duminică, 4 aprilie 2010

Ioan 18 - Prinderea lui Isus.

1 Dupa ce a rostit aceste vorbe, Isus a plecat cu ucenicii Sai dincolo de piriul Chedron, unde era o gradina, in care a intrat El si ucenicii Lui.
2 Iuda, vinzatorul, stia si el locul acela, pentruca Isus de multe ori Se adunase acolo cu ucenicii Lui.
3 Iuda, deci, a luat ceata ostasilor si pe aprozii trimesi de preotii cei mai de seama si de Farisei, si a venit acolo cu felinare, cu faclii si cu arme.
4 Isus, care stia tot ce avea sa I se intimple, a mers spre ei, si le-a zis: Pe cine cautati?”
5 Ei I-au raspuns: Pe Isus din Nazaret!”. Isus le-a zis: Eu sint!”. Iuda, vinzatorul, era si el cu ei.
6 Cind le-a zis Isus: Eu sint”, ei s-au dat inapoi, si au cazut jos la pamint.
7 El i-a intrebat din nou: Pe cine cautati?” Pe Isus din Nazaret”, I-au zis ei.
8 Isus a raspuns: V-am spus ca Eu sint. Deci, daca Ma cautati pe Mine, lasati pe acestia sa se duca.”
9 A zis lucrul acesta ca sa se implineasca vorba, pe care o spusese: N-am pierdut pe niciunul din aceia, pe cari Mi i-ai dat.”
10 Simon Petru, care avea o sabie, a scos-o, a lovit pe robul marelui preot, si i-a taiat urechea dreapta. Robul acela se numea Malhu.
11 Isus a zis lui Petru: Baga-ti sabia in teaca. Nu voi bea paharul, pe care Mi l-a dat Tatal sa-l beau?”

Isus inaintea lui Ana si Caiafa.

12 Ceata ostasilor, capitanul lor, si aprozii Iudeilor, au prins deci pe Isus, si L-au legat.
13 L-au dus intii la Ana; caci el era socrul lui Caiafa, care era mare preot in anul acela.
14 si Caiafa era celce daduse Iudeilor sfatul acesta: Este de folos sa moara un singur om pentru norod.”
15 Simon Petru mergea dupa Isus; tot asa a facut si un alt ucenic. Ucenicul acesta era cunoscut de marele preot, si a intrat cu Isus in curtea marelui preot.
16 Petru insa a ramas afara la usa. Celalt ucenic, care era cunoscut marelui preot, a iesit afara, a vorbit cu portarita, si a bagat pe Petru inlauntru.
17 Atunci slujnica, portarita, a zis lui Petru: Nu cumva si tu esti unul din ucenicii omului acestuia?” Nu sint”, a raspuns el.
18 Robii si aprozii cari erau acolo, facusera un foc de carbuni, caci era frig: si se incalzeau. Petru statea si el cu ei, si se incalzea.
19 Marele preot a intrebat pe Isus despre ucenicii Lui si despre invatatura Lui.
20 Isus i-a raspuns: Eu am vorbit lumii pe fata; totdeauna am invatat pe norod in sinagoga si in Templu, unde se aduna toti Iudeii, si n-am spus nimic in ascuns.
21 Pentruce Ma intrebi pe Mine? Intreaba pe ceice M-au auzit despre ce le-am vorbit; iata, aceia stiu ce am spus.”
22 La auzul acestor cuvinte, unul din aprozii, cari stateau acolo, a dat o palma lui Isus, si a zis: Asa raspunzi marelui preot?”
23 Isus i-a raspuns: Daca am vorbit rau, arata ce am spus rau; dar daca am vorbit bine, dece ma bati?”
24 Ana L-a trimes legat la marele preot Caiafa.
25 Simon Petru statea acolo, si se incalzea. Ei i-au zis: Nu cumva esti si tu unul din ucenicii Lui?” El s-a lepadat, si a zis: Nu sint.”
26 Unul din robii marelui preot, ruda cu acela caruia ii taiase Petru urechea, a zis: Nu te-am vazut eu cu El in gradina?”
27 Petru iar s-a lepadat. si indata a cintat cocosul.

Isus inaintea lui Pilat.

28 Au adus pe Isus dela Caiafa in odaia de judecata: era dimineata. Ei n-au intrat in odaia de judecata, ca sa nu se spurce si sa poata minca Pastele.
29 Pilat deci a iesit afara la ei, si le-a zis: Ce pira aduceti impotriva omului acestuia?”
30 Drept raspuns, ei i-au zis: Daca n-ar fi fost un facator de rele, nu L-am fi dat noi in minile tale.”
31 Atunci Pilat le-a zis: Luati-L voi, si judecati-L dupa legea voastra.” Noua nu ne este ingaduit de Lege sa omorim pe nimeni”, I-au zis Iudeii.
32 Aceasta s-a intimplat ca sa se implineasca vorba, prin care aratase Isus cu ce moarte avea sa moara.
33 Pilat a intrat iaras in odaia de judecata, a chemat pe Isus si I-a zis: Esti Tu Imparatul Iudeilor?”
34 Isus i-a raspuns: Dela tine insuti zici lucrul acesta, sau ti l-au spus altii despre Mine!”
35 Pilat a raspuns: Eu sint Iudeu? Neamul Tau si preotii cei mai de seama Te-au dat in mina mea: ce ai facut?”
36 Imparatia Mea nu este din lumea aceasta”, a raspuns Isus. Daca ar fi Imparatia Mea din lumea aceasta, slujitorii Mei s-ar fi luptat ca sa nu fiu dat in minile Iudeilor; dar acum, Imparatia Mea nu este de aici.”
37 Atunci un Imparat tot esti!” I-a zis Pilat. Da”, a raspuns Isus. Eu sint Imparat. Eu pentru aceasta M-am nascut si am venit in lume, ca sa marturisesc despre adevar. Oricine este din adevar asculta glasul Meu.”
38 Pilat I-a zis: Ce este adevarul?”

Isus si Baraba.

Dupace a spus aceste vorbe, a iesit iaras afara la Iudei, si le-a zis: Eu nu gasesc nici o vina in El.
39 Dar, fiindca voi aveti obicei sa va slobozesc pe cineva de Paste, vreti sa va slobozesc pe Imparatul Iudeilor?”
40 Atunci toti au strigat din nou: Nu pe El, ci pe Baraba!” si Baraba era un tilhar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu