„Dumnezeu este în toate fiinţele. Fără EL, nimic nu există. În
relaţia noastră cu ceilalţi oameni, tot ce putem face este să fim cu
băgare de seamă şi nu trebuie să ne asociem cu oamenii răi sau cu cei
care nu-L iubesc pe Dumnezeu. Trebuie să-i iubim pe toţi, şi pe oamenii
buni şi pe cei răi. Dar în faţa persoanelor rele ar trebui să ne
înclinăm de la distanţă. Este necesar să fim în compania oamenilor
sfinţi, dacă se poate. Iar prin aceste asocieri, va apărea şi
descernământul adevărat.”
„Ce este o puternică stare de detaşare spirituală? Dă-mi voie să-ţi
spun. Detaşarea obişnuită face ca mintea să se gândească la Dumnezeu
doar ocazional, dar nu există un dor arzător în inimă. Starea puternică
de detaşare spirituală, dimpotrivă, face mintea să sălăşluiască în
permanenţă întru Domnul, cu aceeaşi intensitate cu care o mamă se
gândeşte la singurul ei copil.”
„Iubirea divină este cel mai rar lucru din lume şi este greu de
atins. În starea de iubire pură, întreaga inimă şi întregul suflet
trebuie să fie absorbite în Dumnezeu. Omul devine atunci nebun după
Domnul şi este liber de orice legături. Apoi apare extazul şi făptura
rămâne mută de uimire. Expirul se opreşte complet, dar inspirul
continuă, tot aşa cum un om care ţinteşte cu o armă de foc nu vorbeşte
şi îşi ţine răsuflarea. În iubirea divină uiţi complet de lumea
exterioară, de toate atracţiile şi farmecele ei. Chiar şi propriul trup,
cel care este atât de preţios, este cu uşurinţă uitat. În starea de
extaz, când respiraţia se opreşte, mintea întreagă rămâne absolut fixată
asupra Supremului. Toţi curenţii nervoşi se vor îndrepta atunci cu o
forţă teribilă către în sus, iar rezultatul va fi starea de SAMADHI sau
conştiinţa divină. Cei care sunt doar nişte pandiţi sau erudiţi şi care
nu au atins iubirea divină, nu fac decât să tulbure minţile celorlalţi.”
Eu consider că oriunde m-aş duce sunt în Împărăţia lui Dumnezeu,
căci lumea aceasta este a Lui. Am ajuns acum la un stadiu al realizării
în care văd că Dumnezeu merge prin orice formă umană şi se manifestă pe
El Însuşi în acelaşi mod printr-un înţelept şi printr-un păcătos, prin
cel cast şi prin cel depravat. Prin urmare atunci când întâlnesc
diferiţi oameni, îmi spun: «Dumnezeu sub forma sfântului, Dumnezeu sub
forma păcătosului, Dumnezeu sub forma celui necinstit şi Dumnezeu sub
forma celui cinstit.» Cel care a atins o asemea realizare spirituală
este dincolo de bine şi de rău, deasupra virtuţii şi viciului; atunci
realizează că voinţa divină este pretutindeni.”
„Fii mulţumit acolo unde vântul voinţei divine te-a aşezat căci ea
suflă încotro doreşte. Dacă te va duce către un loc mai bun, fii la fel
de împăcat.
Abandonează totul în faţa Lui, chiar şi preţiosul tău sine.
Şi atunci toate supărările tale se vor sfârşi. Vei vedea atunci că, în
fapt, El este cel care realizează totul.”
„Cel care L-a realizat pe Brahman devine tăcut. Discuţile şi
argumentările există atâta vreme cât realizarea Absolutului nu a apărut.
Ele sunt asemenea zgomotului ce apare în timpul procesului de
purificare cu ajutorul focului cunoaşterii. Pe măsură ce apa egoismului
şi a aspectelor lumeşti se evaporă, sufletul devine din ce în ce mai
pur şi tot zgomotul dezbaterilor şi discuţiilor încetează, iar cea care
va domni în starea de SAMADHI este tăcerea absolută.”
Cine a fost acest om prins de beţia divină, atât de înţelept şi totuşi
atât de copilăros, atât de plin de bucurie, atât de delicat, atât de
divin? Iar răspunsul ar putea fi: cu adevărat, o lumină divină coborâse
pentru a lumina prin el oasele uscate ale unei lumi banele.
Iubirea
întrupată, asemenea picăturilor paradisiace de rouă ce cad pe inima
uscată şi însetată a omului.
O voce care să-i strige celui ce se afundă
şi se epuizează: „Omule trebuie să te naşti din nou şi să iubeşti!”
Un tămăduitor dintr-un alt tărâm pentru această suferinţă a omului
modern!
Un om între oameni, care-şi dorea să desluşească pentru ei
enigma universului!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu