duminică, 4 aprilie 2010

Ioan 20 - Invierea lui Isus Hristos

1 In ziua dintii a saptaminii, Maria Magdalina s-a dus disdedimineata la mormint, pe cind era inca intunerec; si a vazut ca piatra fusese luata de pe mormint.
2 A alergat la Simon Petru si la celalt ucenic, pe care-l iubea Isus, si le-a zis: Au luat pe Domnul din mormint, si nu stiu unde L-au pus.”
3 Petru si celalt ucenic au iesit, si au plecat spre mormint.
4 Au inceput sa alerge amindoi impreuna. Dar celalt ucenic alerga mai repede decit Petru, si a ajuns cel dintii la mormint.
5 S-a plecat si s-a uitat inlauntru, a vazut fasiile de pinza jos, dar n-a intrat.
6 Simon Petru, care venea dupa el, a ajuns si el, a intrat in mormint, si a vazut fasiile de pinza jos.
7 Iar stergarul, care fusese pus pe capul lui Isus, nu era cu fasiile de pinza, ci facut sul si pus intr-un alt loc singur.
8 Atunci celalt ucenic, care ajunsese cel dintii la mormint, a intrat si el; si a vazut, si a crezut.
9 Caci tot nu pricepeau ca, dupa Scriptura, Isus trebuia sa invieze din morti.
10 Apoi ucenicii s-au intors acasa.

Isus Se arata Mariei.

11 Dar Maria sedea afara linga mormint, si plingea. Pe cind plingea s-a plecat sa se uite in mormint.
12 si a vazut doi ingeri in alb, sezind in locul unde fusese culcat trupul lui Isus; unul la cap si altul la picioare.
13 Femeie”, i-au zis ei, pentruce plingi?” Ea le-a raspuns: Pentruca au luat pe Domnul meu, si nu stiu unde L-au pus.”
14 Dupace a zis aceste vorbe, s-a intors, si a vazut pe Isus stind acolo in picioare; dar nu stia ca este Isus.
15 Femeie”, i-a zis Isus, de ce plingi? Pe cine cauti?” Ea a crezut ca este gradinarul, si I-a zis: Domnule, daca L-ai luat, spune-mi unde L-ai pus, si ma voi duce sa-L iau.”
16 Isus i-a zis: Marie!” Ea s-a intors, si I-a zis in evreieste: Rabuni!” adica: Invatatorule!”
17 Nu ma tinea”, i-a zis Isus; caci inca nu M-am suit la Tatal Meu. Ci, du-te la fratii Mei, si spune-le ca Ma sui la Tatal Meu si Tatal vostru, la Dumnezeul Meu si Dumnezeul vostru.”
18 Maria Magdalina s-a dus, si a vestit ucenicilor ca a vazut pe Domnul, si ca i-a spus aceste lucruri.

Isus Se arata ucenicilor.

19 In seara aceleias zile, cea dintii a saptaminii, pe cind usile locului unde erau adunati ucenicii erau incuiate, de frica Iudeilor, a venit Isus, a statut in mijlocul lor, si le-a zis: Pace voua!”
20 si dupa ce a zis aceste vorbe, le-a aratat minile si coasta Sa. Ucenicii s-au bucurat, cind au vazut pe Domnul.
21 Isus le-a zis din nou: Pace voua! Cum M-a trimes pe Mine Tatal, asa va trimet si Eu pe voi.”
22 Dupa aceste vorbe, a suflat peste ei, si le-a zis: Luati Duh Sfint!
23 Celorce le veti ierta pacatele, vor fi iertate; si celor ce le veti tinea vor fi tinute.”

Isus Se arata si lui Toma.

24 Toma, zis Geaman, unul din cei doisprezece, nu era cu ei cind a venit Isus.
25 Ceilalti ucenici i-au zis deci: Am vazut pe Domnul!” Dar el le-a raspuns: Daca nu voi vedea in minile Lui semnul cuielor, si daca nu voi pune degetul meu in semnul cuielor, si daca nu voi pune mina mea in coasta Lui, nu voi crede.”
26 Dupa opt zile, ucenicii lui Isus erau iaras in casa; si era si Toma impreuna cu ei. Pe cind erau usile incuiate, a venit Isus, a statut in mijloc, si le-a zis: Pace voua!”
27 Apoi a zis lui Toma: Adu-ti degetul incoace, si uita-te la minile Mele; si adu-ti mina, si pune-o in coasta Mea; si nu fi necredincios, ci credincios.”
28 Drept raspuns, Toma I-a zis: Domnul meu si Dumnezeul meu!”
29 Tomo” i-a zis Isus, pentruca M-ai vazut, ai crezut. Ferice de ceice n-au vazut, si au crezut.”

Rostul celor scrise aici.

30 Isus a mai facut inaintea ucenicilor Sai multe alte semne cari nu sint scrise in cartea aceasta.
31 Dar lucrurile acestea au fost scrise, pentruca voi sa credeti ca Isus este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu; si crezind, sa aveti viata in Numele Lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu