duminică, 4 aprilie 2010

Ioan 16 - Prigonirea ucenicilor

1 V-am spus aceste lucruri, pentruca ele sa nu fie pentru voi un prilej de cadere.
2 Au sa va dea afara din sinagogi: ba inca, va veni vremea cind, oricine va va ucide, sa creada ca aduce o slujba lui Dumnezeu.
3 si se vor purta astfel cu voi, pentruca n-au cunoscut nici pe Tatal, nici pe Mine.
4 V-am spus aceste lucruri, pentruca, atunci cind le va veni ceasul sa se implineasca, sa va aduceti aminte ca vi le-am spus. Nu vi le-am spus dela inceput, pentruca eram cu voi.

Lucrarea Mingaietorului.

5 Acum Ma duc la Cel ce M-a trimes; si nimeni din voi nu Ma intreaba: Unde Te duci?
6 Dar, pentruca v-am spus aceste lucruri, intristarea v-a umplut inima.
7 Totus, va spun adevarul: Va este de folos sa Ma duc; caci, daca nu Ma duc Eu, Mingiietorul nu va veni la voi; dar daca Ma duc, vi-L voi trimete.
8 si cind va veni El, va dovedi lumea vinovata in ce priveste pacatul, neprihanirea si judecata.
9 In ce priveste pacatul: fiindca ei nu cred in Mine;
10 in ce priveste neprihanirea: fiindca Ma duc la Tatal, si nu Ma veti mai vedea;
11 in ce priveste judecata: fiindca stapinitorul lumii acesteia este judecat.
12 Mai am sa va spun multe lucruri, dar acum nu le puteti purta.
13 Cind va veni Mingiietorul, Duhul adevarului, are sa va calauzeasca in tot adevarul; caci El nu va vorbi dela El, ci va vorbi tot ce va fi auzit, si va va descoperi lucrurile viitoare.
14 El Ma va proslavi, pentruca va lua din ce este al Meu, si va va descoperi.
15 Tot ce are Tatal, este al Meu; deaceea am zis ca va lua din ce este al Meu, si va va descoperi.

Intristarea prefacuta in bucurie.

16 Peste putina vreme, nu Ma veti mai vedea; apoi iaras peste putina vreme, Ma veti vedea, pentruca Ma duc la Tatal.”
17 La auzul acestor vorbe, unii din ucenicii Lui au zis intre ei: Ce insemneaza cuvintele acestea: Peste putina vreme, nu Ma veti mai vedea; si:Apoi iaras peste putina vreme Ma veti vedea? si: Pentruca Ma duc la Tatal?”
18 Ei ziceau deci: Ce insemneaza aceasta: Peste putina vreme? Nu stim ce vrea sa spuna.”
19 Isus a cunoscut ca voiau sa-L intrebe, si le-a zis: Va intrebati intre voi ce insemneaza cuvintele : Peste putina vreme, nu Ma veti mai vedea; si: Apoi iaras peste putina vreme, Ma veti vedea?
20 Adevarat, adevarat va spun ca, voi veti plinge si, va veti tirgui, iar lumea se va bucura; va veti intrista, dar intristarea voastra se va preface in bucurie.
21 Femeia, cind este in durerile nasterii, se intristeaza, pentruca i-a sosit ceasul; dar dupace a nascut pruncul, nu-si mai aduce aminte de suferinta, de bucurie ca s-a nascut un om pe lume.
22 Tot asa si voi: acum sinteti plini de intristare; dar Eu va voi vedea iaras, inima vi se va bucura, si nimeni nu va va rapi bucuria voastra.
23 In ziua aceea, nu Ma veti mai intreba de nimic. Adevarat, adevarat, va spun ca, orice veti cere dela Tatal, in Numele Meu, va va da.
24 Pina acum n-ati cerut nimic in Numele Meu: cereti, si veti capata, pentruca bucuria voastra sa fie deplina.

Cuvinte de ramas bun.

25 V-am spus aceste lucruri in pilde. Vine ceasul cind nu va voi mai vorbi in pilde, ci va voi vorbi deslusit despre Tatal.
26 In ziua aceea, veti cere in Numele Meu, si nu va zic ca voi ruga pe Tatal pentru voi.
27 Caci Tatal insus va iubeste, pentruca M-ati iubit, si ati crezut ca am iesit dela Dumnezeu.
28 Am iesit dela Tatal, si am venit in lume; acum las lumea, si Ma duc la Tatal.”
29 Ucenicii Sai I-au zis: Iata ca acum vorbesti deslusit, si nu spui nicio pilda.
30 Acum cunoastem ca stii toate lucrurile, si n-ai nevoie sa Te intrebe cineva; de aceea credem ca ai iesit dela Dumnezeu.”
31 Acum credeti?” le-a raspuns Isus.
32 Iata ca vine ceasul, si a si venit, cind veti fi risipiti fiecare la ale lui; si pe Mine Ma veti lasa singur; dar nu sint singur, caci Tatal este cu Mine.
33 V-am spus aceste lucruri ca sa aveti pace in Mine. In lume veti avea necazuri; dar indrazniti, Eu am biruit lumea.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu