luni, 14 ianuarie 2013

Cum sa folosesti tot ce ai mai bun in tine ca sa-ti implinesti toate dorintele in 2013

Trec printr-un moment foarte neplacut. Nu ma bucur de nimic.Nu fac nimic. Mai mult ca niciodata, imi dau seama ca nu sunt buna de nimic. Simt ca nu voi reusi nimic si randurile pe care le scriu acum mi se par puerile, ridicole, ba chiar, si mai ales, absolut inutile. Cum s-o scot la capat?
Raman incuiata ore intregi si lumea isi inchipuie ca lucrez de zor. Unii ma compatimesc probabil, altii ma admira, iar eu ma simt inutila.
Nu-mi vine deloc sa ma bucur de ceea ce sunt si ceea ce am.
Mi-e teama de zilele care trec fara sa poarte amprenta mea.
Mi-e groaza ca intr-o zi ma voi trezi cu gandul ca “mai bine faceam altceva.”
 Nemultumirea de sine este o boala grea care nu se trateaza decat cu satisfactia.
Cum sa fii satisfacut de viata ta daca tu nu crezi in ceea ce esti si faci?
Cine ne-a bagat in cap ca ceillati valoreaza mai mult decat noi? Cine spune ce pot sau ce nu pot?
Vocea interioara ma face cu ou si cu otet? Vocile exterioare? Vocile din trecutul meu? Cine-i judecatorul meu?
Eu ma judec. Eu ma critic. Eu ma pedepsesc. Eu fac totul. Si-atunci cum sa actionez ca sa reusesc? E imposibil!
De ce suntem atat de nesatisfacuti de noi insine, de hainele ce le purtam, de prietenii nostri, de parintii ce ne-au crescut, de societatea in care traim?
Avem o multime de obiecte inutile care nu ne satisfac. Avem chiar si relatii care nu ne satisfac. Avem frigiderele pline, dulapurile pline, conturile pline si tot nesatisfacti suntem.
De ce continuam sa cumparam daca tot ceea ce am achizitionat nu ne-a satisfacut pana acum? De ce alergam dupa obiecte greu de achizitionat? Pentru ca am citit noi undeva ca oamenii fericiti imbraca haine scumpe si conduc masini luxoase? Cine este responsabil de faptul ca noi suntem nefericiti in propria piele?
Performanta. Abundenta. Aparenta. Cine sunt acesti trei COLOSI?
Flagerurile societatii noastre. Monstrii care ne mananca tineretea si sanatatea.
  •  Performanta. Esti o invingatoare in viata ta privata si profesionala?
  • Abundenta. Ai o casa, o masina, un dulap cu haine si mancare in frigider?
  • Aparenta. Esti o femeie care isi ingrijeste trupul si pune pret pe infatisare?
Excelent!!! E normal sa cauti succesul, sa ai un acoperis deasupra capului, sa te ingrijesti de aspectul tau exterior.
Dar e anormal sa ajungi o invingatoare bolnava fizic si psihic pentru ca nu faci altceva decat sa cauti provocari in viata ta.
E anormal sa alergi in fecare zi prin magazine sa cumperi  tot ce-ti pica in mana.
E anormal sa incepi sa tremuri in fata oglinzii cand un rid iti apare pe fata si sa te lasi taiata de mana unui pastician la primul semn de imbatranire.
Cat mai vrei sa fii jucaria unei societati capricioase?
Ti se intampla si tie sa-ti doresti cu disperare PERFORMANTA, ABUNDENTA, APARENTA?
Nu e vina ta, frumoasa mea. E vina societatii de consum care ne baga orice pe gat. Ajungi sa te simti prost daca n-ai un iubit, daca n-ai o casa a ta, o masina la varsta ta, un job care sa-ti permita iesiri la restaurnat si vacante la mare si la munte. Te simti ridicola in fata reclamelor din reviste. Te simti prost ca esti asa cum esti. Iti dai seama in ce lume nebuna traim?
Publicitatea te face sa te simti urata, proasta, grasa, demodata, ridicola.
Prietenele tale maritate se abtin si ele cu greu sa nu te eticheteze ca pe-o marfa expirata. Cum Dumnezeu sa te simti bine intr-o astfel de lume?
Solutia? Sa te izolezi in varf de munte ca sa meditezi la nemurirea sufletului?
Cum sa te simti bine cu tine insati cand tu nu esti un model de inspiratie pentru oamenii din jurul tau? Nu respecti nicio norma si nu te incadrezi in nicio categorie in trend?
Cum sa te iubesti cand nici macar cei apropiati nu te privesc cu ochi buni?
Daca te plangi de ceea ce simti spun ca esti o victima, daca refuzi sa ramai intr-o relatie pe motiv ca esti nefericita, spun ca esti figuranta si pretentioasa, daca iti cauti vocatia, spun ca esti o putoare si iti gasesti motive ca sa fii altfel decat restul lumii?!
Oameni buni, cum sa traim bine cu noi insine daca nimeni nu ne incurajeaza sa fim noi insine?
Societatea te ajuta sa te urasti, nu sa te iubesti. Nici familia nu reuseste sa-ti daruiasca un gest de iubire, atunci ce sa mai astepti de la niste straini…
Te uiti la tine si te critici, judeci, detesti si dispretuiesti. Crezi ca ai sanse de reusita ? Cum sa castigi la loterie cu-o astfel de imagine de sine?
Cum sa ai o relatie profunda si romantica cu-un barbat bine cand tu nu dai doi bani pe tine? Cum sa te bucuri de succes profesional cand tu nu crezi in tine?
Sa continui?  Tu singura iti faci viata imposibila. Te agresezi zilnic alimentand un dialog toxic, “nu sunt buna de nimic”, n-am incredere in mine”, “sunt o proasta”,“nu merit nimic bun”,  “niciun barbat nu ma doreste”, “nu merit iubire”, etc.
Daca tu te vezi ca un monstrulet lipsit de talente si calitati, cum crezi ca te vad cei din jurul tau? Ai ghicit! La fel! Proasta, grasa, urata si cum nu-ti doresti sa te vada.
Stii ce faci? Te temi de esec in loc sa cauti succesul. Te temi de respingere in loc sa cauti acceptarea.
Stiai ca imaginea ta de sine este responsabila de succesul sau esecul tau?
Imaginea de sine, mai exact, ceea ce crezi tu despre tine, este barometrul starii tale de bine, de satisfactie sau de nemultumire si dispretuire de sine.
Cum te simti cu tine? Cu ceea ce esti astazi?  Poti continua viata cu ceea ce gandesti despre tine sau simti ca esti in pericol de autodistrugere?
Crezi ca e momentul pentru o revigorare, reinventare?
Inventarea de sine este conceptul unui mare sociolog, Kaufman, pe care-l indragesc tare. El ne incurajeaza, intr-o lume nebuna, asa ca a noastra, sa ne construim pe noi dupa modelul nostru, nu dupa modelul parintilor care spuneau lucruri despre cine suntem “esti un copil modest, mediocru si e bine sa-ti vezi lungul nasului”, sau mai rau, dupa modelul judecatilor noastre despre lume” nu e nimic de asteptat de la viata, de la oameni, de la societate.”
Inventarea de sine este o actiune grandioasa care are rezultate grandioase si te invit sa iti rezervi timp de calitate pentru aceasta activitate.
Intr-o lume care te bombardeaza constant cu mesaje stridente, n-ai decat o sansa- sa te construiesti pe tine !
Asta daca vrei sa fii tu insati, nu cine crezi tu ca trebuie sa fii .
Crezi ca ceea ce porti astazi te defineste? Ceea ce mananci? Ceea ce incalti? Ceea ce lucrezi? Ceea ce gandesti? Ceea ce gandesti?
Iesi din inchisoare! Rupe lanturile! Spune STOP mesajelor toxice.
 Meriti mai mult de la viata! Meriti sa faci cunostinta cu tine!
Si aici merge de minune urmatorul aforism: “Orice varsta sau educatie ai avea si indiferent ce ai realizat pana acum, cea mai mare parte din potentialul tau este inca nefolosit.”
Cine esti si de ce te afli aici? Raspunde ACUM si AICI la intrebarea mea.
__________________________________________________________
Poti tu sa te folosesti de ceea ce este mai bun in tine?
Ai aflat ceva bun despre tine din intrebarea de mai sus?
Inseamna ca ai inceput reinventarea de sine. Scrie-ti povestea. La persoana a treia, “Andreea, ea” si incununata de succese, ca si cum ar fi povestita de cineva pe care-l admiri.
Scrie despre primele evenimente din viata ta pana in prezent. Cine te-a influentat, cine ti-a fost mentor, cine a fost martorul cresterii si devenirii tale. Scrie, povesteste cu ochii unui copil si adult fericit. :-)
_________________________________________________________________________________________________________
N-am rezolvat nimic daca-mi spui ca nu esti buna de nimic si ca esti lipsita de orice talent, asa cum am scriu eu la inceput de articol. :-)
Si-acum o sa-ti spun ca pasajul de mai sus nu-mi apartine. Ci este semnat de-un mare filozof, pe nume Jules Renard. :-)
Un mare talent, ca multi altii, care si-a irosit viata, pe motiv ca a investit toata cunoasterea in credintele sale limitative despre viata. El provenind dintr-un mediu nefericit, a gandit ca viata toata e la fel si nu s-a putut bucura nici de fiica sa si nici de sotia sa pe care o admira pentru puterea si bucuria cu care isi traia viata.
 Nimeni nu te poate salva daca tu decizi ca “VIATA NU-TI DA NICIO SATISFACTIE!”
Ce rost are aceasta viata daca traiesti fara sa-ti implinesti VISURILE?
N-ai nicio sansa sa te apropii de idealurile tale daca nu crezi in tine.
 Recunoastere sociala? Iubire romantica? Succes profesional?  Independenta financiara?
 Le poti avea. Pe toate. Eu am reusit. Si tu poti!
Esti pregatita sa te construiesti pe tine?  
Eu am urcat intr-un tren care are o singura destinatie, BUCURIA. Daca pe drum, simt ca ceea ce am ales, ceea ce fac, nu-mi ofera BUCURIE, am sa cobor la prima statie fara sa ma uit in urma. Atat de hotarata sunt sa ma BUCUR de VIATA MEA. 
 ”Merit sa fiu fericita! Merit sa fiu iubita! Merit sa am succes! Merit sa ma bucur de viata! “(repeta dupa mine pana-ti intra in cap).
Te iau de unde esti si te duc unde vrei sa ajungi. Esti pregatita sa te implinesti?
Se spune ca cei care se cunosc pe sine sunt intelepti. Ce zici? Indraznesti in 2013?
Am nevoie sa-mi spui ce te impiedica sa fii BUCUROASA intr-un mesaj la sfarsitul acestui articol sau pe mailul andreea.papp@gmail.com.
Vreau sa stii ca tacerea ta nu ma ajuta sa schimb lumea asta bolnava in care traim. Si mai vreau sa stii ca povestea ta poate salva viata unei femei.
Asta este misiunea mea in aceasta viata. Sa salvez vieti, fara sa lucrez pe-o salvare. Si contributia ta poate schimba lumea in care traim si in care se naste urmatoarea generatie.
Vreau sa devii mai responsabila si sa daruiesti mai mult in acest inceput de an.
Eu sunt pregatita sa lucrez asa cum n-am facut-o niciodata dar fara tine schimbarea nu se poate produce. De asta insist sa te implici pe STILUL TAU.
P.S.  Povestea ta salveaza viata unei femei(care se teme sa-si deschida inima).
Fii tu schimbarea pe care vrei s-o vezi in lume. Impreuna putem ORICE.
Eu te astept sa schimbam lumea noastra interioara, si de ce nu, lumea in care traim…:-)
Te imbratisez cu toata iubirea mea, Andreea.

 http://www.stilultau.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu