duminică, 20 iulie 2014

O lumină, Mircea, o lumină la fel cu cea a înţelepciunii sau a cunoaşterii, 
asta este lumina dragostei.
 Lumina inteligenţei    are   o limită,
 ea   nu   acţionează decât într-o singură sferă, 
dar lumina iubirii e mult mai strălucitoare, 
ea  arată toate lucrurile în adevărata lor înfăţişare.
Voiam să fac din tine o fiinţă plină de taină, o zeiţă Kali.
- E un nonsens. 
Nu mă compara pe mine cu ea. 
Eu nu sunt neagră cum e Kali... 
Întotdeauna mi-ai   minimalizat   meritele.
A văzut cineva un phoenix? 
Arată exact ca un albatros. 
Pasărea aceea uriaşă îşi flutură aripile mari şiapoi, 
luându-mă cu ea, mă înalţă tot mai sus, tot mai sus, 
în timp ce acoperişul biroului lui Mircea 
se deschide ca o cutie a Pandorei şi 
zidurile dispar iar ile de piat 
se prefac în lurele;  
aud lgâitul apei curgătoare.
 Pasărea asta colosală, 
făcută din iluzia speranţei, îmi şopteşte, 
pe când plutim spre un continent necunoscut, pe deasupra lacului Michigan.

- Nu fi deznădăjduită, Amrita, vei izbuti să mai aduci lumină în ochii lui. 
- Când? întreb eu cu patimă.
 Şi ea îmi răspunde: 
- Când îl vei întâlni în Calea Laptelui. 
Acum, ziua aceea nu mai este foarte departe.

 Amrita: nectarul nemuririi, băutură a zeilor şi a oamenilor hărăziţi 
ajungă   la   zei. Nume    feminin    sugerând    nemurirea.
    Bandhu:  dragul, iubitul.
Darshan: binecuvântare.
Devi: zeiţă. Adresare universală către femeile indiene, 
adăugată după  numele propriu.
 Rabi Thakur: Rabindranath Thakur ( Tagore)
  Rabindra înseam"marele soare",  
înţeles care oferă prilejul  
unor jocuri de cuvinte.
Sadhana: 
o carte a lui Rabindranath 
(ispăşire, solitudine, meditaţie,retragere).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu