Totul în acest Univers este supus Principiilor sau Legilor Divine, chiar
dacă din ignoranță și inconștiență mulți oameni ai zilelor noastre le
nesocotesc. Legile Divine sunt cele care mențin starea de ordine și
armonie în întregul Univers. Ele acționează deopotrivă la scară
microcosmică și macrocosmică, guvernând întreaga Manifestare, de la cea
mai mică particulă subatomică și până la galaxiile gigantice, de la
ființa umană individuală până la marile grupări sociale și civilizații
ale omenirii. Legile divine universale se reflectă în toate cele trei
Lumi, atât la nivel fizic, perceptibil imediat prin simțuri, cât și la
nivel subtil – astral și cauzal.
Tradițiile spirituale ale omenirii
au evidențiat într-un mod specific, în textele lor fundamentale și în
cadrul special al transmisiei inițiatice orale, existența legilor
divine. În cadrul școlii noastre spirituale este cunoscută Legea
rezonanței oculte, la care doctrinele spirituale ale șivaismului
cașmirian făceau referire prin termenul SPANDA (vibrație), iar
confreriile pitagorice prin termenul arythmos (număr).
Legea lui Doi exprimă principiul diferențierii sau al dualității în toate formele sale.
Totul
este în Manifestare expresia polarității: Susul și Josul, Cerul și
Pământul, Femininul și Masculinul, Esența și Substanța, Parul și
Imparul, YIN-ul și YANG-ul, Luminosul și Obscurul, Stânga și Dreapta,
Nașterea și Moartea, Începutul și Sfârșitul, Interiorul și Exteriorul,
Micul și Marele, Emanația și Resorbția etc. O expresie particulară a
Legii lui Doi este Legea Cauzei și a Efectului. Ea afirmă că armonia
întregii Creații se menține în permanență prin echilibrul polarităților,
care este o sui generis manifestare a „dreptății” sau justiției divine.
Astfel, în virtutea acestei Legi Divine, orice perturbare care
cauzează ruperea echilibrului polarităților în sfera Manifestării este
urmată la timpul potrivit de un efect compensator specific, iar
echilibrul și armonia sunt în mod necesar restabilite.
Acesta este
și motivul pentru care se spune că, întotdeauna, până la urmă justiția
divină triumfă. Înțelepții din toate timpurile susțin că orice încălcare
a Legilor Divine de către o ființă umană conduce în mod inevitabil la
suportarea consecințelor compensatoare, până ce este restabilită ordinea
și armonia divină.
În mod concret, conform Legii universale a Cauzei
și a Efectului, tot ceea ce o ființă intenționează, gândește sau
înfăptuiește la un anumit moment dat generează ulterior efecte și
consecințe proporționale asupra respectivei ființe. Pentru cel înțelept,
care înțelege totodată sensul real al succesiunii evenimentelor,
justiția divină este în mod evident o expresie a Legii universale a
Cauzei și a Efectului. Cunoașterea și înțelegerea acestei Legi
universale îi permite ființei umane să se obiectiveze cu luciditate și
să înțeleagă în mod just necesitățile reale ale fiecărei etape a
evoluției și dezvoltării sale. Pentru cel înțelept, cunoașterea în
profunzime a Legii Cauzei și a Efectului oferă prilejul și posibilitatea
îndreptării și „ajustării” sistemului său de valori, precum și a
modalităților sale de gândire și de acțiune. Acesta este, de altfel,
sensul afirmației biblice că „Dumnezeu nu vrea moartea păcătosului, ci îndreptarea lui.”
Tot ce-i rămâne de făcut ființei umane care cunoaște realitatea acestei
Legi Divine este să fie atentă la acțiunile sale și la răspunsurile, la
semnele pe care i le furnizează în viața de zi cu zi Jocul Divin al
sincronicităților – coincidențele semnificative – ce îi sunt oferite de
Dumnezeu, spre binele ei. Mântuitorul
ne îndeamnă pe fiecare dintre noi:
„Nu judeca niciodată (într-un mod critic, acuzator, superficial şi
răuvoitor – n.n.), pentru a nu fi după aceea tu însuţi judecat (în
acelaşi mod – n.n.). Ia aminte că întotdeauna exact în felul în care tu
îi vei judeca pe ceilalţi (într-un mod critic, acuzator, superficial şi
răuvoitor – n.n.), exact în acelaşi mod vei fi după aceea tu însuţi
judecat (într-un mod critic, acuzator, superficial şi răuvoitor – n.n.).
Ia aminte că întotdeauna cu ce măsură le vei măsura celorlalţi (sau,
altfel spus, îi vei judeca pe ceilalţi – n.n.), exact cu aceeaşi măsură
ţi se va măsura apoi şi ţie tot ceea ce vei face (sau, altfel spus, tot
aşa vei fi după aceea tu însuţi judecat – n.n.). Reculege-te acum,
omule, pentru câteva clipe, şi gândeşte-te de ce eşti atât de pornit şi
de îndârjit să vezi numai paiul ce se află în ochiul fratelui tău (şi
să-l judeci într-un mod critic, acuzator, superficial şi răuvoitor –
n.n.)? Ai observat tu vreodată până în prezent bârna ce deja se află în
ochiul tău? Întreabă-te acum, oare de ce vrei tu să te duci la fratele
tău şi să-i spui: «Lasă-mă să îndepărtez acest pai din ochiul tău»? Oare
tu chiar nu vrei niciodată să observi mai întâi bârna ce deja se află
în ochiul tău? Omule ipocrit şi cu judecata perversă, ia aminte!
Îndepărtează mai întâi bârna ce se află în ochiul tău, şi abia după
aceea vei putea vedea totul suficient de clar, astfel încât să te simţi
îndreptăţit să îndepărtezi paiul din ochiul fratelui tău!” (text adaptat al Evangheliei după Matei, 7, 1-5)
Din păcate, pentru mulţi oameni, a-i judeca pe ceilalţi a devenit o
obişnuinţă, şi întâlnim această atitudine aproape peste tot în jurul
nostru, astfel încât, în zilele noastre, ea poate să le pară multora
normală şi firească. În realitate, acest gen de judecată declanşează o
serie de fenomene nefaste, în primul rând pentru cel care procedează
astfel, şi de asemenea este extrem de nedreaptă şi pentru cel (sau cei)
pe care „îl (îi) ia în vizor”. Dacă ne gândim mai profund, vom descoperi
că nu este nevoie de calităţi sau de înzestrări deosebite ori de vreun
efort special pentru a critica în mod agresiv pe cineva. Pe de altă
parte însă, pentru a judeca just şi cu dreptate este necesară
dezvoltarea anumitor calităţi şi aptitudini spirituale (inteligenţă,
bun-simţ, compasiune, simpatie, umilinţă etc.).La
modul general vorbind, judecata critică, acuzatoare, superficială şi
răuvoitoare este, înainte de toate, dăunătoare şi nefastă mai întâi
pentru fiinţa umană care o emite (în ipostaza de canal răutăcios) –
tocmai datorită proceselor specifice de rezonanţă ocultă ce apar la
scurt timp după aceea în universul lăuntric al respectivei fiinţe umane
atunci când ea transmite astfel de judecăţi critice, acuzatoare,
răuvoitoare şi otrăvitoare. Într-o asemenea situaţie, este evident
pentru cei iniţiaţi că Legea Dăruirii oculte începe imediat să
funcţioneze, dar de data aceasta într-un mod nefavorabil, întorcându-se
ca un bumerang împotriva celui răuvoitor, cu forţa şocului în retur, aşa
cum spunea la un moment dat, cu înţelepciune, Iisus: „Acela care seamănă vânt va culege apoi furtună.”După
cum ştim cu toţii, în cazul Legii Dăruirii oculte, exact ceea ce le
dăruim celorlalţi, exact aceeaşi stare ne dăruim totodată, în
simultaneitate, şi nouă înşine. În cazul în care o fiinţă umană
manifestă judecăţi critice, acuzatoare, superficiale şi răutăcioase, ea
declanşează totodată în propriul său univers lăuntric anumite procese
nefaste de rezonanţă ocultă, care o vor afecta în egală măsură, astfel
că tot răul pe care ea îl va direcţiona către ceilalţi prin intermediul
judecăţilor ei critice, acuzatoare, superficiale şi răutăcioase va trece
mai întâi chiar prin fiinţa ei, şi, în felul acesta, în mod inevitabil,
o parte considerabilă din acele energii subtile toxice, malefice vor
rămâne apoi şi se vor acumula în aura ei. Imediat după, acele energii
subtile nefaste vor începe să o afecteze într-un mod direct
proporţional, devenind totodată pentru ea o sui generis hrană
obligatorie pe care, vrând-nevrând, va trebui apoi să o consume până
când o va epuiza.
Dacă, în plus, în răstimpul în care va fi obligată
să consume acea otravă subtilă, respectiva fiinţă umană alunecă pe
această pantă nebănuită a răului şi regresează din ce în ce mai mult,
manifestând mereu, datorită obişnuinţei iresponsabile, alte judecăţi
critice, acuzatoare, superficiale şi răutăcioase, ea va continua să
acumuleze acelaşi gen de energii subtile otrăvitoare, chinuitoare,
nefaste, care vor declanşa apoi un proces de intensificare a
rezonanţelor oculte malefice infernale. Aceasta va provoca scăderea
frecvenţei globale de vibraţie aurică a respectivei fiinţe pline de
răutate. Astfel, fără ca acea fiinţă să-şi dea seama, vor începe să
apară în ea (mai întâi pe nesimţite) unele rezonanţe oculte malefice
îngrozitoare, care vor genera în Microcosmosul ei lăuntric focare
nefaste active de rezonanţă ocultă malefică, ce o vor pune în contact
cu tărâmurile infernale cele mai cumplite. În felul acesta, putem spune
că prin intermediul judecăţilor critice, acuzatoare, superficiale, în
universul lăuntric al respectivei fiinţe se deschide o poartă către
Infern, prin care entităţile satanice vor începe să acţioneze în
felurite moduri malefice asupra ei. Un astfel de joc periculos se va
întoarce apoi chiar împotriva acelei fiinţe, făcând după aceea să apară
în Microcosmosul ei stări de tulburare şi dezechilibre, care, la un
moment dat, vor face să se declanşeze evenimente nefericite, boli sau
afecţiuni (a căror sămânţă chiar ea a semănat-o în fiinţa sa prin astfel
de acţiuni prosteşti, distructive şi inconştiente).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu