sâmbătă, 13 martie 2010

Dalai Lama

Fii bun de câte ori se poate. Şi întotdeauna se poate.
Când te răneşte o săgeată otrăvită, important este s-o scoţi mai întâi; nu e momentul să te întrebi de unde vine, cine a tras-o sau ce otravă poartă.
Găsesc speranţă în cele mai negre dintre zile, şi mă concentrez in cele mai fericite. Eu nu judec Universul.
Nu e nevoie de temple, nu e nevoie de filosofii complicate. Creierul şi inima mea sunt templele mele, filosofia mea este bunătatea.
Semeni o faptă, culegi un obicei; semeni un obicei, culegi un caracter; semeni un caracter, culegi un destin.
Trăieşte o viaţă onorabilă. Atunci când îmbătrâneşti şi te gândeşti în urmă, vei putea să te bucuri a două oară de ea.
Noi oamenii suntem fiinţe sociale. Venim pe această lume în urma acţiunii altora. Supravieţuim datorită celorlalţi. Fie că ne place, fie că nu, sunt puţine momente în viaţă când nu beneficiem de pe urma acţiunilor celorlalţi. Din acest motiv nu e deloc surprinzător că în mare parte fericirea noastră apare în contextul relaţiilor noastre cu ceilalţi.
În neînţelegerile cu cei dragi ia seama numai de situaţia curentă. Nu invoca trecutul.
Dacă vrei ca cei din jurul tău sa fie fericiţi, arată-le compasiunea ta. Dacă vrei ca tu să fii fericit, arată-ţi ţie compasiune.
Urmează cei 3 R: respect pentru tine, respect pentru alţii, responsabilitatea pentru toate acţiunile tale.
Când pierzi să-ţi fie învăţătură.
Îmbină iubirea şi gătitul cu renunţarea.
Religia mea este foarte simplă. Religia mea este bunătatea.
Deschide braţele spre schimbare, dar nu-ţi pierde din valorile tale.
Atunci când realizezi că ai greşit, imediat ia măsuri să le corectezi.
Judecă succesul tău prin ceea ce trebuie să renunţi ca să poţi obţine.
Când înveţi să fii tolerant, duşmanul tău îţi este cel mai bun profesor.
Acolo unde ignoranţa este stapânul nostru, nu există posibilitatea unei păci reale.
Ţine minte: cea mai bună relaţie este cea în care iubirea reciprocă depăşeşte nevoia fiecăruia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu