată şi prin atributul „Atotţiitorul”,
conferit Supremului). În ce priveşte instinctul sexual, să ai grijă de
două prescripţii: moderaţie şi curăţenie. Pe acestea să le ţii şi după
ce trece postul. Căci postul nu‑i un accident calendaristic limitat acum
la 40 de zile, ci este o şcoală a schimbării inimii şi un antrenament
spiritual.
De aceea nu‑l vei resimţi ca pe o constrângere, ci ca pe o actualizare a soluţiilor de soartă bună.
Ziua a paisprezecea
Ora conexiunilor astrale
Adevărata ieşire din singurătate este trăirea, timp de o clipă, a
condiţiei de „neuron” din creierul speţei, al planetei. Când o spui,
pare un lucru ingenios. Dar când o trăieşti, este o reducere la zero a
ego‑ului, este o trăire a sa… şi eşti parte a oceanului care e speţa
umană.
Omul este mai puternic dacă percepe amploarea conexiunilor sale pe
pământ şi‑n eter, a legăturilor sale cu energetismul teluric si cosmic.
Cunoscând conexiunile tale intime, fluide, cu ceilalţi oameni şi cu
toată speţa, diminuează complexele psihice, diminuează impulsul de a‑şi
sfâşia semenul, diminuează frica de tine şi de alţii, frica latentă
care‑ţi consumă energia. Cum se face asta?
Mai înainte am indicat un exerciţiu de „luare de cunoştinţă”.
Dacă prelungeşti timpul exerciţiului, vor apărea efecte noi şi
însemnate. Anterior, durata exerciţiului a fost de circa 9 minute. Fă
exercițiul seara. Ferm şi agreabil, timp de 15 minute, mutând atenţia de
la grijile importante, la corpul „neimportant” (ştiind că grijile sunt
expresia ego‑ului, iar corpul este expresia atracţiei universale ).
Nu prelungi exerciţiul peste 15 minute decât dacă ai îndrumător.
În general, după 10 minute apare senzaţia de vastitate, de dilatare
plăcută a corpului şi pierderea senzaţiei de greutate fizică. Observă
starea aceasta, dar nu te ataşa de ea; păstrează trezia şi controlul
perfect al schemei corporale.
Căci poate să apară senzaţia de dedublare, de „ieşire în astral”. Nu te lăsa atras pe panta asta.
Un maestru zicea: „Dacă practicantul o ia spre cer, trage‑l de picioare în jos”.
Tu faci experienţa extinderii conştiinţei nu pentru a ieşi din corp
în univers, ci pentru a realiza că trupul este chiar locul unde
universul devine fiinţa ta. Şi astfel te întăreşti.
Experimentele „ieşirii” în astral sunt uşoare, amăgitoare şi ţin de
copilăria ezoterică a omenirii. Tu alege să faci experienţa treziei
perfecte, aducând pe pământ cele câştigate în văzduh.
Ziua a cinsprezecea
Dialog cu subconştientul despre vindecare şi soartă bună
O zi perfectă depinde de seara perfecta: o zi bună se cunoaşte de cu
seara… Mintea serii este leneşă şi profundă, mai primitoare de sugestii
decât mintea dimineţii.
Înaintea somnului, trei sau cinci minute înainte de a adormi, mintea
omului se află în starea „alfa”, în mod natural. Adică activitatea
electrică a creierului îşi încetineşte ritmul, are un ritm de circa 8 ‑
12 cicli pe secundă: ritmul „alfa”.
Starea alfa este propice pentru autoprogramare pozitivă. În această
stare, sugestia pătrunde mai uşor în inconştient. Iar dacă a pătruns
acolo, ea devine acţiune.
Viitorul are forma minţii tale. „Mintea produce mereu modele ale
viitorului”, constată psihiatrul Lewy. Dacă îi dai minţii o frază anume
elaborată şi o convingere, mintea produce din ele viitor, produce ziua
de mâine, produce situaţii favorabile ţie.
Controlează acest proces de modelare prin cuvinte. Viitorul ascultă de stări şi propoziţii.
Când ai o maladie, să repeţi, în starea de somnolenţă, pînă adormi
(circa 3 ‑ 5 minute) fraza: „Mă simt din ce în ce mai bine… pe zi ce
trece… şi din toate punctele de vedere” (metoda E. Cuoe).
Repetă rar, calm, pînă adormi. Fă acest lucru şapte seri la rînd, iar
pentru fixarea rezultatului, încă şapte + şapte seri la rînd. Adormi cu
această frază în minte, căci această frază a vindecat mii de persoane.
Nu pronunţa numele bolii, căci subconştientul nu ştie termeni
medicali, nu ştie nici măcar ce înseamnă „gripă”. El preia numai
sugestia însănătoşirii. Şi o împlineşte cu mare precizie. El este un
factor de restabilire a condiţiei naturale a fiinţei, un mediator al
bunei sorţi.
Ziua a şaisprezecea
Comportamentul de reuşită
Seara, la culcare, să nu rememorezi niciodată momente neplăcute ale
zilei încheiate. Nu „rumega “gânduri rele. La culcare, frânele raţionale
sunt slăbite şi atunci, subconştientul primeşte mai uşor sugestiile şi
impresiile puternice. „Rumegarea” unui eşec al zilei devine astfel un
program pentru un nou eşec. Dacă prelungeşti o mâhnire, te programezi cu
încă o mâhnire.
Stopează această tendinţă, aminteşte‑ţi că eşecul este doar o faţă a
nerăbdării şi a orgoliului tău. Stopează, seara, orice emoţie negativă,
dând minţii o sugestie de întărire.
Stopează imaginaţia sau obsesia cu privire la o întâlnire viitoare.
Iată cum se procedează: dacă a doua zi trebuie să dai un răspuns
important, dacă se cere să iei o hotărâre capitală, e bine să nu te
frămânţi cum vei rezolva. Ci doar detaşat de orice grijă, să rosteşti cu
calm: „Iau decizii bune”. Fără să te gândeşti care decizie anume.
Întăreşte doar mintea cu încredere în sine, prin propoziţia: „Iau
decizii bune”. Repet‑o mai multe seri la rînd. Deciziile care vor urma
cu siguranţă vor fi inspirate, în acord cu trebuinţele reale ale fiinţei
tale.
Dacă vrei să îmbunătăţeşti o trăsătură de personalitate (voinţa,
eficienţa, stăpînire de sine, claritate mentală ), formulează sugestii
simple, scurte, directe, totdeauna la timpul prezent. Subconştientul nu
cunoaşte alte timpuri.
Păstrează o singură sugestie, o singura frază ‑ program ‑ şi nu o
schimba 21 de zile. Ca program universal de recuperare a condiţiei
naturale puternice, repetă propoziţia: „Sunt calm, sunt cu desăvârşire
calm”.
Fă acest exerciţiu 21 de seri la rând, ca rezultatul obţinut să se fixeze şi să devină o achiziţie permanentă.
Pe aceeaşi cale poţi introduce în inconştient un program privind
scopurile tale imediate sau sugestii privind dinamica fiinţei şi
contextul evoluţiei tale, sugestii precum: „Eu iau decizii bune”, „Am
claritate mentală”, „Am stăpînire de sine”.
Pentru o sugestie, programul este elaborat cu atenţie la indicativ
prezent (inconştientul nu cunoaşte alt timp sau mod verbal), şi ţinând
cont de logica paradoxală a psihicului abisal.
Astfel, pentru a contracara o afecţiune contagioasă, elaborezi un
program care să corecteze mentalitatea „statistică” a omului:
contagiunea este consecinţa unei mentalităţi statistice.
Sunt două căi de a avea acces la inconştient. Una din exterior, de
programare în alfa. Alta din interior, lăsând inconştientul să se
rostească singur: prin suspendarea temporară a activităţii corticale şi
prin crearea stării de linişte. Dar asta este o experienţă, nu se poate
povesti.
Sugestii practice
Gândirea pozitivă şi comportamentul de reuşită
Parabola fraţilor păcătoşi. Doi fraţi au făptuit aceeaşi greşeală,
căzând pradă instinctelor. „Biruiţi de pofta curviei”, zice Patericul
roman. Ei au primit, apoi, aceeaşi pedeapsă de îndreptare : un an de
recluziune.
Au fost închişi în celule diferite. Au primit mâncare cât să trăiască, pâine şi apă, amândoi întocmai.
După un an, fraţii au fost eliberaţi.
Unul din ei arăta „galben la faţă şi uscat ca chipul mortului”, iar
celălalt era vesel şi rumen la faţă „ca şi cum ar fi fost la o mare
desfătare”.
Ei au fost întrebaţi cum au petrecut anul recluziunii, căci toți voiau să afle de ce arătau diferit!
Cel care a ieşit slab şi gălbejit a răspuns că a rumegat gânduri
amare, nu‑i ieşea din minte că a greşit, îl chinuia culpa, îl obseda
trecutul, îl chinuia frica. Este un caz de „gândire negativă”.
Cel care a ieşit cu chipul rumen şi luminos a spus că în toată
perioada recluziunii i‑a mulţumit lui Dumnezeu că i‑a arătat lumina
salvării. Nu s‑a gîndit nici la eşecul lui, nici că este păcătos, nici
la ceţurile trecutului. A trăit orice gând apăsător prin repetarea
rugăciunii minţii în inimă (oratio mentis). A stopat orice
amintire traumatizantă. A stat mereu cu mintea îndreptată spre
divinitate şi, de aici, au rezultat puterea şi regenerarea.
Cine aprofundează sensul acestei întâmplări are cheia gândirii pozitive.
Schimbarea filtrului afectiv
Există persoane care au tendinţa să selecteze din viaţă emoţii
negative, văd viaţa în negru. Ele au pierdut memoria binelui. Au numai
memoria căderii.
Răul de care îţi tot aduci aminte este un rău triplat. Aceste
persoane spun mereu: „Am numai ghinioane, am numai necazuri. Tot ce‑i
rău pe lume mi se întâmplă numai mie. Altora le merge bine, deşi nu
merită. Eu merit şi nu am nimic. Mi se scârbeşte de viaţă”. Aşa spun
aceste persoane.
Jeluirea este un mod de a fura energie de la altul. Cei care o
folosesc, practică un fel de vampirism energetic, adesea inconştient,
fură energie, dar nu ca să se întărească, ci ca să o risipească.
În acest caz, este necesară „schimbarea filtrelor negative”, mutaţia gândului de la minus la plus, de la negativ la pozitiv.
Schimbarea atitudinii mentale. Aşa începe purificarea de negativitate.
Cum să cauţi partea bună a contextelor tale? Prin gândirea pozitivă:
nu afirma că răul există, ci afirmă că tu eşti tare în faţa răului.
Gândirea pozitivă nu spune că lumea este perfectă, ci spune că putem fi tari în faţa imperfecţiunii lumii.
Reguli pentru întărirea gândirii pozitive
1. Înlocuieşte semnul minus cu semnul plus.
Înlocuieşte‑l pe „nu pot” prin „pot”. La sfârşitul zilei, în loc să spui
„sunt obosit”, spune: „trupul meu are nevoie naturală de refacere şi
simte bucuria acestei refaceri”. În loc de „sunt sfârşit”, spune:
„urmează un nou început”.
2. Evită în faţa altora propoziţii care conţin
programări negative. Nu‑i întîmpina pe prieteni cu vorbe negative, de
tipul: „Vai, ce rău arăţi”, ci distinge, la oricine, trăsătura lui
pozitivă, motivul sau aspectul în care acela ar putea excela. Pe acela
subliniază‑l.
3. Întăreşte‑ţi energetismul, căci gândirea negativă
şi depresia ţin de un deficit energetic. Agresivitatea, ţine şi ea de
un deficit energetic, ca şi nesiguranţa şi spaima de eşec. Orice
întărire a energetismului sporeşte pozitivitatea gândirii. Şi orice
pozitivare a gândirii sporeşte energetismul. Este ceea ce numim cerc
vicios (şi el rezultă din … purificarea cercului vicios).
4. Ridică pragul de toleranţă la frustare. Aceasta
presupune un antrenament sau o terapie contra „mal‑sevraj”‑ului (termen
provenit din limba franceză, avînd sensul de rău‑înţărcat). Se pare că
majoritatea oamenilor au fost „rău înţărcaţi” de mame; de aici provin
carenţele de adaptare la real.
5. Controlează‑ţi cele 1000 de trebuinţe şi încearcă
să le restrîngi. Cere mult de la viaţă, ştiind să te mulţumesti cu cât
vine şi continuând să ceri mult de la viaţă.
6. Evită comparaţiile care îţi stârnesc invidia.
Evită comparaţiile (cu semeni mai mult sau mai putin iluştri, cu semeni
care sunt, mai mult sau mai putin, vedete) care te deranjează, care te
deprimă. Fă numai acele comparaţii din care să vezi clar avantajele tale
pe lumea asta.
7. Înlocuieşte cuvîntul „superior” (care întreţine rivalitate, stratificări, trufie, slavă deşartă) prin cuvântul „autentic”.
8. Întăreşte‑ţi psihologia de învingător sau
mentalitatea de învingător. Mulţumire fermă, stabilitate emoţională,
linişte lăuntrică, stăruinţă. Nu te mâhni că poţi pierde bătălii de
etapă: cea finală contează. Aminteşte‑ţi aforismul acesta: „Reuşita în
viaţă este o părere. Dar o părere transformată în hotărâre”. Mai
aminteşte‑ţi şi aforismul următor: „Orice câştig este un DAR, orice
pierdere este o restituire”.
9. Formulează‑ţi o ţintă de etapă (pozitivă şi
pragmatică), dar o ţintă de existenţă (pontifical înaltă): realizarea
personalităţii, împlinirea spirituală. Treptat, dă prioritate ţintei de
existenţă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu