duminică, 4 aprilie 2010

Ioan 13 - Isus spala picioarele ucenicilor Sai

1 inainte de praznicul Pastelor, Isus, ca Cel care stia ca I-a sosit ceasul sa plece din lumea aceasta la Tatal si fiindca iubea pe ai Sai, cari erau in lume, i-a iubit pina la capat.
2 in timpul cinei, dupa ce diavolul pusese in inima lui Iuda Iscarioteanul, fiul lui Simon, gindul sa-L vinda,
3 Isus, fiindca stia ca Tatal ii daduse toate lucrurile in mini, ca dela Dumnezeu a venit si la Dumnezeu Se duce,
4 S-a sculat dela masa, S-a desbracat de hainele Lui, a luat un stergar, si S-a incins cu el.
5 Apoi a turnat apa intr-un lighean si a inceput sa spele picioarele ucenicilor, si sa le stearga cu stergarul cu care era incins.
6 A venit deci la Simon Petru. si Petru I-a zis: Doamne, Tu sa-mi speli mie picioarele?”
7 Drept raspuns, Isus i-a zis: Ce fac Eu, tu nu pricepi acum, dar vei pricepe dupa aceea.”
8 Petru I-a zis: Niciodata nu-mi vei spala picioarele!” Isus i-a raspuns: Daca nu te spal Eu, nu vei avea parte deloc cu Mine.”
9 Doamne,” I-a zis Simon Petru, nu numai picioarele, dar si minile si capul!”
10 Isus i-a zis: Cine s-a scaldat n-are trebuinta sa-si spele decit picioarele, ca sa fie curat de tot; si voi sinteti curati, dar nu toti.”
11 Caci stia pe cel ce avea sa-l vinda; de aceea a zis: Nu sinteti toti curati.”
12 Dupace le-a spalat picioarele, si-a luat hainele, S-a asezat iaras la masa si le-a zis: intelegeti voi ce v-am facut Eu?
13 Voi Ma numiti invatatorul si Domnul, si bine ziceti, caci sint.
14 Deci, daca Eu, Domnul si invatatorul vostru, v-am spalat picioarele, si voi sinteti datori sa va spalati picioarele unii altora.
15 Pentru ca Eu v-am dat o pilda, ca si voi sa faceti cum am facut Eu.
16 Adevarat, adevarat, va spun, ca robul nu este mai mare decit domnul sau, nici apostolul mai mare decit cel ce l-a trimes.
17 Daca stiti aceste lucruri, ferice de voi, daca le faceti.
Descoperirea vinzatorului.

18 Nu vorbesc despre voi toti; cunosc pe aceia pe cari i-am ales. Dar trebuie sa se implineasca Scriptura, care zice: Celce maninca pine cu Mine a ridicat calciiul impotriva Mea.
19 Va spun lucrul acesta depe acum, inainte ca sa se intimple, pentruca, atunci cind se va intimpla, sa credeti ca Eu sint.
20 Adevarat, adevarat, va spun ca, cine primeste pe acela pe care-l trimet Eu, pe Mine Ma primeste; si cine Ma primeste pe Mine, primeste pe Celce M-a trimes pe Mine.”
21 Dupace a spus aceste cuvinte, Isus S-a tulburat in duhul Lui, a marturisit, si a zis: Adevarat, adevarat, va spun, ca unul din voi Ma va vinde.”
22 Ucenicii se uitau unii la altii, si nu intelegeau despre cine vorbeste.
23 Unul din ucenici, acela pe care-l iubea Isus, statea la masa culcat pe sinul lui Isus.
24 Simon Petru i-a facut semn sa intrebe cine este acela despre care vorbea Isus.
25 si ucenicul acela s-a razemat pe pieptul lui Isus, si I-a zis: Doamne, cine este?”
26 Isus a raspuns: Acela, caruia ii voi intinge bucatica, si i-o voi da.” si a intins o bucatica, si a dat-o lui Iuda, fiul lui Simon, Iscarioteanul.
27 Cum a fost data bucatica, a intrat Satana in Iuda. Isus i-a zis: Ce-ai sa faci, fa repede.”
28 Dar nimeni din cei ce sedeau la masa, n-a inteles pentruce ii zisese aceste vorbe.
29 Unii credeau ca, de vreme ce Iuda avea punga, Isus voia sa-i spuna: Cumpara ce ne trebuie pentru praznic;” sau ii poruncea sa dea ceva saracilor.
30 Iuda, dupace a luat bucatica, a iesit afara in graba. Era noapte.

Iubirea frateasca.

31 Dupace a iesit Iuda, Isus a zis: Acum, Fiul omului a fost proslavit si Dumnezeu a fost proslavit in El.
32 Daca Dumnezeu a fost proslavit in El, si Dumnezeu il va proslavi in El insus, si-L va proslavi indata.
33 Copilasilor, mai sint putin cu voi. Ma veti cauta, si, cum am spus Iudeilor ca, unde Ma duc Eu, ei nu pot veni, tot asa va spun si voua acum.
34 Va dau o porunca noua: Sa va iubiti unii pe altii; cum v-am iubit Eu, asa sa va iubiti si voi unii pe altii.
35 Prin aceasta vor cunoaste toti ca sinteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii pentru altii.”

Instiintarea lui Petru.

36 Doamne”, I-a zis Simon Petru, unde Te duci?” Isus i-a raspuns: Tu nu poti veni acum dupa Mine, unde Ma duc Eu; dar mai tirziu vei veni.”
37 Doamne”, I-a zis Petru, de ce nu pot veni dupa Tine acum? Eu imi voi da viata pentru Tine.”
38 Isus i-a raspuns: iti vei da viata pentru Mine? Adevarat, adevarat, iti spun, ca nu va cinta cocosul, pina te vei lepada de Mine de trei ori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu