Apocalipsa se termina cu viziunea unei cetati celeste, Noul Ierusalim, ai carei pereti, temelii, porti sunt descrise de Sfântul Ioan Teologul
Prin acet oras curge un fluviu: limpede ca un cristal, care iesea din Tronul lui Dumnezeu si al Mielului.
În mijlocul orasului si pe cele doua maluri ale fluviului era Arborele Vietii ce producea de douasprezece ori fructe, dând fructul sau în fiecare luna si ale carui frunze serveau la tamaduirea popoarelor." Cum se facea ca arborele se gasea pe ambele maluri ale fluviului?
Daca am întelege lucrurile literar, aceasta descriere nu are nici un sens.
În realitate, acest arbore deasupra unui fluviu e un simbol; exista în noi, si fluviul, de asemenea, trece prin noi.
Pentru ca orasul suntem noi; si în centrul acestui oras - în plexul solar - curge un fluviu cu un arbore al vietii pe malurile sale.
Plexul solar reprezinta arborele pe cele doua maluri ale fluviului, dar de asemenea si fluviul însusi, aceasta forta, aceasta vitalitate care circula prin el
. Si unde sunt radacinile acestui arbore?
Acestea sunt cele douasprezece perechi de nervi si de ganglioni dorsali: douasprezece ramuri care produc douasprezece fructe pe an.
Aceste douasprezece fructe sunt legate de cele douasprezece semne ale zodiacului.
Sa vedem acum proprietatile acestor fructe.
Primul fruct, (Berbecul) face omul activ, dinamic si decis.
Al doilea (Taurul), da o mare sensibilitate, multa gentilete si bunatate.
Al treilea (Gemenii), împinge la studiu, incita la a se interesa de tot si de a calatori.
Al patrulea (Cancer), da o mare mediumitate pentru a capta undele si prezentele cele mai subtile.
Al cincilea (Leul), inspira o mare noblete si curajul necesar pentru a-i ajuta si a-i salva pe altii.
Al saselea (Fecioara), purifica si curata.
Al saptelea (Balanta), da posibilitatea de a se uni la o cauza divina si de a stabili în sine echilibrul cosmic.
Al optulea (Scorpionul), lumineaza asupra mortii si vietii de apoi.
Al noualea (Sagetatorul), da gustul întrebarilor filozofice si religioase.
Al zecelea (Capricornul) inspira putere, autoritate pentru a domina pe altii si pe sine însusi.
Al unsprezecelea (Varsatorul), da sensul universalitatii, fraternitatii între natiuni.
Al doisprezecelea (Pestii), împinge la sacrificiu, la a suporta suferinta si chiar la a vedea partea buna si a se veseli. Iata calitatile fructelor acestui arbore al vietii, care nu e altul decât Arborele Sefirotic de care vorbeste Kabbala, cu sefiroturile: Keter, Hokmah, Binah, Hesed, Gebourah, Tipheret, Netzach, Hod, Iesod, Malkout.
Kether e samânta care contine toate posibilitatile arborelui;
Hokmah, e sâmburele care care se divizeaza pentru a lasa sa iasa mica planta:
Binah; Hesed, este trunchiul;
Gebourah, ramurile;
Tripheret, mugurii;
Netzach, frunzele;
Hod, florile;
Iesod, fructul;
Si Malkout, samânta, care, plantata în pamânt, va da un nou arbore.
Aici, din nou, vedeti o aplicatie a legii:
ce e jos e ca ce e sus, si veti întelege de asemenea de ce Iisus a comparat Împaratia lui Dumnezeu (Malkout) cu grauntele de mustar, care e minuscul, dar devine un arbore mare, unde vin sa se adaposteasca pasarile cerului. Sfântul Ioan spunea ca frunzele arborelui vor servi la tamaduirea popoarelor.
Veti vedea, nu numai fructele arborelui fac miracole, dar si frunzele de asemenea, si chiar si radacinile.
Radacinile, înfipte în cele doua maluri ale fluviului vietii de care vorbeste Sfântul Ioan, sunt deci ansamblul nervilor si ganglionilor situati de o parte si de alta a coloanei vertebrale. Coloana vertebrala leaga cerul si pamântul, cerul nostru si pamântul nostru.
Izvorul fluviului se afla pe culmea muntelui: "Fluviul, e spus, iese din Tronul Domnului".
Capul, e cerul si pântecul pamântul. Pe pamânt arde un foc care provoaca din timp în timp eruptii violente vulcanice. Ori, acest foc se gaseste, de asemenea, la baza coloanei vertebrale.
Acest foc subteran, legat de pântec si de sex, este forta Kundalini
. Pentru moment, coloana vertebrala nu are la oameni decât functie anatomica si fiziologica; puterea ei spirituala nu e trezita.
Numai Initiatii au reusit sa anime coloana lor vertebrala pentru o imensa munca spirituala si magica gratie trezirii fortei Kundalini.
Forta Kundalini doarme la baza maduvei spinarii, ea este mama care a creat universul, "cea mai puternica dintre forte" cum o numea Hermes Trismegistul.
O data trezita, ea se poate dirija în sus, sau în jos.
Daca ea se dirijeaza în sus, fiinta va beneficia de o mare dezvoltare spirituala, dar daca ea se dirijeaza în jos, aceasta poate sa antreneze rezultate foarte suparatoare. Acel care, fara a fi pur si stapân pe el, trezeste forta Kundalini, devine prada unei pasiuni sexuale dezlantuite, care-l antreneaza cu o viteza vertiginoasa spre abis, si unei ambitii nemasurate care îl face sa se opuna lumii întregi.
De aceea este de sfatuit discipolii sa nu fie tentati sa trezeasca forta Kundalini înainte de a fi lucrat asupra puritatii si smereniei.
Pentru ca aceasta forta, cea mai puternica dintre toate, poate la fel de bine sa distruga decât sa creeze.
În realitate, Kundalini poate fi trezita la mai multe nivele:
putem sa o trezim de sapte ori pentru ca ea doarme sapte somnuri, ea e ascunsa sub sapte învelisuri ale materiei.
Într-un anume fel, e usor sa trezesti Kundalini, dar unde si cum sa o dirijezi e mult mai dificil si e chiar esentialul.
Directia pe care o va lua Kundalini nu depinde de vointa omului, ci de calitatile si virtutile sale. Când sarpele Kundalini se trezeste, el se îndreapta spre partea care îi ofera hrana.
Daca partea inferioara îi ofera aceasta hrana, acolo se îndreapta, si totul e pierdut, e prapastia, adevarata prapastie
. În timp ce daca sarpele e atras de partea superioara, el se îndreapta în sus. Urcarea fortei Kundalini se face prin canalul Sushuma situat în interiorul maduvei spinarii.
De o parte si de alta a canalului Sushuma, cele doua canale Ida (polarizat negativ si legat la Luna) si Pingala (polarizat pozitiv si legat de Soare) se ridica într-o miscare de spirale întretaiate.
Curentul Ida ajunge la nara stânga si curentul Pingala la nara dreapta.
De aceea, exercitiile de respiratie sunt considerate ca cele mai eficiente pentru a provoca trezirea fortei Kundalini.
Pentru ca, astupând nara dreapta, aspirati aer prin nara stânga, produceti astfel un curent care trece prin canalul Ida. Acest curent traverseaza si centrul unde doarme Kundalini, centrul Muladhara, si produce vibratii usoare care tind sa o trezeasca un pic.
Astupând nara stânga, aspirati aer prin nara dreapta, curentul va trece prin canalul Pingala, si el, de asemenea, va da câteva impulsuri fortei Kundalini. Si asa mai departe...
Dar nu trebuie prelungite aceste exercitii.
Când eram în India, am auzit vorbindu-se de tot felul de metode pe care le foloseau yoghinii pentru trezirea Kundalini. Unele erau incredibile, pâna la introducerea unui fir de argint într-un loc pe care nu am sa-l numesc. Unii faceau toate nebuniile pentru trezirea acestei forte!
Cel mai bun sfat de dat Occidentalilor este de a nu fi tentati sa trezeasca Kundalini, ci de a trai o viata pura, în acord cu legile divine.
Ea se va trezi atunci când va veni momentul. Orice alt fel de a proceda e riscant, pentru ca aceasta forta e asemenea unui foc, care poate face ravagii distrugând unele organe ale corpului.
Când totul se desfasoara natural, fara socuri, omul se trezeste în armonie la constiinta lumii divine. Multi cred ca pentru a gasi spiritualitatea adevarata trebuie sa mearga în India, dar trebuie de asemenea sa stie ca învatamântul Fraternitatii Albe Universale, care e adevaratul învatamânt a lui Cristos, ne aduce o yoga moderna, adaptata Occidentalilor.
Înteleptii Indiei spun ca înainte de trezirea sarpelui Kundalini yoghinul trebuie sa-si elibereze canalul central, Sushuma
. Printr-o viata pura, prin exercitii potrivite, el curata acest canal.
Aceasta curatire e necesara pentru ca, odata cu trezirea sarpelui Kundalini, el începe sa activeze întreaga viata psihica a omului; este un foc asa de intens, care arde tot.
De aceea drumul sau trebuie sa fie eliberat de toate impuritatile si obstacolele, pentru ca el sa poata trece rapid, fara stricaciuni pentru om si sa atinga centrul coronal, chakra Sahasrara.
Si ce spune Iisus în Evanghelii?
"Straduiti-va sa intrati prin poarta strâmta", sau "Mai repede trece o camila prin urechile acului decât un bogat prin poarta Împaratiei Cerurilor".
Aceste doua fraze au o semnificatie foarte profunda:
ele arata ca într-adevar canalul central e asa de îngust, încât forta care aduce iluminarea nu poate sa treaca daca fiinta nu e pura.
Daca aveti prea multe lucruri în buzunare, nu puteti baga mâinile, trebuie sa va debarasati de toate acestea.
Yoghinii Indiei si evanghelistii spun aceleasi adevaruri. De unde vine obiceiul de a reprezenta îngerii cu aripi?
Ajunge sa vedem o pictura sau o sculptura care prezinta o fiinta înaripata pentru a sti ca este un înger.
De ce aceste aripi? Care e sensul lor?
Îngerii au cu adevarat aripi?
Nu, dar acest fel de a-i reprezenta provine dintr-o stiinta foarte veche privind fiinta umana si centrii sai subtili.
Marii Initiati ai trecutului stiau ca pe spate, la nivelul umerilor, fiinta umana poseda doi centri foarte puternici. Acesti centri situati în corpurile eteric si astral sunt capabili sa produca turbioane care permit celui care a stiut sa-i dezvolte a se deplasa în spatiu.
În traditia greaca, zeul Hermes e reprezentat cu aripi, dar la calcâie, pentru casi calcâiul poseda un centru foarte important care e de asemenea în legatura cu puterea de a se deplasa în spatiu. În realitate, acesti centri subtili sunt într-un mare numar în corpul nostru.
De exemplu, în timp ce contemplati rasaritul soarelui, absorbiti lumina sa printr-un centru care e situat deasupra splinei. Soarele ne trimite energia sa care soseste la noi sub forma de mici sfere luminoase.
Acest centru absoarbe deci lumina solara si o împarte în sapte culori ca cele ale prismei.
Apoi trimite aceste sapte raze în organism, repartizându-le astfel
: rosul si oranjul spre organele sexuale;
galbenul spre inima si plamâni,
verdele spre stomac, ficat, intestine, rinichi;
albastrul spre gât si nas;
violetul spre cap
Rosul poate reîmprospata si sistemul nervos. Unei persoane obosite îi lipseste rosul si ea poate sa-si amelioreze starea concentrându-se pe aceasta culoare.
Functia fiziologica a splinei este, o stiti, de a forma globulele rosii ale sângelui. Nu e de mirare, deci, ca centrul eteric al vitalitatii e plasat chiar deasupra ei.
Pentru a capta particolele de vitalitate care vin de la soare, trebuie ca dimineata sa va gânditi la acest centru pentru a-l activa, a-l face mai receptiv, si a absorbi astfel mai bine lumina soarelui pentru a ameliora sanatatea si vigoarea voastra. Prin observatie, disectie, cu ajutorul aparatelor din ce în ce mai perfectionate, anatomistii care studiaza de secole corpul uman au ajuns la o cunoastere foarte detaliata a structurii sale fizice; dar sunt departe de a gasi ceea ce au gasit Initiatii, care gratie clarviziunii lor si experientei lor spirituale au descoperit anatomia subtila a omului.
Si una din descoperirile cele mai impresionante este cea pe care au facut-o Initiatii Indiei privind sistemul celor sapte chakre.
De mai multe milenii, ei învata ca deasupra corpului fizic, în corpurile eteric si astral, omul poseda centrii subtili situati pe axa coloanei vertebrale.
Ei îi numesc acestri centri Chakre (în sanscrita înseamna "roata") sau lotusi.
De jos în sus acestia sunt:
- la baza coloanei vertebrale: Muladhara, lotusul cu patru petale.
- deasupra organelor genitale: Svadhishana, lotusul cu sase petale
- în regiunea buricului si al plexului solar: Manipura, lotusul cu zece petale
- în regiunea inimii: Anahata, lotusul cu doisprezece petale
- în partea din fata gâtului: Vishuda, lotusul cu saisprezece petale
- între cele doua sprâncene: Ajna, cu doua petale mari, divizate în 48 de petale fiecare: în total 96 petale
- în crestetul capului: Sahasrara, lotusul cu o mie de petale.
În realitate el are 960 petale, iar în mijloc are o corola de 12 petale, în total are 972 petale.
Cele 12 petale din mijloc sunt galben aurii, cele 960 sunt violete, iar cele doua corole se învârt în sens invers.
Nu se pot gasi urme ale acestor centri spirituali în corpul fizic, pentru ca ei sunt situati în corpul eteric
. Organele corpului nostru sunt subordonate influentei lor. Acesti centri subtili sunt inactivi la aproape toti oamenii. Pentru a-i stimula, un yoghin trebuie sa-si trezeasca forta Kundalini care doarme la baza coloanei vertebrale, si sa o faca sa urce strabatând chakrele unde ea declanseaza si elibereaza puterile pe care le contin.
Forta Kundalini e reprezentata ca un sarpe înfasurat de trei ori în jurul sau în interiorul unei figuri triunghiulare, în centrul ceakrei Muladhara. Când se trezeste, e ca o flama, un foc care începe sa urce în spirala în lungul coloanei vertebrale, si în urcare ea întâlneste si stimuleaza celelalte chakre.
Cu limba sa, spune traditia, sarpele Kundalini actioneaza asupra fiecarei chakre pentru a suda si a lega diferite elemente care îi permit sa se învârta.
O chakra e un sistem foarte delicat cu un angrenaj de o extrema finete si numai sarpele Kundalini poate regla aceste roti si a le pune în functiune.
În momentul când chakra începe sa se roteasca, se manifesta facultatile si puterile care sunt legate de ea.
Chakrele se deosebesc unele de altele prin culoarea lor, numarul de petale, adica numarul si intensitatea vibratilor lor, divinitatile care locuiesc în ele, si mai ales prin virtutile si puterile pe care trezirea lor le confera omului:
Muladhara îi da energie vitala;
Svadhishana îi da forta creatoare;
Manipura îi da constiinta colectiva;
Anahata îi da iubirea universala;
Vishuda îi da întelepciune;
Ajna îi da clarviziune;
Sahasrara îi da atotputernicia si libertatea.
Se spune ca o divinitate sau Shakti locuieste în fiecare chakra.
Numele lor, începând de jos, sunt: Dakini Shakti, Rakini Shakti, Lakini Shakti, Kakini Shakti, Shakini Shakti si Hakini Shakti.
Ajunsa la sfârsitul calatoriei sale, forta Kundalini atinge Shiva, principiul masculin.
Reunirea celor doua principii masculin si feminin, capul si coada sarpelui, se face într-o lumina orbitoare.
Din acel moment, yoghinul, ajuns pe culme, e liber de orice constrângere.
Hindusii dau chakrelor o reprezentare foarte detaliata.
Ar dura prea mult sa ne oprim asupra fiecareia, si ma voi opri numai asupra Chakrei inimii: Anahata
E foarte important pentru dezvoltarea voastra spirituala sa purtati în inima imaginea acestei chakre, care este centrul iubirii universale, pentru ca acesta reprezinta aceasta dragoste dezinteresata, atât de vasta, care trezeste în voi inteligenta adevarata, intuitia. Cât despre cele trei chakre ale capului, Initiatul le dezvolta în ultima faza a evolutiei sale, când totul în el este gata, si toata fiinta sa e dezvoltata armonios.
Daca vreti o imagine pentru a întelege mai bine aceste trei chakre, putem spune ca ele seamna cu acele aparate pe care le utilizeaza submarinele: un periscop, un ochi care vede deasupra apei; un radar, care informeaza despre prezenta altor vapoare din jur; si un radio, gratie caruia se pot capta si emite mesaje, apeluri...
Ei bine, fiinta umana e dotata cu aceleasi aparate, cu aceleasi antene.
Cele trei chakre ale capului sunt trei antene pe care plexul solar le poate utiliza ca si un submarin aflat sub apa.
"Dar, veti spune, de ce aceste antene sunt plasate pe cap?
De ce plexul solar nu e dotat el însusi cu ochi si urechi?"
El le are, dar pentru evolutia fiintei umane, Inteligenta cosmica a amplasat altele în creierul sau.
Acum, va pot da un exercitiu foarte simplu pentru a dezvolta chakra gâtului, Vishuda.
Puteti, din când în când, sa va planificati ca în timpul meditatiei sa nu faceti altceva decât sa ascultati numai, fara sa gânditi si sa încercati sa auziti vocea întelepciunii, vocea spiritelor luminoase.
Evident, primele zile, saptamâni, nu veti auzi poate nimic; dar daca perseverati în acest exercitiu, veti auzi vocea interioara, dulcea voce a lui Dumnezeu.
O numim uneori vocea linistii, atât e de fina si de subtila, dar în ziua când veti reusi sa o auziti, toata fiinta voastra se va cutremura nu sunt cuvinte pentru a exprima ceea ce este aceasta voce. Pentru a dezvolta Ajna chakra, va imaginati ca vedeti cu ochii interiori pamântul, cerul, spatiul, cu creaturile nenumarate care îl locuiesc, toate lumile vizibile si invizibile.
Le priviti asa, foarte simplu, cu multa dragoste, si deja sunteti pe cale sa treziti vederea voastra spirituala.
Pentru chakra crestetului capului, este de asemenea un exercitiu de facut, dar ar putea fi periculos pentru unii si o sa va vorbesc alta data despre el.
În timp ce primele doua sunt inofensive: faceti-le, puteti sa le practicati fara nici un pericol. Nimic rau nu vi se va întâmpla daca cautati sa auziti vocea divina.
Faceti ca si cum ati asculta cu amândoua urechile; dar în realitate, se trezeste o a treia ureche. Si e la fel daca încercati sa contemplati minunile lumii invizibile, un al treilea ochi se va deschide. Astfel, în fiecare zi, câte putin, veti parcurge un drum extraordinar care, daca stiti sa perseverati, va va conduce la iluminare.
În geneza se spune ca Adam si Eva traiau în gradina Edenului, unde, printre toate soiurile de arbori, cresteau Arborele Vietii si Arborele Cunoasterii Binelui si Raului.
Dumnezeu le-a interzis sa manânce din fructele Arborelui Cunoasterii Binelui si Raului. Dar iata ca sarpele a reusit sa o convinga pe Eva, care l-a convins pe Adam sa manânce din fructul interzis... Si cunoasteti continuarea.
Ei bine, acest Arbore al Cunoasterii Binelui si Raului nu e altul decât sistemul cheakrelor în lungul coloanei vertebrale, si sarpele care era la baza arborelui, înfasurat în jurul lui însusi, este forta Kundalini.
Sarpele i-a vorbit Evei, spunându-i: "Daca vei mânca din fructele acestui arbore (adica daca trezesti chakrele), vei deveni ca si Dumnezeu, vei avea omniscienta, clarviziune, puterea întreaga."
Evident, Eva a fost tentata si Adam la fel.
Ei da, dar era prematur, ei nu erau pregatiti sa suporte puterea acestor forte puse în actiune.
Ei ar fi trebuit sa continue sa manânce fructele Arborelui Vietii, adica de a absorbi energia plexului solar, care e în legatura cu cosmosul întreg.
Pentru ca, gratie acestei energii, nu ar fi cunoscut nici oboseala, nici suferinta, nici moartea.
Da, Arborele Vietii e plexul solar, în timp ce celalalt arbore, Arborele Cunoasterii Binelui si Raului, este coloana vertebrala.
Adam si Eva au fost prea grabiti sa-i manânce fructele, ar fi trebuit sa astepte pâna când Dumnezeu le-ar fi spus sa o faca, sa vina momentul.
Acum, acelasi lucru se petrece cu oamenii.
Cei care stiu sa se hraneasca cu plexul solar, care e legat de soare, ajung din nou sa manânce fructele Arborelui Vietii: ei absorb prana, elixirul vietii vesnice.
În timp ce aceia care vor sa manânce prematur fructele celuilalt arbore înainte de a se fi întarit suficient, se expun celor mai mari pericole.
Ei încearca sa trezeasca forta Kundalini, ei vorbesc cu sarpele, iar acesta îi împinge spre moarte. Da, moartea spirituala.
Trezirea chakrelor facuta de forta Kundalini trebuie sa se faca cu multa precautie.
V-am dat câteva metode simple pentru a lucra asupra chakrelor Vishuda si Ajna, si pot acum sa adaug o alta care e valabila pentru toate chakrele: cântecul.
Cântatul produce unde care fac sa vibreze centrii subtili ai omului.
Evident, nu e vorba a cânta orice si oricum.
Numai vibratiile produse prin cântece profunde, mistice, pe care le executati cu constiinta fortei spirituale care o reprezinta, pot începe trezirea acestor centri adormiti.
Cântatul e un act sacru, daca le cântati constienti, unele cântece vor trezi în coloana voastra vertebrala o forta vie; aceasta forta care se ridica soseste pâna la cap, pentru a iesi prin centrul superior.
Daca în timpul cântatului, simtiti un frison care va parcurge din picioare pâna în cap, în lumina si puritate, aceasta arata cum corpul vostru vibreaza o clipa în armonie cu universul.
Dar aceasta e o binecuvântare pe care poate nu o cunoasteti, înca, sau pe care n-ati experimentat-o decât fugitiv.
Când veti cunoaste cu adevarat aceasta senzatie în plenitudinea sa, veti întelege bogatia si puterea cântatului pentru dezvoltarea vietii spirituale. Exista un obicei milenar de a arde esente sau alte substante parfumate în temple si biserici. Fumul, care se ridica în spirale, e un simbol al urcarii fortei Kundalini prin chakre.
Cadelnita cu jaraticul reprezinta chakra Mulhadhara, si fumul reprezinta sarpele de foc, Kundalini
Acest simbol al cadelnitei arata ca trebuie sa aruncam anumite materii în camin, si sa alimentam, pentru ca forta sa se poata ridica.
Mentinând traditia de a arde esente în biserici, crestinismul a conservat ritualuri care i-au fost transmise dintr-un trecut îndepartat, chiar daca sensul lor s-a pierdut.
Daca aruncam o privire asupra altor traditii spirituale, vom gasi aceasta stiinta Kundalini sub o alta forma.
În traditia greaca, de exemplu, ea apare sub forma caduceului lui Hermes cu cei doi serpi împletiti în jurul baghetei centrale.
Cei doi serpi sunt Ida si Pingala, cei doi curenti care înconjoara canalul Sushuma si pe care yoghinii îi activeaza prin respiratie pentru a trezi forta Kundalini.
În traditia Kabbalistica, regasim aceeasi stiinta în Arborele Sefirotic cu cei doi stâlpi ai rigorii (pozitiv) si clementei (negativ) situati de o parte si de alta unui stâlp central sau al echilibrului.
Doi curenti coborând din sefirotul Kether trec prin Hokmak si Binah, se încruciseaza în Daath, trec prin Netzach si Hod si se încruciseaza în fine în Iesod care, simbolic, reprezinta organele genitale.
Daca mergeti în Tibet, veti vedea ca arhitectii tibetani au ascuns aceasta stiinta, Kundalini si chakrele, în felul de a construi edificii sacre pe care le numesc "stupas".
Peste tot, la intrarea sanctuarurilor, manastirilor, pe marginile drumurilor, vedem aceste constructii care au toate aceeasi structura: o baza în forma de cub, apoi o parte rotunda, sferica, apoi o parte conica, triunghiulara, deasupra careia se gaseste un element în arc de cerc ca o semiluna, iar pe el un ornament în forma de flama pe care poate fi comparat cu un deget ridicat, sau litera Iod a alfabetului ebraic.
Toata stiinta omului si universului este ascunsa în structura acestor edificii. Întradevar, cele cinci forme geometrice corespund, dupa traditia tibetana, celor cinci elemente:
cubul - pamântului,
sfera - apei,
conul - focului,
semicercul - aerului
si flama - eterului.
Cele cinci forme si cele cinci elemente corespund în om celor cinci chakre, pentru ca tibetanii au redus de doua ori doua chakre la una singura
Astfel, cubul reprezinta Muladhara si Svadhisthana reunite, pentru ca sunt ambele legate pamântului, materiei cele mai condensate.
Deasupra se afla chakra ombilicala Manipura, reprezentata de cerc; apoi Anahata, chakra inimii, reprezentata de triunghi
Mai sus, chakra gâtului, Vishuda, e figurata de luna, si ultimele doua chakre Ajna si Sahasrara sunt reunite de asemenea într-o singura figura, cea a flamei.
Fiecare din cei cinci centri este sediul unui Dhyani-Buda sau Buda de meditatie. Acestia sunt, începând din centrul inferior: Amoghasiddhi, Ratnasambhava, Akshobhia, Amoghasiddhi si Vairocana.
Cele cinci Dhyani-Buda au fiecare calitatile, virtutile proprii.
Se mai numesc si Buda ai celor cinci întelepciuni, pentru ca fiecare virtute e considerata ca o întelepciune.
Cele cinci Dhyani-buda sunt venerate în Tibet, dar deasupra tuturor e venerat Buda Avalokiteshvar.
Dupa legenda, el e fiul lui Buda Amithabha, si a fost primul care a pronuntat pentru prima oara silabele sacre: OM MANI PADME HUM.
Legenda povesteste, de asemenea, ca într-o zi, pe când privea lumea oamenilor, în fata suferintelor si mizeriei lor, a simtit pentru ei o asa compasiune, încât capul sau s-a facut tandari.
Tatal sau, Buda Amithabha, i-a dat atunci zece capete plus al sau propriu, în timp ce din corpul lui Avalokiteshvar ieseau mii de brate.
Astfel, el e reprezentat cu unsprezece capete si mii de brate venind în ajutorul oamenilor.
Iata, în rezumat, cum tibetanii, care au primit aceeasi învatatura despre chakre ca si hindusii, au exprimat toata aceasta stiinta în structura edificilor lor sacre care reflecta structura fiintei umane si cea a universului. Trebuie sa pastram o parte din noi însine treaza, seara, înainte de a adormi, trebuie sa va gânditi sa lasati pe cineva sa vegheze asupra voastra în timpul somnului.
Iisus a spus: "Vegheati si rugati-va."
Multi au crezut ca e vorba de a veghea numai în planul fizic, atunci, cei saraci, ca sa poata aplica acest percept pe care nu l-au înteles bine, se trezeau în plina noapte, se extenuau, luptând împotriva somnului, si sfârseau stricând ritmurile naturale ale corpului lor.
Nu, în alt plan trebuie sa fiti treji; în timpul noptii trebuie sa dormiti, pentru a lasa celulele corpului sa se odihneasca, dar, în acelasi timp, trebuie sa vegheati în plan spiritual, adica sa va asociati cu cel ce vegheaza tot timpul, cu cel care nu doarme niciodata.
Absolut imobil si impasibil, exista în voi un Veghetor etern care vede tot, înregistreaza tot.
Locuinta sa este între cele doua sprâncene, în chakra Ajna.
De ce spun impasibil? Pentru ca, orice vi s-ar întâmpla, el nu face nimic pentru a va salva.
Daca sunteti obinuiti sa observati viata voastra interioara, veti simti ca în cele mai rele momente, cineva dinauntrul vostru observa totul, înregistreaza implacabil ceea ce se petrece, dar nu face nimic pentru a va ajuta; nu e rolul sau, si chiar si suferintele voastre îl fac sa surâda
. E inutil sa-l rugati; el priveste, observa, înregistreaza... si surâde.
Pentru a putea deveni vigilent, lucid, trebuie sa va concentrati din când în când asupra centrului Ajna dintre sprâncene, sa va identificati cu acest Veghetor etern.
Atunci, chiar si în somn, ramâneti treji: corpul vostru va dormi, dar spiritul vostru vigilent, treaz, va calatori, va întâlni alte fiinte si va studia minunatiile universului.
Putem compara chakra Ajna cu un ochi, cu o bula de cristal, cu o oglinda magica. Ea are o virtute pasiva, feminina: pe aceasta oglinda se reflecta toate evenimentele universului. Gratie ei, puteti vedea totul, dar nu puteti actiona cum vreti, nu vi se da posibilitatea.
Ea va da viziunea, primiti imagini, dar nu puteti schimba cursul evenimentelor sau fortelor.
Pentru aceasta, trebuie sa ajungeti la ultima chakra, Sahasrara, care este emisiva, dinamica, masculina, si care va da puterea de a actiona.
Când forta Kundalini atinge chakra Ajna, Initiatul are viziunea clara asupra lucrurilor, dar nu e atotputernic: ramâne înca vulnerabil, expus fortelor contrare, pendulând între bine si rau.
Iata de ce ea trebuie sa mearga pâna sus la Sahasrara. Când intram în templele hinduse, gasim aproape peste tot simbolul lingamului.
Lingamul nu e altceva decât o piatra orizontala pe care se ridica o piatra verticala. Piatra orizontala reprezinta principiul feminin, în timp ce piatra ridicata vertical reprezinta principiul masculin.
Toti adeptii, barbati, femei, baieti, fete se roaga si se înclina cu veneratie în fata acestui simbol pe care îl orneaza cu ghirlande de flori, pentru ca e reprezentarea generarii, a fertilitati oamenilor si a zeilor. Lingamul e un simbol de o mare profunzime.
El arata ca principiile masculin si feminin nu trebuie sa fie separate ci unite.
Ori, la oameni, ele sunt separate.
Barbatii, femeile nu stiu sa gaseasca celalalt principiu în ei însisi, de aceea îl cauta în exterior si se framânta pentru ca nu îl gasesc, sau daca îl gasesc, nu le aduce plenitudinea.
Barbatii si femeile nu pot gasi plenitudinea cautând în exterior, ci unind cele doua principii în ei însisi, fiind femeie si barbat în acelasi timp
. În acel moment, ei nu mai au nevoie de a se uni exterior cu o fiinta complementara, sunt completi: ei au întelepciunea, forta, puterea barbatului si au tandretea, delicatetea, puritatea, sensibilitatea femeii; sunt ei însisi simbolul lingamului, nu le lipseste nimic, totul li se supune, pentru ca stiu sa fie în acelasi timp emisivi si receptivi. Regasim aceasta polaritate, masculin si feminin, în chakrele Ajna si Sahasrara.
Piatra orizontala, principiul feminin, este chakra Ajna, chakra care receptioneaza, capteaza, care reflecta.
Ai scris despre moartea spirituală, poţi să dezvolţi putin această temă.
RăspundețiȘtergereMowgli.