duminică, 4 aprilie 2010

Ioan 15 - Isus, vita

1 Eu sint adevarata vita, si Tatal Meu este vierul.
2 Pe orice mladita, care este in Mine si n-aduce roada, El o taie; si pe orice mladita care aduce roada, o curateste, ca sa aduca si mai multa roada.
3 Acum voi sinteti curati, din pricina cuvintului, pe care vi l-am spus.
4 Ramineti in Mine, si Eu voi raminea in voi. Dupacum mladita nu poate aduce roada dela sine, daca nu ramine in vita, tot asa nici voi nu puteti aduceti roada, daca nu ramineti in Mine.
5 Eu sint Vita, voi sinteti mladitele. Cine ramine in Mine, si in cine ramin Eu, aduce multa roada; caci despartiti de Mine, nu puteti face nimic.
6 Daca nu ramine cineva in Mine, este aruncat afara, ca mladita neroditoare, si se usuca; apoi mladitele uscate sint strinse, aruncate in foc, si ard.
7 Daca ramineti in Mine, si daca ramin in voi cuvintele Mele, cereti orice veti vrea, si vi se va da.
8 Daca aduceti multa roada, prin aceasta Tatal Meu va fi proslavit; si voi veti fi astfel ucenicii Mei.
9 Cum M-a iubit pe Mine Tatal, asa v-am iubit si Eu pe voi. Ramineti in dragostea Mea.
10 Daca paziti poruncile Mele, veti raminea in dragostea Mea, dupa cum si Eu am pazit poruncile Tatalui Meu, si ramin in dragostea Lui.
11 V-am spus aceste lucruri, pentruca bucuria Mea sa ramina in voi, si bucuria voastra sa fie deplina.

Dragostea frateasca.

12 Aceasta este porunca Mea: sa va iubiti unii pe altii, cum v-am iubit Eu.
13 Nu este mai mare dragoste decit sa-si dea cineva viata pentru prietenii sai.
14 Voi sinteti prietenii Mei, daca faceti ce va poruncesc Eu.
15 Nu va mai numesc robi, pentruca robul nu stie ce face stapinul sau; ci v-am numit prieteni, pentruca v-am facut cunoscut tot ce am auzit dela Tatal Meu.
16 Nu voi M-ati ales pe Mine; ci Eu v-am ales pe voi; si v-am rinduit sa mergeti si sa aduceti roada, si roada voastra sa ramina, pentru ca orice veti cere dela Tatal, in Numele Meu, sa va dea.
17 Va poruncesc aceste lucruri, ca sa va iubiti unii pe altii.

Ura din partea lumii.

18 Daca va uraste lumea, stiti ca pe Mine M-a urit inaintea voastra.
19 Daca ati fi din lume, lumea ar iubi ce este al ei; dar, pentruca nu sinteti din lume, si pentruca Eu v-am ales din mijlocul lumii, de aceea va uraste lumea.
20 Aduceti-va aminte de vorba, pe care v-am spus-o: Robul nu este mai mare decit stapinul sau. Daca m-au prigonit pe Mine, si pe voi va vor prigoni; daca au pazit cuvintul Meu, si pe al vostru il vor pazi.
21 Dar va vor face toate aceste lucruri pentru Numele Meu, pentruca ei nu cunosc pe Celce M-a trimes.
22 Daca n-as fi venit si nu le-as fi vorbit, n-ar avea pacat; dar acum n-au nicio desvinovatire pentru pacatul lor.
23 Cine Ma uraste pe Mine, uraste si pe Tatal Meu.
24 Daca n-as fi facut intre ei lucrari, pe cari nimeni altul nu le-a facut, n-ar avea pacat; dar acum le-au si vazut, si M-au urit si pe Mine si pe Tatal Meu.
25 Dar lucrul acesta s-a intimplat ca sa se implineasca vorba scrisa in Legea lor: M-au urit fara temei.
26 Cind va veni Mingiietorul, pe care-L voi trimete dela Tatal, adica Duhul adevarului, care purcede dela Tatal, El va marturisi despre Mine.
27 Si voi deasemenea veti marturisi, pentruca ati fost cu Mine dela inceput.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu